- عنوان کتاب: INTRODUCTION TO MACHINE LEARNING
- نویسنده: SANJEEV ARORA
- حوزه: یادگیری ماشین
- سال انتشار: 2024
- تعداد صفحه: 256
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 18.3 مگابایت
این یادداشتهای سخنرانی همراه با دوره آموزشی ماشینی در سطح پایه (COS 324) در دانشگاه پرینستون است. این دوره مقدمه ای گسترده برای پارادایم های یادگیری ماشین از جمله تحت نظارت، بدون نظارت، یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی به عنوان پایه ای برای مطالعه بیشتر یا کار مستقل در ML، AI، و علم داده ارائه می دهد. موضوعات شامل مدلهای خطی برای طبقهبندی و رگرسیون، خوشهبندی، نمایشهای رتبه پایین (PCA)، مدلهای زبان n-gram، فاکتورسازی ماتریس، شبکههای عصبی پیشخور و شبکههای عصبی کانولوشن، فرآیند تصمیمگیری مارکوف، و یادگیری تقویتی است. برنامه های کاربردی جالبی برای همه این مدل ها ارائه شده است. طراحی دوره با محدودیت هایی شکل گرفت که ممکن است در سایر دانشگاه ها وجود نداشته باشد. پیشینه فرضی: پیش نیازهای رسمی دوره های زیر است که همه رشته های ما در سال دوم گذرانده اند: مقدمه ای بر درس علوم کامپیوتر (COS 126)، ساختارها و الگوریتم های داده (COS 226)، حساب تک متغیره (MAT 103، 104). ) و جبر خطی (MAT 202/204/217). در حالی که بسیاری از رشتهها حساب دیفرانسیل و انتگرال چند متغیره و دوره احتمال را نیز میگذرانند، همه این کار را نمیکنند. از این رو ما آنها را در فهرست پیش نیازها قرار نمی دهیم، اگرچه احتمال می دهیم در سطح دبیرستان مقداری قرار گرفتن در معرض احتمال ابتدایی باشد. همه رشته های ما دوره ای را در زمینه استدلال مبتنی بر اثبات می گذرانند (COS 240) اما بسیاری از آنها قبل از سال اول در آن شرکت نمی کنند. از این رو آن دوره یک پیش نیاز نیست و دوره ما فی نفسه به شواهد رسمی متکی نیست. یک مزیت جانبی فرض حداقل پیش نیازهای ریاضی و برنامه نویسی این است که این امر همچنین باعث می شود که دوره ما برای صدها نفر غیر اصلی که بسیاری از آنها فقط دوره های مقدماتی CS را می گذرانند قابل دسترسی باشد. باید مقدمه ای گسترده برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی امروزی ارائه کند: از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با یادگیری عمیق و روش های مرتبط در دهه گذشته تغییر کرده است، ما می خواستیم یک شایستگی معقول در یادگیری عمیق و همچنین یادگیری تقویتی ارائه دهیم. بنابراین دانشآموزانی که دوره دیگری از AI/ML را نمیگذرانند، همچنان با مجموعهای از مهارتهای مناسب برای بهکارگیری تکنیکهای ML در حرفه خود ترک میکنند. البته، اختصاص نیمه دوم دوره ما به این موضوعات “پیشرفته” مستلزم حذف چندین موضوع است که به طور کلاسیک در ML مقدماتی تدریس می شوند. اساساً موضوعات کلاسیک در نیمه اول ترم فشرده می شوند. مزه محیط های برنامه نویسی امروزی را ارائه دهید: دانش آموزان می توانند با پیشینه پایتون صفر شروع کنند و به آرامی در پایتون فارغ التحصیل شوند و به راحتی در پایتون و همچنین فرو بردن انگشتان پا در یادگیری عمیق در Google CoLab و RL در ورزشگاه OpenAI فارغ التحصیل شوند. طعم برنامه های کاربردی جالب + بحث در مورد مسائل گسترده تر مورد علاقه اجتماعی: با توجه به نقش فراگیر یادگیری ماشین در تحقیقات در سراسر رشته ها و همچنین در سراسر اقتصاد و جامعه ما، یک دوره مقدماتی باید دانش آموزان را با این موضوعات آشنا کند. گاهی اوقات از اساتید مدعو دعوت می کنیم تا چنین دیدگاه هایی را ارائه کنند.
These lecture notes accompany a junior-level machine learning course (COS 324) at Princeton University. This course provides a broad introduction to machine learning paradigms including supervised, unsupervised, deep learning, and reinforcement learning as a foundation for further study or independent work in ML, AI, and data science. Topics include linear models for classification and regression, clustering, low rank representations (PCA), n-gram language models, matrix factorization, feedforward neural nets and convolutional neural nets, Markov decision process, and reinforcement learning. Interesting applications are presented for all these models. The course design was shaped by some constraints that may not exist at other universities. Background assumed: The formal prerequisites are the following courses, which all our majors have taken through sophomore year: An introduction to computer science course (COS 126), Data Structures and Algorithms (COS 226), Single-variable Calculus (MAT 103, 104) and Linear Algebra (MAT 202/204/217). While many majors also take multi-variable calculus and a probability course, not all do. Hence we do not include them in the list of prerequisites, although we do assume some exposure to elementary probability at high-school level. All our majors take a course on proof-based reasoning (COS 240) but many don’t take it before junior year. Hence that course is not a prerequisite and our course doesn’t rely on formal proofs per se. A side benefit of assuming minimal math and programming prerequisites is that this also makes our course accessible to hundreds of non-majors, many of whom only take introductory CS courses. Should provide a broad introduction to today’s AI and machine learning: Since AI and Machine Learning has been transformed by deep learning and related methods in the past decade, we wanted to provide a reasonable competence in deep learning as well as reinforcement learning. Thus students who don’t take another AI/ML course still leave with a skill set appropriate for applying ML techniques in their careers. Of course, devoting the second half of our course to these “advanced” topics required leaving out several topics that are classically taught in introductory ML. Essentially, the classical topics are condensed into the first half of the term. Provide a taste of today’s programming environments: Students can start with zero Python background, and slowly graduate to comfort in Python as well as dipping their toes into deep learning on Google CoLab and RL on OpenAI gym. Taste of interesting applications + discussion of broader issues of societal interest: An introductory course needs to introduce students to these issues, given machine learning’s ubiquitous role in research across disciplines, as well as throughout our economy and our society. Sometimes we invite guest lecturers to provide such perspectives.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: INTRODUCTION TO MACHINE LEARNING
نظرات کاربران