مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب مکاترونیک هوافضا و فناوری کنترل

بازدید 505
  • عنوان: Aerospace Mechatronics and Control Technology
  • نویسنده: Huafeng Ding
  • حوزه: مکاترونیک, فناوری کنترل
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 187
  • زبان اصلی انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 9.16 مگابایت

کاهش درگ و شار گرما به یک مشخصه حیاتی فزاینده برای وسایل نقلیه مافوق صوت تبدیل شده است. شبیه‌سازی‌های عددی جریان مافوق صوت در اطراف بدنه بلانت با اسپایک هوا برای تغییر نسبت‌های L/D هواپایه با آزادی عدد ماخ 5.75 بررسی شده‌اند. تأثیر ویژگی‌های میدان جریان و نسبت‌های L/D aerospike بر ضریب درگ مدل و ضریب فشار سطح مخروط دماغه با استفاده از معادلات ناویر-استوکس (RANS) متقارن محوری دوبعدی تحلیل می‌شوند. با دو معادله k-ω انتقال تنش برشی (SST) مدل آشفتگی. نتایج شبیه‌سازی عددی نشان می‌دهد که نصب اسپایک هوا ساختار میدان جریان سر خودرو بدنه را تغییر می‌دهد، که باعث کاهش قابل توجهی درگ وسیله نقلیه بدنه بلانت در پرواز مافوق صوت می‌شود. اندازه ناحیه چرخش مجدد به نسبت L/D هواپایه بستگی دارد. در میان پیکربندی‌های مختلف هواپایه مورد مطالعه، اثر کاهش پسا اسپایک زمانی که L/D = 1 بهترین است، و حداکثر مقدار راندمان کاهش پسا 36.4٪ است. در محدوده این مطالعه، با افزایش نسبت L/D اسپایک هوا، راندمان کاهش درگ به تدریج افزایش می‌یابد.

The drag and heat flux reduction have become an increasing crucial characteristic for the hypersonic vehicles. Numerical simulations of the hypersonic flow around the blunt body with aerospike are investigated for the aerospike’s changing L/D ratios with freedom Mach number of 5.75. The effect of the characteristics of the flow field and the aerospike’s L/D ratios on the drag coefficient of model and the surface pressure coefficient of the nose cone are analysed using a two-dimensional axisymmetric Reynolds-averaged Navier–Stokes (RANS) equations coupled with the two equation k-ω shear stress transport (SST) turbulence model. The numerical simulation results showthat the installation of the aerospike changes the flow field structure of the blunt body vehicle head, which reduces the drag of the blunt body vehicle significantly in hypersonic flight. The size of the recirculation region depends on the aerospike’s L/D ratios. Among the different aerospike configurations studied, the drag reduction effect of aerospike when the L/D = 1 is the best, and the maximum value of the drag reduction efficiency is 36.4%. Within the scope of this study, as the L/D ratio of the aerospike increases, the drag reduction efficiency increases gradually.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: Aerospace Mechatronics and Control Technology

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.