- عنوان کتاب: UX for XR / User Experience Design and Strategies for Immersive Technologies
- نویسنده: Cornel Hillmann
- حوزه: واقعیت مجازی, واسط کاربری
- سال انتشار: 2021
- تعداد صفحه: 272
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.39 مگابایت
این کتاب کاوشی در چالشها و فرصتهای طراحی برای XR است، فضایی در حال ظهور با چشمانداز دائماً در حال تغییر و تقریباً روزانه اخبار نوآوری. بنابراین، تلاشی برای یافتن تعادل بین تحلیل منظر و ارزیابی طراحی مورد استفاده عملی است. اما هدف این کتاب به غیر از طرح دوگانگی دانشگاه در مقابل عمل یا طبقهبندی سلسله مراتبی در مقابل ارزیابی اکتشافی، به تصویر کشیدن همه عناصری است که تکامل XR را به جلو میبرند، از جمله تاریخ، ایدهها، پلتفرمها و همچنین زمینه اقتصادی. و بر مفاهیم مهمی تمرکز کنید که اغلب از مجموعه ابزارها یا چارچوبها برداشته میشوند و به طراحان در نقش خود بهعنوان طراح محصول کمک میکنند تا در دنیای XR حرکت کنند و به آنها در موضوع گستردهتر شروع کنند. این کتاب همچنین منعکس کننده سفر من به عنوان یک طراح XR است که از تعامل و طراحی بازی و تطبیق روشهای UX با پروژههای XR که قبلاً با تکنیکها، استانداردها و روشهای طراحی بازی کنترل میشدند، که معمولاً حول سند طراحی بازی (GDD) به عنوان محصول متمرکز بودند. مرکز توسعه طراحی محصول XR اکثر ابزارها و تکنیکهای خود را مدیون طراحی بازی است که در دهههای گذشته از یک جایگاه کوچک به صنعت سرگرمی مسلط امروزی تبدیل شده است. توسعه ای که می تواند با محصولات XR تکرار شود، اگر تجربه کاربری را به درستی دریافت کنیم.
This book is an exploration into the challenges and opportunities of designing for XR, an emerging space with a constantly changing landscape and almost daily breaking news of innovation. Therefore, it is an attempt to find a balance between landscape analysis and practical use case design evaluation. But other than pitching the dichotomy of academia vs. practice or hierarchical taxonomy vs. heuristic evaluation, the goal of this book is to capture all the elements that are driving the XR evolution forward, including history, ideas, platforms, as well as economic context and focus on the important concepts, very often lifted from toolsets or frameworks, that help designers, in their role as product designers, navigate the XR universe and give them a head start on the wider subject. The book also reflects my journey as an XR designer coming from interaction and game design and adapting UX methodologies to XR projects that were previously governed by game design techniques, standards, and methods, typically centered around the game design document (GDD) as the product development hub. XR product design owes the majority of its tools and techniques to game design, which has evolved over the last decades from a tiny niche to the dominating entertainment industry that it is today. A development that could be repeated with XR products, if we get the user experience right.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: UX for XR / User Experience Design and Strategies for Immersive Technologies
نظرات کاربران