مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب بازاریابی استراتژیک

بازدید 574
  • عنوان کتاب: STRATEGIC MARKETING
  • نویسنده: JA Wiid
  • حوزه: بازاریابی
  • سال انتشار: 2016
  • تعداد صفحه: 506
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 8.97 مگابایت

همه سازمان‌ها – از استارت‌آپ‌های ساده گرفته تا شرکت‌های چند ملیتی – می‌توانند از یک استراتژی بازاریابی مؤثر بهره ببرند، زیرا به عنوان نقشه راه برای کل تجارت عمل می‌کند. بدون استراتژی، سازمان هیچ جهتی ندارد. سازمان های موفق از طریق برنامه ریزی استراتژیک بر اساس تجزیه و تحلیل تمام اطلاعات و عوامل مرتبط در داخل و خارج سازمان به فعالیت های خود جهت می دهند. استراتژی یعنی دستیابی به اهداف شرکت. یک استراتژی شامل توسعه اقدامات واکنشی خاص برای انطباق شرکت با تغییرات محیط است. مدیریت ارشد باید تمام تأثیرات بالقوه بر شرکت، از جمله عوامل کلان محیطی و عوامل بازار، و همچنین نقاط قوت و ضعف داخلی خود سازمان را در نظر بگیرد. هدف بازاریابی استراتژیک با شناخت توانایی ها و آرزوهای شرکت، مشتری و چشم انداز رقابتی، به حداکثر رساندن تمایز مثبت شرکت نسبت به رقبای خود در چشم و ذهن بازار هدف است. نقش بازاریابی استراتژیک تصمیم گیری در مورد موقعیت شرکت و رقابت در کدام بازار است. شرکت می خواهد به کجا برود و مبنای مزیت رقابتی شرکت قرار است چه باشد. چگونه شرکت به آنجا خواهد رسید. و اینکه شرکت چه زمانی و چگونه رقابت خواهد کرد. بازاریابی استراتژیک فرآیند بازاریابی استراتژیک را در بخش هایی ساختار می دهد تا فرآیندی قابل فهم و قابل پیگیری را فراهم کند. این یک رویکرد عملی و منطقی به موضوعی است که اغلب به طور غیر ضروری دشوار می شود. کتاب حول محور سوالات زیر است: •• اکنون کجا هستیم؟ یک سازمان اگر می خواهد به جلو برود باید این را بداند. •• کجا می خواهیم باشیم/بریم؟ اگر سازمانی بداند در حال حاضر کجاست، آسان تر تصمیم گیری می کند که در آینده به کجا می خواهد برود. •• چگونه به آنجا برسیم؟ دانستن اینکه یک سازمان به کجا می‌خواهد برود، تصمیم‌گیری درباره راه‌های ممکن برای رسیدن به آنجا را ممکن می‌سازد. این کتاب یکی از معدود کتاب‌های بازاریابی استراتژیک در بازار است که معیارهای بازاریابی و پیامدهای مالی تصمیمات را به همراه دارد. مدیریت تجربه مشتری، اعمال نفوذ و تمرکز مجدد بر کسب و کار همگی مورد توجه قرار می گیرند، زیرا این مسائل بخشی جدایی ناپذیر از برنامه ریزی استراتژیک را تشکیل می دهند. استراتژی های جهانی و راه پیش رو نیز پوشش داده شده است. نویسندگان این متن را پیشرو در زمینه خود می دانند و معتقدند که به دانشجویان – چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد – و متخصصان کمک می کند تا درک بهتر و جامع تری از بازاریابی استراتژیک به دست آورند.

All organisations – from modest start-ups to multinational corporations – can benefit from an effective marketing strategy, as it serves as a roadmap for the entire business. Without strategy, an organisation has no direction. Successful organisations give direction to their activities through strategic planning based on an analysis of all the relevant information and factors within and outside the organisation. A strategy means to achieve the firm’s objectives. A strategy involves the development of specific reactive actions to adapt the firm to changes in the environment. Top management must factor in all potential influences on the firm, including macroenvironmental factors and market factors, as well as the organisation’s own internal strengths and weaknesses. Armed with the knowledge of the firm’s capabilities and aspirations, the customer and the competitive landscape, the aim of strategic marketing is to maximise the firm’s positive differentiation over its competitors in the eyes and minds of its target market. The role of strategic marketing is to decide the firm’s position and in which markets to compete; where the firm wants to go and what the basis of the firm’s competitive advantage is going to be; how the firm will get there; and when and how the firm will compete. Strategic Marketing structures the strategic marketing process in sections to allow for an understandable and easy-to-follow process. It follows a practical and logical approach to a topic that is often made unnecessarily difficult. The book is based around the following questions: •• Where are we now? An organisation needs to know this if it wants to move forward. •• Where do we want to be/go? If an organisation knows where it is currently, it is easier to decide where it wants to go in the future. •• How do we get there? Knowing where an organisation wants to go makes it possible to decide on the possible ways to get there. This book is one of the few strategic marketing books on the market that brings in marketing metrics and the financial implications of decisions. Customer experience management, leveraging, and refocusing the business all receive attention, as these issues form an integral part of strategic planning. Global strategies and the way forward are also covered. The authors consider this text a leader in its field and believe it will help students – both undergraduate and postgraduate – and practitioners to gain a better, more holistic understanding of strategic marketing.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: STRATEGIC MARKETING

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید