- عنوان کتاب: Strategic Islamic Marketing – A Roadmap for Engaging Muslim Consumers
- نویسنده: Baker-Ahmad-Alserhan
- حوزه: بازاریابی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 278
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.09 مگابایت
بازاریابی اسلامی، یک عضو جدید در عرصه علوم اجتماعی، در دهه 2010-2020 شتاب قابل توجهی به دست آورده است (السرهان، 2010). در این فصل کوتاه سعی خواهیم کرد مراحل فعلی و احتمالی توسعه آن را در آینده قابل پیش بینی توضیح دهیم. اگرچه برای هر یک از این مراحل چارچوب زمانی تعیین نخواهیم کرد، اما با اطمینان میتوان گفت که مرحله یک عمدتاً تکمیل شده است و تفکر بازاریابی اسلامی در حال حاضر در مرحله دوم قرار دارد که مربوط به اسلامیسازی تئوریهای بازاریابی سنتی است. حرکت به مرحله سوم که در آن یک بدنه مستقل از نظریه های بازاریابی اسلامی شروع به تکامل می کند و مرحله چهارم که در آن تئوری های بازاریابی اسلامی به عنوان یک قلمرو نظریه جایگزین دیده می شود مدتی طول می کشد تا ظهور کند. اگرچه برای مراحل سه و چهار هیچ چارچوب زمانی قابل پیشبینی نیست، هنوز منطقی است که بگوییم در دهه 2020-2030 اتفاق خواهد افتاد (السرهان، 2011).
Islamic marketing, a new member in the social sciences arena, has gained significant momentum in the decade 2010–2020 (Alserhan, 2010). In this short chapter, we will try to explain its current and possible stages of development over the foreseeable future. Although we will not be setting time frames for each of these stages, we can confidently say that stage one has been mostly completed and that Islamic marketing thought currently resides in the second stage which is related to the Islamization of traditional marketing theories. Moving into stage three where an independent body of Islamic marketing theories begins to evolve and stage four where Islamic marketing theories are seen as an alternative theory realm will take some time to emerge. Although for stages three and four no time frame could be predicted, it is still reasonable to say it will happen within the decade 2020–2030 (Alserhan, 2011).
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Strategic Islamic Marketing – A Roadmap for Engaging Muslim Consumers
نظرات کاربران