- عنوان کتاب: Social Media and Language Learning Using TikTok and Instagram
- نویسنده: Yeong-Ju Lee
- حوزه: یادگیری زبان
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 101
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.76 مگابایت
این کتاب به بررسی کاربردهای خلاقانه رسانههای اجتماعی برای یادگیری غیررسمی زبان میپردازد. این کتاب بر حوزه کمتر بررسیشده چگونگی سازگاری یادگیری غیررسمی زبان با نوآوریهای فناوری در دو پلتفرم اشتراکگذاری رسانهای چندوجهی: تیکتاک و اینستاگرام تمرکز دارد.
تحقیق گزارششده در این کتاب، با تکیه بر دیدگاههای اکولوژیکی یادگیری زبان و درک فضایی از فناوری و یادگیری دیجیتال، چگونگی استفاده از فناوریهای رسانههای اجتماعی برای یادگیری زبان را بررسی میکند. این کتاب بینشهایی را از یک طرح روششناختی کیفی دوسطحی ارائه میدهد: مطالعه تطبیقی دادههای آنلاین عمومی از پستهای رسانههای اجتماعی جمعآوریشده از تیکتاک و اینستاگرام، و یک مطالعه موردی چندگانه بر اساس دادههای روایی قومنگاری جمعآوریشده از یادداشتهای روزانه شرکتکنندگان، مصاحبههای یادآوری تحریکشده و پستهای رسانههای اجتماعی. این کتاب چشمانداز پویای یادگیری زبان دیجیتال را که از طریق ایجاد محتوای چندوجهی و شبکهسازی در زندگی روزمره زبانآموزان ادغام میشود، آشکار میکند.
این کتاب درک خوانندگان از نقش رسانههای اجتماعی در یادگیری زبان را غنی میکند و استراتژیهای آموزشی را برای معلمان ارائه میدهد تا فناوریهای جدیدتر و مواد چندوجهی را در کلاسهای زبان ادغام کنند تا تجربیات یادگیری دانشآموزان را افزایش دهند.
This book explores creative uses of social media for informal language learning. It focuses on the underexplored area of how informal language learning adapts to technological innovations in two multimodal media- sharing platforms: TikTok and Instagram.
Drawing on ecological perspectives of language learning and spatial understandings of digital technology and learning, the research reported in this book unpacks how social media technologies are used for language learning. It presents insights from a dual- level qualitative methodological design: a comparative study of public online data of social media posts collected from TikTok and Instagram, and a multiple case study based on ethnographic narrative data gathered from participants’ journal entries, stimulated recall interviews, and social media posts. This book reveals the dynamic landscape of digital language learning that is being integrated into learners’ everyday lives through multimodal content creation and networking.
This book enriches readers’ understanding of social media’s role in language learning, and offers pedagogical strategies for teachers to integrate newer technologies and multimodal materials into language classrooms to enhance students’ learning experiences.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Social Media and Language Learning Using TikTok and Instagram
نظرات کاربران