- عنوان کتاب: Recycled Materials in Geotechnical and Pavement Applications
- نویسنده: Amin-Chegenizadeh,-Hamid-Nikraz
- حوزه: بازیافت
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 114
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.25 مگابایت
آسفالت ماستیک سنگی (SMA) مورد توجه تحقیقات در مهندسی روسازی بوده است. آب و هوای مختلف و شرایط بار گاهی اوقات استفاده از محصولات خاص مانند SMA را دیکته می کند. با توجه به بار ترافیکی و پیشرفت های جدید، گاهی اوقات توسعه مخلوط های جدید با قابلیت های بالاتر برای تحمل بارها حیاتی است. این مطالعه به بررسی اثر اتیلن-وینیل استات (EVA) بر خستگی SMA و رفتار شیاردار میپردازد. با استفاده از تکنیک مرطوب، EVA با بایندر C320 مخلوط شد و مخلوط SMA تهیه شد. دوز EVA از 2 تا 6 درصد متغیر بود. آزمایش تیر خمشی چهار نقطه ای، آزمون شیارشدن چرخ، آزمون شلنبرگ، آزمایش عدد جریان و آزمون مدول دینامیکی بر روی مخلوط ها انجام شد. نتایج شاهد بهبودهای واضحی در مقاومت شیاردار بود و چرخه شکست، در تست خمش چهار نقطه، با افزایش درصد EVA بهبود یافت. تعداد جریان نیز با افزایش غلظت EVA افزایش یافت. زهکشی قیر با افزایش غلظت EVA کاهش یافت. در نهایت، منحنی اصلی مربوط به هر غلظت EVA رسم و مقایسه شد. زاویه فاز مخلوط ها نیز با افزایش درصد EVA کاهش یافت.
Stone Mastic asphalt (SMA) has been of interest in research in pavement engineering. Different climates and load conditions sometimes dictate to use special products such as SMA. Due to traffic load and new developments, sometimes it is vital to develop new mixes with higher capabilities to withstand the loads. This study investigates the effect of Ethylene–Vinyl Acetate (EVA) on SMA fatigue and rutting behaviour. By application of wet techniques, EVA was blended with C320 binder and SMA mixes were prepared. EVA dosage was varied from 2 to 6%. A four-point flexural beam test, wheel rutting test, Schellenberg test, flow number test and dynamic modulus test were conducted on the mixes. The outcomes saw clear improvements in rutting resistance and the cycle to failure, in four point bending test, was improved with increases in the percentage of EVA. The flow number also increased by increasing the EVA concentration. The drainage of bitumen was decreased by increasing the EVA concentration. Finally, the master curve relevant to each EVA concentration was plotted and compared. Phase angle of mixes also decreased by increasing the EVA percentage.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Recycled Materials in Geotechnical and Pavement Applications
نظرات کاربران