- عنوان کتاب: Diagnosis Made Easier – Principles and Techniques for Mental Health Clinicians – THIRD EDITION
- نویسنده: James Morrison
- حوزه: تشخیص پزشکی , سلامت روان
- سال انتشار: 2024
- تعداد صفحه: 365
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.09 مگابایت
زمانی که تصمیم گرفتم در مورد فرآیند تشخیصی بنویسم، متنی را متصور شدم که هم می تواند مکمل تدریس در کلاس باشد و هم راهنمایی برای مطالعه مستقل باشد. این قبل از آن بود که من یک نظرسنجی کاملاً غیرعلمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی انجام دهم تا بدانم چگونه آنها در مورد تشخیص سلامت روان یاد گرفته اند. چیزی که پیدا کردم تعجبم کرد. برای اکثر تمرینکنندگانی که من مورد بررسی قرار دادم، آموزش در هنر تشخیص دقیق بود – خوب، اصلاً آموزشی نبود. اکثر مدارس حرفه ای که مصاحبه شوندگان من در آنها آموزش دیده اند، هیچ درس رسمی در مورد تشخیص ارائه نکرده اند و هنوز هم این کار را انجام نمی دهند. حتی در دانشکدههای پزشکی، انتظار میرود که دانشجویان و دستیاران معیارهای تشخیصی فعلی را بدانند، اما در معرض روشهای تشخیصی قرار نمیگیرند. تقریباً برای یک فرد، نمونه من این احساس را تأیید کرد: “من تشخیص را از طریق آموزش در thejob آموختم.” به طور مشابه، فصلها و کتابهایی که تلاش میکنند به پزشکان آموزش دهند که چگونه ارزیابی بالینی شایسته انجام دهند، بر روی محصول تمرکز میکنند، در حالی که تا حد زیادی اطلاعات مربوط به فرآیند را نادیده میگیرند. این فرآیند نه ساده است و نه شهودی، و من مطمئنا هرگز آن را آسان توصیف نمی کنم. اما پس از چندین دهه تجربه و بررسی طولانی، من معتقدم که می توان آن را به روشی ساده و قابل درک توضیح داد – به طور خلاصه، ما می توانیم تشخیص را آسان تر کنیم. در این کتاب من روشی برای تفکر در مورد مشکلات تشخیصی ارائه می کنم. مواد بستگی زیادی به تغییرات جدیدترین استانداردهای تشخیصی یا شماره کد ندارد. در عوض، من بر ویژگیهای اساسی اختلال روانی تمرکز میکنم که برای دههها شناخته شده است. آنچه برای یادگیری ضروری است، روش علمی – بله، و هنر – ارزیابی بیماران و رسیدن به تشخیص های منطقی مطابق با حقایق است. بخش اول بر روند تشخیص تمرکز دارد. یادگیری نحوه تشخیص دقیق شامل اعمال سیستماتیک اصول منطقی و به راحتی قابل درک برای اطلاعات از چندین نوع مختلف است که از منابع مختلف جمع آوری شده اند. اگرچه زندگی واقعی ما را ملزم می کند که با بسیاری از مسائل تشخیصی به طور همزمان روبرو شویم، برای راحتی کار، وظایف را به فصل تقسیم کرده ام. در پایان بخش اول، خواهید دید که چگونه پزشکان مجرب تجربیات خود را با اطلاعات جدید برای ایجاد یک تشخیص موثر ترکیب می کنند. سه فصل از بخش دوم، دادههای اجتماعی و دیگر اطلاعات زمینهای را که برای درک تشخیص سلامت روان هر بیمار به آن نیاز دارید، بررسی میکند. البته، این چیزهایی است که ابتدا باید داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید. اما هنگام یادگیری مطالب جدید، باید از جایی شروع کنید، و من قضاوت کردهام که بسیاری از خوانندگان من (احتمالاً بیشتر) قبلاً با مصاحبه و جمعآوری اطلاعات آشنایی دارند. به همین دلیل است که ابتدا روش تشخیصی را ارائه کردم. در نهایت، در فصلهای قسمت سوم، مقدار زیادی از مطالب بالینی را بررسی میکنیم تا ببینیم چگونه روشهای قسمت اول و دادههای قسمت دوم برای اختلالات بالینی مختلف اعمال میشوند. ما هر اختلال یا حتی همه انواع اختلالات اصلی را در نظر نخواهیم گرفت. سایر کتابچههای راهنما (از جمله DSM-5-TR Made Easy) این کار را انجام میدهند. در عوض، ما روی مسائل و بیماریهایی که پزشکان سلامت روان هر روز با آنها مواجه هستند، تمرکز خواهیم کرد. برای نشان دادن روش های تشخیصی، بیش از 100 شرح حال بیمار را گنجانده ام. قبل از خواندن تجزیه و تحلیل من از هر مثال بالینی، توصیه می کنم سعی کنید از طریق درخت تصمیم کار کنید و فهرستی از اصول تشخیصی مربوطه خود را بنویسید. کاملاً ثابت شده است که همه ما با فکر کردن فعالانه در مورد راه حل یک مشکل بسیار کارآمدتر از خواندن غیر فعالانه آنچه که شخص دیگری نوشته است، یاد می گیریم. من فکر میکنم از درگیر شدن با تاریخچهها برای یافتن سرنخهایی که شما را به سمت تشخیص راهنمایی میکند، سود خواهید برد. ضمناً برای حفظ حریم خصوصی در حین بیان نکات آموزشی، مشخصات شخصی برخی از بیماران را تغییر داده ام تا مادران خودشان آنها را تشخیص ندهند. اما اکثریت قریب به اتفاق من به سادگی ساخته شده است.
When I set out to write about the diagnostic process, I envisioned a text that could both complement classroom teaching and provide a guide for independent study. That was before I undertook a completely unscientific survey of practicing health care professionals, to learn how they had learned about mental health diagnosis. What I found surprised me. For most of the practitioners I surveyed, training in the refined art of diagnosis was—well, no training at all. Most of the professional schools at which my interviewees trained presented no formal course material on diagnosis, and still do not do so. Even in medical schools, students and residents are expected to know the current diagnostic criteria, but they receive little if any exposure to a method for making diagnoses. Almost to a person, my sample endorsed the sentiment “I learned diagnosis through on-thejob training.” Similarly, chapters and books that strive to teach clinicians how to perform a competent clinical evaluation focus on the product, while largely ignoring information about the process. That process is neither simple nor intuitive, and I’d certainly never describe it as easy. But after decades of experience and long consideration, I believe it can be explained in a way that is straightforward and comprehensible— in short, we can make diagnosis easier. In this book, I present a way of thinking about diagnostic problems. The material doesn’t depend much on the vagaries of the latest diagnostic standards or code numbers. Instead, I focus on the essential characteristics of mental disorder, which have been recognized for decades. What’s imperative to learn is the scientific method—yes, and the art—of evaluating patients and arriving at logical diagnoses consistent with the facts. Part I focuses on the process of diagnosis. Learning how to diagnose accurately involves systematically applying logical, easily understood principles to information of several different types, assembled from a variety of sources. Although real life requires us to confront many diagnostic issues at once, for convenience I’ve divided the tasks into chapters. By the end of Part I, you’ll see how seasoned clinicians unite their experience with new information to create a working diagnosis. The three chapters of Part II explore the social and other background data you need to understand each patient’s mental health diagnosis. Of course, this is the stuff you need to have first, so you can make the diagnosis. But when learning new material, you must start somewhere, and I have judged that many (probably most) of my readers already have some familiarity with interviewing and information gathering. That’s why I’ve presented the diagnostic method first. Finally, in the chapters of Part III, we’ll sift through a great deal of clinical material to see how the Part I methods and the Part II data apply to various clinical disorders. We won’t consider every disorder, or even all the varieties of the main disorders; other manuals (including my own DSM-5-TR Made Easy) handle that chore. Rather, we’ll concentrate on the issues and illnesses that mental health clinicians confront every day. To illustrate the diagnostic methods, I’ve included over 100 patient histories. Before you read my analysis of each clinical example, I recommend that you try working through the decision trees and writing up your own list of relevant diagnostic principles. It has been amply proven that we all learn far more efficiently by actively thinking about the solution to a problem than by passively reading what someone else has written. I think you’ll benefit from engaging with the histories to find the clues that will direct you to the diagnosis. And by the way, to preserve privacy while illustrating the teaching points, I have changed personal details of some patients so that their own mothers would not recognize them; but the vast majority I simply made up.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
Download: Diagnosketch / A Visual Guide to Medical Diagnosis for the Non Medical Audience
نظرات کاربران