- عنوان کتاب: Organizational Resilience and Female Entrepreneurship During Crises
- نویسنده: Paola-Paoloni,-Rosa-Lombardi
- حوزه: کارآفرینی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 284
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.22 مگابایت
ویژگی های سال های اخیر چندین رویداد بوده است که اثرات مثبت و منفی بر محیطی که سازمان ها در آن مشغول به فعالیت هستند، داشته است. به نظر میرسد مرتبطترین رویدادها از طریق پذیرش فناوریهای هوشمند، بحران اقتصادی، همهگیری SARS-COV-2، آشفتگی و پیچیدگی با انقلاب دیجیتال مرتبط هستند. در این سناریو، مردم، سازمانها و سرزمینها در حال تغییر روشی برای نزدیک شدن به محیطی هستند که در آن زنده میمانند و نوآوریها و اقدامات پایدار برای رشد و توسعه را معرفی میکنند. به ویژه، سازمانها (یعنی نهادهای خصوصی و عمومی) رفتارهای انعطافپذیرتر و همچنین توانایی اتخاذ رفتارهای انعطافپذیر بهویژه برای رویارویی با چالشهای جدید، مدلهای کسبوکار نوآورانه و ایجاد ارزش را توسعه میدهند. ظهور انقلاب دیجیتال چالشهای جدیدی را برای سازمانها ایجاد میکند و به نقش استراتژیهای مالی و همچنین ارتباط با کانالهای سنتی بانکمحور و جذب سرمایه نوآورانه اشاره میکند. شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) و شرکتهای نوپا بهویژه در چنین رویدادهایی سرمایهگذاری میکنند. جالب اینجاست که آنها علاقه مند به جمع آوری منابع مالی برای پیشرفت و رشد خود هستند. آنها در حال سرمایهگذاری زمان برای جستجوی وجوه از طریق پلتفرمهای دیجیتال و رسانههای اجتماعی هستند. بنابراین، ابزارهای دیجیتال به طور فزاینده ای در حال تغییر شکل بخش خدمات مالی و اکوسیستم مالی کارآفرینی هستند. علاوه بر این، بررسی اثرات ناشی از اورژانس SARS-COV-2 بر سازمان ها به طور گسترده با چندین موضوع مرتبط است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: (1) بررسی دنیای تولیدی و اقدامات اتخاذ شده توسط نهادها و دولت ها به ویژه در زمان وقوع SARS-COV-2؛ (2) پیشنهاد راهحلهایی که هم به کسبوکارها کمک میکند تا سریعتر از بحران بهبود یابند و هم به دولت برای ارزیابی اثربخشی اقدامات برای بهبود اقتصادی (مثلاً صندوقهای نسل بعدی اتحادیه اروپا؛ طرح بهبود)، (3) بررسی سازمانها (مثلاً. شرکت های نوپا) و مدیریت چرخه حیات آنها؛ (4) کسبوکارهای زن بر ایجاد فعالیتها و سرمایهی رابطهای بهعنوان محرکی با ارزش استراتژیک یا بر روی نهادهایی متمرکز شدهاند که فعالیتهای تجاری با منافع عمومی، غیرانتفاعی و برای اهداف انجام میدهند.
The recent years have been characterised by several events having positive and negative impacts on the environment in which organisations are operating. The most relevant events seem connected to the digital revolution through the adoption of smart technologies, economic crisis, SARS-COV-2 pandemic, turbulence, and complexity. In this scenario, people, organisations, and territories are changing the way to approach the environment in which they survive, introducing innovations and sustainable actions for growth and development. Particularly, organisations (i.e. private and public entities) are developing more and more resilient behaviours as well as the ability to adopt flexible behaviours especially to face new challenges, innovating business models and creating value. The advent of the digital revolution poses new challenges for organisations, pointing out the role of financial strategies as well as the connection with traditional bankoriented channels and innovative fundraising. Small and medium-sized enterprises (SMEs) and start-up companies are particularly invested by such events. Interestingly, they are interested in collecting financial resources for their progress and growth. They are investing time in searching funds also through digital platforms and social media. Thus, digital tools are increasingly reshaping the financial services sector and the entrepreneurial finance ecosystem. Additionally, the investigation of effects produced by SARS-COV-2 emergency on organisations is widely connected to several issues among which are the following: (1) the investigation of the productive world and the measures adopted by institutions and governments especially at the time of SARS-COV-2; (2) the proposition of solutions helping both businesses to recover more quickly from the crisis and the government to evaluate the effectiveness of measures for the economic recovery (e.g. Next Generation EU Funds; Recovery Plan), (3) the investigation of organisations (e.g. start-up companies) and their lifecycle management; (4) the female businesses focused on making activities and relational capital as a driver of strategic value or on entities that carry out business activities of general interest, non-profit, and for purposes.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Organizational Resilience and Female Entrepreneurship During Crises
نظرات کاربران