مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب مدیریت عملیات در عصر فن آوری های مد سریع و زنجیره های تامین دایره ای

بازدید 418
  • عنوان کتاب: Operations Management in the Era of Fast Fashion/ Technologies and Circular Supply Chains
  • نویسنده: Hau-Ling Chan, Shuyun Ren, Na Liu
  • حوزه: مدیریت عملیات
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 141
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 2.06 مگابایت

مدل های تجاری برندهای فست مد، مانند زارا، اچ اند ام، و پریمارک در بازارهای سراسر جهان بسیار موفق هستند. به طور خاص، رویه‌های رایج برندهای مد سریع عبارتند از کاهش زمان (مثلاً تولید) برای تطبیق بهتر تقاضای مشتریان و عرضه برندهای مد سریع، ایجاد محصولات با عناصر بسیار مد روز (مانند رنگ) برای جلب رضایت مشتریان، و از یک استراتژی قیمت گذاری مقرون به صرفه برای القای قصد خرید مشتری استفاده کنید. با این حال، فست مد به عنوان دومین صنعت کثیف در نظر گرفته می شود. در فرآیند تولید، حجم عظیمی از منابع طبیعی را مصرف می کند و حتی در پایان چرخه عمر محصول، محیط زیست را تهدید بزرگی می کند. گزارش شده است که ضایعات نساجی ارسالی به محل دفن زباله هر ساله به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و بیش از دویست سال طول می کشد تا تجزیه شوند. در طول دهه گذشته، برندهای مد سریع همچنین تحت فشار قابل توجهی از سوی ذینفعان (به عنوان مثال، مشتریان، صلح سبز) برای داشتن تعهد پایداری قرار گرفته‌اند و بسیاری از شیوه‌های سبز مانند منابع زیست محیطی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها را اتخاذ کرده‌اند. برای بهبود طراحی محصول و ایجاد پارچه سازگار با محیط زیست. اخیراً برندهای مد سریع دامنه را گسترش داده و زنجیره تامین خود را از ساختار خطی به ساختار دایره ای تبدیل کرده اند. مفهوم زنجیره تامین دایره ای به حداقل رساندن مقدار زباله تولید شده اما به حداکثر رساندن استفاده از منابعی است که می توان برای اصول 3Rs (یعنی تولید مجدد، بازیافت یا استفاده مجدد) انجام داد.

The businessmodels of fast fashion brands, such as Zara, H&M, and Primark are very successful in the marketplaces all over the world. Specifically, the common practices of fast fashion brands are to reduce the lead time (e.g., production) to bettermatching customers’ demand and fast fashion brands’ supply, create the products with highly trendy elements (e.g., colour) to satisfy the customers, and use an affordable pricing strategy to induce customer’s purchase intention. However, fast fashion is regarded as the second dirtiest industry. It consumes huge amount of natural resources in the production process and poses a great threat to the environment even at the end of product life cycle. It is reported that the textile waste sending to the landfill increases significantly every year and it takes more than two hundred years to be decomposed. Over the past decade, the fast fashion brands are also under a considerable pressure from the stakeholders (e.g., customers, Greenpeace) to have sustainability commitment and they have adopted many green practices, such as eco-sourcing, using renewable energy, investing in technologies to enhance product design and create eco-friendly fabric. Recently, the fast fashion brands have expanded the scope and transformed their supply chains from linear structure to circular structure. The concept of having circular supply chain is to minimizing the amount of waste generated but maximizing the uses of resources that can be undergone for 3Rs principles (i.e., remanufacturing, recycling, or reusing).

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Operations Management in the Era of Fast Fashion

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید