- عنوان کتاب: Machine, Platform, Crowd
- نویسنده: Andrew McAfee
- حوزه: دیجیتال
- سال انتشار: 2017
- تعداد صفحه: 328
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.77 مگابایت
یادگیری بازی همیشه برای انسان ها دشوار بوده است، اما برنامه نویسی کامپیوترها برای اجرای خوب آن تقریبا غیرممکن به نظر می رسید. Go یک بازی استراتژیک خالص است – بدون شانس * – حداقل 2500 سال پیش در چین توسعه یافته است. یک بازیکن از سنگ های سفید استفاده می کند. دیگری، سیاه آنها به نوبت سنگ ها را روی تقاطع های یک شبکه 19×19 قرار می دهند. اگر سنگ یا گروهی از سنگها تمام آزادیهایش حذف شود – اگر اساساً توسط سنگهای مخالف احاطه شده باشد – “گرفته” و از تخته خارج میشود. در پایان بازی† بازیکنی که قلمرو تصرف شده بیشتری داشته باشد برنده است. افرادی که عاشق استراتژی هستند، Go را دوست دارند. کنفوسیوس توصیه کرد که «آقایان نباید وقت خود را در بازیهای بیاهمیت تلف کنند، بلکه باید درس بخوانند.» در بسیاری از زمینهها، حتی از شطرنج، یکی دیگر از بازیهای استراتژی دشوار دو نفره و بدون شانس، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. همانطور که استاد بزرگ شطرنج ادوارد لاسکر می گوید: «در حالی که قوانین باروک شطرنج را فقط انسان ها می توانستند ایجاد کنند، قوانین Go به قدری ظریف، ارگانیک و کاملا منطقی هستند که اگر اشکال حیات هوشمند در جای دیگری در جهان وجود داشته باشند، تقریباً آنها را تشکیل می دهند. “حتما بازی Go” سادگی ظاهری بازی پیچیدگیای را که حتی مفهومسازی آن دشوار است، رد میکند. به دلیل تخته بزرگ و آزادی زیادی که بازیکنان در مکان های خود در سنگ ها دارند، تخمین زده می شود که حدود 2 × 10^170 (یعنی 2 به دنبال 170 صفر) موقعیت ممکن در یک تخته استاندارد Go وجود دارد. این عدد چقدر است؟ از تعداد اتم های موجود در جهان قابل مشاهده بزرگتر است. در واقع، این یک معیار کاملاً ناکافی است. جهان قابل مشاهده شامل حدود 1082 اتم است. بنابراین، اگر هر اتم در جهان، خود یک جهان کامل پر از اتم بود، باز هم بازیهای Go ممکن بیشتری نسبت به اتمها وجود داشت.
Learning to play Go well has always been difficult for humans, but programming computers to play it well has seemed nearly impossible. Go is a pure strategy game—no luck involved*—developed at least 2,500 years ago in China. One player uses white stones; the other, black. They take turns placing stones on the intersections of a 19×19 grid. If a stone or group of stones has all of its freedoms removed—if it’s completely surrounded by opposing stones, essentially—it’s “captured” and taken off the board. At the end of the game† the player with more captured territory wins. People who love strategy love Go. Confucius advised that “gentlemen should not waste their time on trivial games—they should study Go.” In many quarters, it’s held in higher regard even than chess, another difficult two-person, luck-free strategy game. As the chess grand master Edward Lasker says, “While the Baroque rules of chess could only have been created by humans, the rules of Go are so elegant, organic, and rigorously logical that if intelligent life forms exist elsewhere in the universe, they almost certainly play Go.” The game’s apparent simplicity belies a complexity that’s difficult to even conceptualize. Because of the large board and the great freedom that players have in placing their stones, it is estimated that there are about 2 × 10^170 (that is, 2 followed by 170 zeros) possible positions on a standard Go board. How big is this number? It’s larger than the number of atoms in the observable universe. In fact, that’s a completely inadequate benchmark. The observable universe contains about 1082 atoms. So, if every atom in the universe were itself an entire universe full of atoms, there would still be more possible Go games than atoms.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Machine, Platform, Crowd
نظرات کاربران