- عنوان کتاب: The Emerald Handbook of Luxury Management for Hospitality and Tourism
- نویسنده: Anupama-S.-Kotur,-Saurabh-Kumar-Dixit
- حوزه: گردشگری
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 577
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.79 مگابایت
عنوان یک مستند، Offline Is The New Luxury، که در سال 2016 پخش شد، به طرز جالبی بیانگر تعریف مجدد دائمی معنای تجمل برای افراد است. مردم صدها سال است که خود را با ایده تجمل احاطه کرده اند، اگرچه درک معنای آن با گذشت زمان به تکامل خود ادامه داده است. ایده تجمل و همچنین سفرهای لوکس، در طول تاریخ، در پاسخ به تغییرات در ارزشهای اجتماعی، پیشرفتهای اقتصادی و تغییرات فرهنگی شکل گرفته و تغییر شکل داده است. پدیده گردشگری لوکس، در طول سالها، دستخوش یک دگردیسی مستمر شده است که در آن فرد شاهد تغییر ذهنیت در ادراک تجمل «از یک رابطه مبادلهای به یک تجربه جامع» است (اتوال و ویلیامز، 2007). مفهوم سیال، الاستیک و در اصل ذهنی (کاپفرر، 2014) تجمل به طور چشمگیری در طول زمان و فرهنگ تغییر کرده است (یومن و مک ماهون-بیتی، 2018). در پدیدههای «تجملسازی» (اتوال و ویلیامز، 2017) در جوامع، ایدههای جدیدتر تجمل همچنان مورد استقبال قرار میگیرند، و جالبتر میشود کاوش در «جایی که پایانهای معمولی و تجمل آغاز میشود» (تینان، مککچینی، و چون، 2010). ؛ یانگ و ماتیلا، 2016).
The title of a documentary, Offline Is The New Luxury, aired in 2016, interestingly, conveys volumes about the constant redefinition of what luxury means to individuals. People have surrounded themselves with the idea of luxury for hundreds of years, although the understanding of what it means has continued to evolve with the passage of time. The idea of luxury as well as luxury travel, throughout history, has been shaped and reshaped in response to changes in societal values, economic advancements and cultural shifts. The luxury tourism phenomenon has, over the years, undergone a continuous metamorphosis where one witness a mindset change in the perception of luxury ‘from a transactional relationship to a holistic experience’ (Atwal & Williams, 2007). The fluid, elastic and, in essence, subjective (Kapferer, 2014) concept of luxury has changed dramatically across time and culture (Yeoman & McMahon-Beattie, 2018). In the phenomena of ‘luxurification’ (Atwal & Williams, 2017) in societies, newer ideas of luxury continue to be embraced, making it even more interesting to explore ‘where ordinary ends and luxury begins’ (Tynan, McKechnie, & Chhuon, 2010; Yang & Mattila, 2016).
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: The Emerald Handbook of Luxury Management for Hospitality and Tourism
نظرات کاربران