- عنوان: Journalism Ethics at the Crossroads /Democracy, Fake News, and the News Crisis
- نویسنده: Roger Patching Martin Hirst
- حوزه: روزنامه نگاری
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 309
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.32 مگابایت
این کتابی نیست که ما قصد نوشتن آن را داشتیم. در ابتدای سال 2020، ما در نیمه راه فرآیند نوشتن بودیم که دنیا وارونه شد. همه ما شروع به صحبت در مورد “رونا” کردیم و یک اصطلاح پزشکی جدید وارد گفتگوهای ما شد: COVID-19. زندگی هرگز دوباره مثل سابق نخواهد بود. موضوعاتی که ما درباره آنها می نوشتیم – تغییرات در وضعیت رسانه های اصلی در سراسر جهان و تأثیری که بر اخلاق روزنامه نگاری داشت – به طور تصاعدی گسترش یافت. بحرانهای عمدهای که روزنامهنگاری در سال 2019 با آن مواجه است – کاهش اعتماد به رسانهها، اقتصاد شکست خورده صنعت، تأثیرات فناوریهای دیجیتال و مبارزه با اخبار جعلی – با سونامی همهگیری ویروس کرونا مواجه شد. سپس، در اکتبر 2020، رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که او نیز به SARS-CoV-2 آلوده شده است، همانطور که ویروس کرونا به طور رسمی شناخته می شود (Wu et al. 2020). این واقعاً «سورپرایز اکتبر» رقابت انتخابات ریاستجمهوری 2020 ایالات متحده بود که یک بار دیگر، قطعیتها و قراردادهای مربوط به مبارزات انتخاباتی را بر هم زد. کمپین انتخاباتی، انتخابات 3 نوامبر، و پیامدهای آن، کل جهان را بر کرسی خود نگه داشت: ترامپ از تسلیم شدن امتناع کرد و ادعاهای نادرست ظالمانه ای درباره “دزدیده شدن” انتخابات از او داشت. محیط رسانهها در آن زمان آنقدر مسموم شده بود که دهها میلیون آمریکایی دروغهای ترامپ را باور کردند. آمریکا در آشفتگی سیاسی فرو رفته بود.
This is not the book we intended to write. At the beginning of 2020 we were half-way through the writing process when the world was turned upside down. We all started talking about ‘the ’rona’ and a new medical term entered our conversations: COVID-19. Life would never be the same again. The issues we had been writing about—the changes in the state of mainstream media worldwide and the impact that was having on journalistic ethics—expanded exponentially. The major crises facing journalism in 2019—falling trust in the media, the failing economics of the industry, the effects of digital technologies, and the fight against fake news—were swamped by the tsunami of the coronavirus pandemic. Then, in October 2020, President Donald Trump announced he too was infected with SARS-CoV-2 as the coronavirus is officially known (Wu et al. 2020). This truly was the ‘October Surprise’ of the 2020 US presidential election race that, once again, upended any certainties and conventions surrounding the campaign. The campaign, the 3 November election, and the aftermath kept the entire world on the edge of its seat: Trump refused to concede and made outrageous false claims about the election being ‘stolen’ from him. The media environment had become so toxic by this time that tens of millions of Americans believed Trump’s lies. America was plunged into political turmoil.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Journalism Ethics at the Crossroads
نظرات کاربران