مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب هندسه برای برنامه نویسان

بازدید 504
  • عنوان کتاب: Geometry for Programmers
  • نویسنده: Oleksandr Kaleniuk
  • سال انتشار: 2022
  • حوزه: برنامه نویسی ریاضیات
  • تعداد صفحه: 365
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 11.88 مگابایت

هندسه شاخه ای از ریاضیات است که پشت موتورهای بازی، برنامه های کاربردی طراحی به کمک کامپیوتر، چارچوب های چاپ سه بعدی، کتابخانه های پردازش تصویر و سیستم های اطلاعات جغرافیایی قرار دارد. به محض وجود منحنی ها، سطوح یا فضاها، هندسه نیز درگیر می شود. به طور معمول، برای استفاده از یک برنامه کاربردی با منحنی ها و سطوح، لازم نیست هندسه‌سنج باشید. نگران نباشید، این کتاب شما را به کتاب تبدیل نمی کند. با این حال، همانطور که دانستن مکانیک پشت خودرو به شما امکان می دهد حداکثر استفاده را از رانندگی با آن ببرید، دانستن ریاضیات پشت ابزار به شما این امکان را می دهد که از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به عنوان مثال، برای چاپ سه بعدی یک مدل، چقدر هندسه باید بدانید؟ خوب، در واقع هیچ‌کدام، زیرا می‌توانید با آزمون و خطا بفهمید که چگونه این کار را انجام دهید. اما اگر بخواهید فرآیند پرینت سه بعدی را برای جریان مداوم مدل ها خودکار کنید، چه؟ این وظیفه یک برنامه نویس است و ملاحظات برنامه نویس را به همراه دارد. شما می خواهید فرآیند شما سریع و قوی باشد. هر تلاش ناموفق چاپ به این معنی است که شما زمان و هزینه خود را از دست می دهید، و اکنون آزمون و خطا به سادگی آن را کاهش نمی دهد.

Geometry is the branch of mathematics that stands behind game engines, computer-aided design applications, 3D printing frameworks, image processing libraries, and geographic information systems. As soon as there are curves, surfaces, or spaces, there is geometry involved. Normally, you don’t have to be a geometer to use an application with curves and surfaces. Don’t worry, this book will not convert you into one. However, just as knowing the mechanics behind your car allows you to make the most of driving it, knowing the mathematics behind your tools will allow you to use them in the most efficient way possible. For example, how much geometry do you have to know to 3D-print a single model? Well, none actually, since you can figure out how to do that with trial and error. But what if you want to automate a 3D-printing process for a continuous flow of models? This is a programmer’s task and it brings in the programmer’s considerations. You want your process to be both fast and robust. Every failed printing attempt means that you lose time and money, and now trial and error simply wouldn’t cut it.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Geometry for Programmers

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.