- عنوان کتاب: Fever in Children – Case Based Learning
- نویسنده: Padmasani Venkat Ramanan
- حوزه: پزشکی اطفال
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 139
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.97 مگابایت
تب شایعترین دلیل مراجعه به متخصص اطفال است. در بیشتر موارد، علت آن واضح و درمان آن ساده است؛ با این حال، برخی موارد میتوانند چالشبرانگیز باشند. متأسفانه، اشتباهات در مدیریت تب در کودکان نسبتاً رایج است. این اشتباهات شامل نادیده گرفتن سوالات حیاتی هنگام گرفتن شرح حال، از دست دادن سرنخهای بالینی در طول معاینه اولیه، عدم تشخیص اهمیت برخی از یافتههای بالینی و آزمایشگاهی و تأخیر در درخواست بررسیهای ضروری است. ما بیش از 50000 کودک مبتلا به تب را درمان کردهایم و بیش از سه دهه است که به کارآموزان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در درمان تب آموزش میدهیم. در طول این سالها، ما نیز سهم خود را در اشتباهات داشتهایم. درسهای آموخته شده عمیقاً در دل ما ریشه دوانده است و امیدواریم که آنها را تکرار نکرده باشیم. ما متوجه شدیم که تجربه ما میتواند برای کمک به دیگران مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین تصمیم گرفتیم این کتاب را برای دانشجویان پزشکی و پزشکانی که از کودکان مراقبت میکنند، بنویسیم. در کتاب «تب در کودکان: یادگیری مبتنی بر مورد»، 23 مطالعه موردی دقیق ارائه میدهیم که رویکردی جامع برای مدیریت انواع مختلف تب در کودکان را نشان میدهد. علل تب بدون تمرکز که اغلب در طب کودکان نادیده گرفته میشوند، از جمله عفونتها، بیماریهای بافت همبند، بدخیمیها و سایر بیماریهای نادر، ارائه شده است. در هر فصل، چکیدهای با پیام کلیدی ارائه کردهایم. سپس یک بحث موردی را در قالب یک راند آموزشی در بخش به رهبری یک استاد ارائه میدهیم. جزئیات مورد به صورت گام به گام ارائه میشود و در هر مرحله، سوالاتی با پاسخها و توضیحاتی برای توصیف فرآیند فکری پزشک معالج تا زمان تشخیص نهایی وجود دارد. بحث با توضیح مختصری در مورد درمان و نتیجه آن به پایان میرسد. نکات یادگیری را در انتهای هر فصل فهرست کردهایم تا بر پیامهای مفید تأکید کنیم و به خواننده کمک کنیم نکات عملی را به خاطر بسپارد. اگرچه کودکانی که در این کتاب در مورد آنها بحث کردهایم متعلق به یک منطقه خاص هستند و ممکن است علل خاصی از تب در این منطقه غالب باشد، اما سعی کردهایم تشخیص افتراقی و بحثها را تا حد امکان گسترده و جهانی نگه داریم. تمرکز این کتاب بر فرآیند رسیدن به تشخیص است. پاتوفیزیولوژی و درمان به تفصیل مورد بحث قرار نگرفتهاند و از خوانندگان خواسته میشود برای این کار به منابع دیگر مراجعه کنند. امید ما این است که خوانندگان از این درسهای کاربردی برای برخورد با کودکان مبتلا به تب با اطمینان و منطقی استفاده کنند. از تشویق همکاران عزیزمان و عکسهایی که ارائه دادند، صمیمانه سپاسگزاریم. از بیمارانمان – کودکان و خانوادههایشان – به خاطر اعتمادشان به ما برای درمانشان و اجازه دادن به ما برای سهیم شدن در این تجربه، از دانشجویانمان که هر روز به ما الهام میبخشند و از خانوادههایمان به خاطر تشویق و حمایتشان در طول این سالها، سپاسگزاریم. همچنین مایلیم از تیم اسپرینگر به خاطر حمایت و کمکشان در انتشار این کتاب، قدردانی کنیم.
Fever is the most common reason for consultation with a pediatrician. In most cases, the cause is obvious and the treatment is straightforward; however, some cases can be challenging. Unfortunately, errors in managing fever in children are fairly common. These include leaving out vital questions while taking a history, missing clinical clues during the initial examination, failing to recognize the significance of some clinical and laboratory findings, and delaying the ordering of essential investigations. Between us, we have treated over 50,000 children with fever and have been training interns and postgraduates in treating fever for over three decades. Over the years, we have also made our share of mistakes. The lessons learnt are deeply embedded, and hopefully, we have not repeated them. We realized that our experience could be used to help others and thus decided to write this book for medical students and physicians who care for children. In Fever in Children: Case Based Learning, we present 23 detailed case studies that illustrate a comprehensive approach to managing various presentations of fever in children. The causes of fever without a focus that are frequently overlooked in pediatric practice are presented, including infections, connective tissue diseases, malignancies, and other rare conditions. In each chapter, we have provided an abstract with the key message. We then present a case discussion in the format of a teaching ward round led by a professor. The case details are provided in a stepwise manner, and at each stage, there are questions with answers and explanations to describe the thought process of the treating physician until the final diagnosis is made. The discussion concludes with a brief word on the treatment and its outcome. We have listed the learning points at the end of each chapter to emphasize the take-home messages and to help the reader retain the practice points. Though the children we have discussed in this book belong to a particular region and certain causes of fever may be predominant in this region, we have tried to keep the differential diagnosis and discussions as broad-based and universal as possible. The focus of this book is on the process of arriving at a diagnosis. Pathophysiology and treatment are not discussed in great detail, and readers are urged to refer to other resources for this. It is our hope that the readers will use these practical lessons to approach children with fever confidently and rationally. We gratefully acknowledge the encouragement of our dear colleagues and the photos they contributed. We thank our patients—the children and their families—for trusting us to treat them and allowing us to share in the experience; our students who inspire us every day; and our families for their encouragement and support throughout the years. We would also like to extend our gratitude to the Springer team. for their support and assistance in publishing this book.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Fever in Children – Case Based Learning
نظرات کاربران