مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان برای روانشناسی مدرسه

بازدید 584
  • عنوان کتاب: Child and Adolescent Psychopathology for School Psychology
  • نویسنده/انتشارات: Terry Diamanduros
  • حوزه: روانشناسی مدرسه
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 1024
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 6.19 مگابایت

آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان برای روانشناسی مدرسه: یک رویکرد کاربردی به عنوان یک کتاب درسی برای دانشجویان فارغ التحصیل روانشناسی مدرسه که در دوره های آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان ثبت نام کرده اند طراحی شده است. این کتاب درسی دیدگاه جامعی از اختلالات سلامت روان در کودکان و نوجوانان ارائه می دهد که رویکرد روانشناختی مدرسه را در پرداختن به مسائل مربوط به تشخیص بر اساس معیارهای راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (ویرایش پنجم؛ DSM-5؛ انجمن روانپزشکی آمریکا) در بر می گیرد. ، 2013) و تعیین ناتوانی تحصیلی تحت قانون فدرال قانون بهبود آموزش افراد دارای معلولیت (IDEA) 2004 (وزارت آموزش ایالات متحده، n.d.). همچنین مسائل فرهنگی مرتبط با اختلالات خاص و نیازهای اجتماعی، عاطفی و رفتاری جوانان با شرایط سلامت روان را بررسی می کند. پیامدها برای روانشناسان مدرسه و راه هایی که آنها می توانند نقش محوری در کمک به مدارس برای برآوردن سلامت روان و نیازهای یادگیری کودکان و نوجوانان داشته باشند، مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، حمایت ها و مداخلات آموزشی و بهداشت روان مبتنی بر شواهد قابل اجرا در مدارس ارائه می شود. در این مقدمه، ما اطلاعاتی در مورد (الف) هدف کلی این کتاب درسی و دلایل خود برای توسعه آن، (ب) ابزارهای ایجاد شده برای حمایت از یادگیری دانشجویان فارغ التحصیل روانشناسی مدرسه از محتوای تحت پوشش در فصل، (ج) منابع مربی ارائه می کنیم. ، (د) مخاطب مورد نظر و (ه) محتوایی که در بخش های اصلی کتاب درسی پوشش داده شده است.

Child and Adolescent Psychopathology for School Psychology: A Practical Approach is designed as a textbook for school psychology graduate students enrolled in child and adolescent psychopathology courses. This textbook provides a comprehensive view of mental health disorders in children and adolescents that incorporates a school psychological approach in addressing issues related to diagnosis based on criteria of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.; DSM-5; American Psychiatric Association, 2013) and educational disability determination under the federal legislation of the Individuals with Disabilities Education Improvement Act (IDEA) of 2004 (U.S. Department of Education, n.d.). It also examines culturally related issues associated with specific disorders and the social, emotional, and behavioral needs of youth with mental health conditions. Implications for school psychologists and ways in which they can have a pivotal role in helping schools meet the mental health and learning needs of children and adolescents are addressed. Furthermore, evidencebased educational and mental health supports and interventions applicable to schools are offered. In this preface, we provide information on (a) the overall goal of this textbook and our reasons for developing it, (b) tools created to support school psychology graduate students’ learning of the content covered in the chapters, (c) instructor resources, (d) the intended audience, and (e) content covered in the major sections of the textbook.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Child and Adolescent Psychopathology for School Psychology

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.