- عنوان کتاب: Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games – Using HTML5, JavaScript, and WebGL2
- نویسنده: Kelvin Sung
- حوزه: توسعه بازی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 757
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 9.21 مگابایت
به ساخت موتور بازی دو بعدی خود و ایجاد بازی های وب عالی خوش آمدید. از آنجایی که شما این کتاب را انتخاب کرده اید، احتمالاً به جزئیات یک موتور بازی و ایجاد بازی های خود برای بازی در اینترنت علاقه مند هستید. این کتاب به شما می آموزد که چگونه یک موتور بازی دوبعدی را با پوشش مفاهیم فنی درگیر بسازید، پیاده سازی های نمونه را نشان دهید، و به شما نشان می دهد که چگونه تعداد زیادی کد منبع و فایل های دارایی را برای پشتیبانی از توسعه بازی سازماندهی کنید. این کتاب همچنین در مورد چگونگی ارتباط هر موضوع فنی با عناصر طراحی بازی بحث میکند تا بتوانید بسازید، بازی کنید، تجزیه و تحلیل کنید و در مورد توسعه موتورهای بازی و بازیهای دو بعدی بیاموزید. پیاده سازی های نمونه در این کتاب بر اساس HTML5، جاوا اسکریپت و WebGL2 هستند که فناوری هایی هستند که به صورت رایگان در دسترس هستند و تقریباً توسط تمام مرورگرهای وب پشتیبانی می شوند. پس از خواندن این کتاب، موتور بازیای که توسعه میدهید و بازیهای مرتبط با آن از طریق یک مرورگر وب در هر نقطه از اینترنت قابل بازی خواهند بود. این کتاب مفاهیم مربوطه را از مهندسی نرم افزار، گرافیک کامپیوتری، ریاضیات، فیزیک، توسعه بازی و طراحی بازی ارائه می دهد – همه در زمینه ساخت یک موتور بازی دو بعدی. ارائه ها به شدت با تجزیه و تحلیل و توسعه کد منبع یکپارچه شده اند. شما بخش زیادی از کتاب را صرف ساختن پروژه های مفهومی بازی مانند خواهید کرد که عملکرد اجزای موتور بازی را نشان می دهد. با ایجاد کد منبعی که در اوایل معرفی شد، این کتاب شما را به سفری هدایت میکند که از طریق آن به مفاهیم اساسی در پشت موتور بازی دوبعدی تسلط خواهید یافت و در عین حال تجربه عملی در توسعه بازیهای دو بعدی ساده اما کارآمد به دست میآورید. از فصل 4 شروع میشود، بخش «ملاحظات طراحی» در پایان هر فصل گنجانده شده است تا مفاهیم فنی تحت پوشش را با عناصر طراحی بازی مرتبط کند. در پایان کتاب، شما با مفاهیم و جزئیات فنی موتورهای بازی دوبعدی آشنا خواهید شد، در اجرای عملکرد در یک موتور بازی دو بعدی برای پشتیبانی از نیازهای بازی دو بعدی که معمولاً با آن مواجه می شوند، صلاحیت خواهید داشت و می توانید موضوعات فنی موتور بازی را در زمینه عناصر طراحی بازی در ساخت بازی های سرگرم کننده و جذاب.
Welcome to Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games. Because you have picked up this book, you are likely interested in the details of a game engine and the creation of your own games to be played over the Internet. This book teaches you how to build a 2D game engine by covering the involved technical concepts, demonstrating sample implementations, and showing you how to organize the large number of source code and asset files to support game development. This book also discusses how each covered technical topic area relates to elements of game design so that you can build, play, analyze, and learn about the development of 2D game engines and games. The sample implementations in this book are based on HTML5, JavaScript, and WebGL2, which are technologies that are freely available and supported by virtually all web browsers. After reading this book, the game engine you develop and the associated games will be playable through a web browser from anywhere on the Internet. This book presents relevant concepts from software engineering, computer graphics, mathematics, physics, game development, and game design—all in the context of building a 2D game engine. The presentations are tightly integrated with the analysis and development of source code; you’ll spend much of the book building game-like concept projects that demonstrate the functionality of game engine components. By building on source code introduced early on, the book leads you on a journey through which you will master the basic concepts behind a 2D game engine while simultaneously gaining hands-on experience developing simple but working 2D games. Beginning from Chapter 4, a “Design Considerations” section is included at the end of each chapter to relate the covered technical concepts to elements of game design. By the end of the book, you will be familiar with the concepts and technical details of 2D game engines, feel competent in implementing functionality in a 2D game engine to support commonly encountered 2D game requirements, and capable of considering game engine technical topics in the context of game design elements in building fun and engaging games.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games
نظرات کاربران