این کتاب تمام موضوعات ضروری را که یک برنامه نویس حرفه ای هوش مصنوعی بازی باید بداند، از ریاضیات و رفتارهای فرمان گرفته تا تجزیه و تحلیل زمین، مسیریابی و تصمیم گیری پوشش می دهد. نوشته شده است تا به راحتی قابل دسترسی باشد، هر موضوع با یک بازی مثال همراه است که به خواننده اجازه می دهد کد خود را اضافه کند تا اثرات تغییرات آنها را ببیند. هر فصل به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول تئوری لازم را به شیوه ای دوستانه و محاوره ای پوشش می دهد، با استفاده از مثال های تصویری و سناریوهای بازی تخیلی برای ارائه زمینه اضافی. قسمت دوم یک آموزش کد نویسی در سی شارپ برای موضوع مورد بحث است. هر فصل یک بازی نمونه مخصوص به خود را دارد که به زبان C# در موتور بازی Unity نوشته شده است. این کتاب برای دانشآموزان و برنامهنویسان مشتاق بازی که به دنبال دستیابی به پایهای در تکنیکهای هوش مصنوعی بازی هستند، مناسب خواهد بود.
This book covers all the necessary topics that a professional game AI programmer needs to know, from math and steering behaviours to terrain analysis, pathfinding, and decision-making. Written to be easily accessible, each topic is accompanied by an example game that allows the reader to add their own code to see the effects their changes have. Each chapter is split into two parts. The first part covers the necessary theory in a friendly, conversational manner, using visual examples and fictional game scenarios to give additional context. The second part is a coding tutorial in C# for the topic at hand. Each chapter has its own example game available to download, written in C# in the Unity Game Engine. This book will be suitable for students and aspiring games programmers looking to gain a grounding in game AI techniques.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران