- عنوان کتاب: An Intercultural Approach to English Language Teaching
- نویسنده/انتشارات: John Corbett
- حوزه: آموزش زبان انگلیسی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 327
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.35 مگابایت
این کتاب رویکردی را برای آموزش زبان انگلیسی (ELT) توصیف میکند که این ایده را در مرکز خود قرار میدهد که سخنرانان با پیشینههای مختلف با فرهنگهای مختلف و همچنین زبانهای مختلف مذاکره میکنند. علاوه بر این، کتاب استدلال میکند که کاوش در فرهنگهای آشنا و ناآشنا میتواند نیروی محرکه آموزش زبان انگلیسی باشد. در حالی که این رویکرد جدید به سختی برای آموزش زبان است، هرگز بدون مناقشه نبوده است. بخشی از مناقشات مداوم در مورد این رویکرد به آموزش زبان این واقعیت است که «فرهنگ» خود یک مفهوم بسیار مورد مناقشه و بحث بی پایان است. بنابراین، فصلهای آغازین، راههایی را در نظر میگیرند که از طریق آنها فرهنگ توسط محققان در تعدادی از رشتههای دانشگاهی که مربیان زبان انگلیسی از آنها الهام گرفتهاند، درک شده است. این رشتهها شامل زبانشناسی، مطالعات ارتباطات، مردمشناسی و ادبی، رسانهها و مطالعات فرهنگی و همچنین برخی از زیرشاخههای درون آنها مانند انسانشناسی زبانشناسی، قومشناسی و زبانشناسی اجتماعی است. هدف از دو فصل اول این کتاب، ارائه خلاصه ای از هر یک از این رشته هاست. با انجام این کار، هدف من این است که خواننده را نسبت به برخی از سؤالات دیرینه در مورد «فرهنگ» که معلمان زبان علاقه مند به این رویکرد باید به آنها بپردازند، آگاه کنم و پیشنهاد کنم که چگونه پاسخ به این سؤالات ممکن است شیوه های آموزش زبان را شکل دهد.
This book describes an approach to English language teaching (ELT) that puts at its centre the idea that speakers from diverse backgrounds negotiate different cultures as well as different languages. Moreover, the book argues that the exploration of familiar and unfamiliar cultures can be a driving force of English language education. While this is hardly a new approach to language education, it has never been uncontroversial. Part of the continuing controversy about this approach to language education is the fact that ‘culture’ itself is a much disputed and endlessly debated concept. The opening chapters therefore consider the ways in which culture has been understood by scholars in a number of academic disciplines from which English language educators have drawn inspiration. These disciplines include linguistics, communication studies, anthropology and literary, media and cultural studies – as well as some sub-disciplines within them, such as linguistic anthropology, ethnography and sociolinguistics. The purpose of the first two chapters in this book is to offer a brief summary of each of these disciplines. By doing so, I aim to alert the reader to some long-standing questions around ‘culture’ that language teachers who are interested in this approach need to address, and to suggest how the answers to these questions might shape practices in language education.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: An Intercultural Approach to English Language Teaching
نظرات کاربران