- عنوان کتاب: AI with Intention Principles and Action Steps for Teachers and School Leaders
- نویسنده: Tony Frontier
- حوزه: آموزش هوش مصنوعی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 159
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 1.29 مگابایت
کلی شیرکی (۲۰۰۸) در کتاب خود با عنوان «همه میآیند» استدلال کرد که «ابزارهای ارتباطی تا زمانی که از نظر فنی کسلکننده نشوند، از نظر اجتماعی جالب نمیشوند» (صفحه ۹۶). با انتشار ChatGPT 3.5 در نوامبر ۲۰۲۲، هوش مصنوعی مولد (AI) ناگهان از نظر فنی کسلکننده شد. این ابزار هوش مصنوعی نه تنها به زبان محاورهای پاسخ میداد و متن معناداری تولید میکرد، بلکه به هیچ زبان برنامهنویسی خاصی نیز نیاز نداشت. تنها چیزی که لازم بود دسترسی به اینترنت بود. در ماههای بعد، مشخص شد که دانشآموزان و مربیان، هوش مصنوعی را فوقالعاده جالب میدانند. دانشآموزان متوجه شدند که این ابزارهای جدید هوش مصنوعی در پاسخ به سوالات تکالیف یا نوشتن مقاله مهارت دارند. مدیران که از تواناییهای این ابزارها مطمئن نبودند، برای مسدود کردن دسترسی دانشآموزان تلاش کردند. مقالاتی با عناوینی مانند «پایان انگلیسی دبیرستان» (هرمان، ۲۰۲۲) و «من یک دانشآموز هستم. شما نمیدانید چقدر از ChatGPT استفاده میکنیم» (تری، ۲۰۲۳) به سرعت منتشر شدند. برخی از مربیان، پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی را برای ایجاد کارایی در تدریس یا پشتیبانی از یادگیری دانشآموزان پذیرفتند. برخی دیگر با افزودن «استفاده از هوش مصنوعی» به سیاست سرقت ادبی مدرسه یا دوره خود، اصلاح کردند… و سپس به تدریس معمول بازگشتند. از آن زمان، مدلهای جدید هوش مصنوعی توسعه یافتهاند که ظرفیت، دقت، روانی، روش و قابلیت اطمینان این ابزارها را بیشتر بهبود میبخشند. واضح است که این ابزارهای قدرتمند، همیشه و همه جا خواهند بود. مانند تلفنهای هوشمند و اینترنت، آنها فراگیر خواهند بود. در حالی که بسیاری از هیاهو و فوریت اولیه پیرامون هوش مصنوعی فروکش کرده است، ما در دوران نوزادی یک دوره جدید هستیم. وقتی ابزارهای دگرگونکننده ناگهان در دسترس قرار میگیرند، همیشه سوالات بیشتری نسبت به پاسخها وجود دارد. اما سوالاتی که ما میپرسیم اغلب کمتر در مورد ماهیت دگرگونکننده ابزارها و بیشتر در مورد آنچه در سیستم موجود برای ما ارزشمند است، آشکار میکنند. به عنوان مثال، وقتی با مربیان گفتگو میکنم یا پستهای رسانههای اجتماعی را در گروههای مختلف کاربری هوش مصنوعی برای معلمان بررسی میکنم، دو سوالی که بیشتر میبینم و میشنوم، نوعی از موارد زیر است: • کمک! دارم غرق میشوم! آیا ابزاری برای هوش مصنوعی وجود دارد که بتواند… (آزمون، کوئیز، طرح درس، اسلاید ارائه، پروژه، روبریک ایجاد کند؛ توصیهنامه بنویسد؛ به نوشتههای دانشآموزان نمره بدهد؛ و غیره)؟ • کمک! دانشآموزان من از هوش مصنوعی برای انجام… (تکلیف، خواندن، نوشتن، ریاضی، مقاله، تحقیق، پروژه، ارائه و غیره) استفاده میکنند! اینها سوالات مهمی هستند. وقتی به ترتیب قرار میگیرند، طنز ماجرا آشکار میشود. با این حال، فکر نمیکنم اینجا بتوان ریاکاری کرد. این سوالات نشان میدهد که معلمان و دانشآموزان از حجم اطلاعات و انتظاراتی که هر روز با آن مواجه هستند، سردرگم شدهاند. هر دو گروه به دنبال راههایی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند، همانطور که همه ابزارها در تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفتهاند: برای انجام کارآمدتر کارهای ارزشمند.
In his book Here Comes Everybody, Clay Shirky (2008) argued that “Communications tools don’t get socially interesting until they get technologically boring” (p. 96). With the release of ChatGPT 3.5 in November 2022, generative artificial intelligence (AI) suddenly became technologically boring. Not only did this AI tool respond to conversational language and generate meaningful text, but no special programming language was necessary. All that was required was access to the internet. In the months that followed, it became clear that students and educators found AI to be incredibly interesting. Students realized that these new AI tools were adept at answering homework questions or writing essays. Unsure of what these tools were capable of, administrators scrambled to block students’ access. Articles with titles such as “The End of High School English” (Herman, 2022) and “I’m a Student. You Have No Idea How Much We’re Using ChatGPT” (Terry, 2023) went viral. Some educators embraced the potential of AI tools to create effi ciencies in teaching or to support students’ learning. Others responded by modifying their school’s or course’s plagiarism policy by adding “including the use of AI” . . . and then went back to teaching as usual. Since then, new AI models have been developed that further improve the capacity, accuracy, fl uency, modality, and reliability of these tools. It is clear that these powerful tools will be everywhere all the time. Like smartphones and the internet, they will be ubiquitous. While much of the initial hype and urgency around AI has settled, we’re in the infancy of a new era. When transformative tools are suddenly available, there are always more questions than answers. But the questions we ask often reveal less about the transformative nature of the tools than of what we value in the existing system. For example, as I engage in dialogue with educators or look through social media posts in various AI for Teachers user groups, the two questions that I see and hear most often are some forms of the following: • Help! I’m drowning! Is there an AI tool that can . . . (create tests, quizzes, lesson plans, slide presentations, projects, rubrics; write letters of recommendation; score student writing; etc.)? • Help! My students are using AI to do their . . . (homework, reading, writing, math, essays, research, projects, presentations, etc.)! These are important questions. When they are placed in sequence, the irony is obvious. Yet I don’t think any hypocrisy should be inferred here. These questions speak to the fact that teachers and students are overwhelmed by the amount of information and the number of expectations they face every day. Both groups are looking for ways to use AI tools as all tools have been used in human history: to accomplish work of value more effi ciently.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: AI with Intention Principles and Action Steps for Teachers and School Leaders
نظرات کاربران