- عنوان کتاب: AI-Driven Value Management
- نویسنده: Craig LeGrande
- حوزه: مدیریت ارزش
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 307
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.30 مگابایت
این کتاب نقطه اوج 50 سال تجربه حرفه ای ترکیبی نویسندگان است که در نقش های مختلف به عنوان خریداران، فروشندگان و سازندگان سیستم های فناوری اطلاعات کار می کنند. در آن دوره، کریگ لگراند و ونکی لاکشمینارایانان شاهد پیروزیهای بزرگ، اشتباهات بزرگ و درسهای بزرگی در دنیای مدیریت ارزش بودهاند. کریگ به عنوان مشاور مدیریت در Accenture و مشاور ارزش تجاری در سیسکو سیستمز، در هنر و علم نشان دادن تأثیر واقعی فناوری به مدیران تسلط یافت. او به سرعت دریافت که فروش بر اساس تبلیغات یا فرضیات مبهم سریعترین راه برای از دست دادن علاقه آنهاست. کریگ میگوید: «مشتریان مدام با سؤالاتی مانند «راهحل شما واقعاً چنین تأثیری را ایجاد میکند؟» و «آیا شرکت من واقعاً میتواند به آن نتایج دست یابد؟» من را آزار میدادند.» اغلب، کریگ از نبود شواهد محکم برای حمایت از ادعاهای شرکتهای فناوری و مشاوران متعجب میشد. کریگ میگوید: «بسیاری از فروشندگان مزایا را تا حدی اغراق کردند که مدیران مالی و مدیران ارشد مالی به این اعداد میخندیدند. برای من روشن شد که تنها راه برای فروش مؤثر، ایجاد اعتماد، پایبندی به تخمینهای محافظهکارانه از تأثیر کسبوکار و به اشتراک گذاشتن داستانهای موفقیت در زندگی واقعی است.» وقتی کریگ سیسکو را ترک کرد، اولین مشتری کریگ اوراکل بود که در آن زمان با غول نرم افزاری SAP در فضای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) روبه رو بود. مدیر عامل شرکت، لری الیسون، تیم فروش خود را تشویق کرده بود تا کتابخانه ای از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ایجاد کند تا به طور قطعی مزایای محصولات اوراکل را ثابت کند. همکاری با اوراکل برای توسعه پیامرسانی و حمایت از تیمهای فروش آنها، سکوی پرتابی برای حرکت شغلی بعدی کریگ بود—تاسیس Mainstay با مأموریت کمک به شرکتها در تعیین کمیت و انتقال ارزش تجاری واقعی فناوری. Venky Lakshminarayanan مسیر شغلی مشابهی را دنبال کرد. چند دهه پیش، او به اندازه کافی خوش شانس بود که خود را در تقاطع تجارت و فناوری در سیلیکون ولی پیدا کرد، جایی که به کانون تحولات تجاری عظیم مبتنی بر فناوری تبدیل شده بود. او در PwC دندان های خود را کوتاه کرد و روی پروژه های بزرگ و چند ساله شامل راه حل های نرم افزاری ERP، زنجیره تامین و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کار کرد. در آن زمان، فناوری سازمانی تماماً در مورد فروش ویژگیهای محصول بود – قابلیتهای کاملاً کاربردی که اغلب از آنها به عنوان “سرعت و تغذیه” یاد میکردیم. ونکی میگوید: «به نظر میرسید که توصیفات خوب مشتریان تنها راه برای نشان دادن ارزش تجاری است. زمانی که به سمت نقشهای فروش تغییر میکردم، اغلب به این فکر میکردم که آن عامل تنها چیست که میتواند به ما کمک کند تا به طور مداوم معاملات برنده شویم.» در حالی که ونکی و همکارانش معاملات زیادی را به دست آوردند، برخی از آنها را نیز از دست دادند. پس از اینکه یک فروش امیدوارکننده از دست آنها فرار کرد، یک CIO به او گفت: “راه حل شما احتمالا بهترین بود، اما ما نتوانستیم ارزش تجاری آن را برای مدیر مالی خود بیان کنیم.” آن لحظه لامپ ونکی بود. «آنوقت متوجه شدم که ارزش کسبوکار، ارز واقعی – نیروی محرکه – صنعت فناوری است. این چیزی بود که باعث شد من به Mainstay بپیوندم.» او به یاد می آورد. اگرچه هنگام ورود او به Mainstay در سال 2010، مدیریت ارزش به طور کلی یک تازگی بود، اما این شرکت مشاوره بوتیک قبلاً در حال ایجاد زمینه جدیدی در مدیریت ارزش بود و آن را به علمی با نتایج تجاری قابل پیش بینی تبدیل می کرد. او میگوید: «من این شانس را داشتم که با ارائهدهندگان فناوری جهانی و مشتریانشان کار کنم تا بازده سرمایهگذاری سرمایهگذاریهایشان را بفهمم و بیان کنم. بعدها، زمانی که در ServiceNow – یک شرکت Fortune 500 که به عنوان یکی از نوآورترین شرکتهای جهان معرفی شده است – با یک تیم باورنکردنی برای ایجاد یک برنامه مدیریت ارزش در سراسر شرکت کار کرد که خط لوله، درآمد، تجدید و توسعه مشتری را افزایش داد. اکنون، به عنوان مدیر ارشد درآمد و رئیس Cron AI، یک پیشگام در فناوری خودمختار، او یک بار دیگر مرزهای آنچه را که ممکن است با رویکرد فروش مبتنی بر ارزش افزایش میدهد. او میگوید: «کمیسازی و انتقال ارزش هنوز در قلب همه کارهای ما قرار دارد. “من معتقدم مدیریت ارزش برای هر عملکرد مشتری ضروری است.”
This book is the culmination of 50 years of the authors’ combined professional experience working in diverse roles as buyers, sellers, and builders of information technology systems. Over that period, Craig LeGrande and Venky Lakshminarayanan have seen big wins, big mistakes, and big lessons learned in the world of value management. As a management consultant at Accenture and as a business value consultant at Cisco Systems, Craig mastered the art and science of showing the real impact of technology to executives. Selling based on hype or vague assumptions, he quickly discovered, was the fastest way to lose their interest. Says Craig: “Clients kept nagging me with questions like, ‘How will your solution actually drive that kind of impact?’ and ‘Can my company really achieve those results?’” Often, Craig was surprised by the lack of solid evidence to back up the claims of technology companies and consultants. “Many vendors exaggerated the benefits to the point that CFOs and CIOs would laugh at the numbers,” Craig says. “It became clear to me that the only way to sell effectively was to build trust, stick to conservative estimates of business impact, and share real-life success stories.” When he left Cisco, Craig’s first client was Oracle, who at the time was going head-to-head with software giant SAP in the enterprise resource planning (ERP) space. The company’s CEO, Larry Ellison, had encouraged his sales team to develop a library of key performance indicators (KPIs) to definitively prove the benefit of Oracle’s products. Partnering with Oracle to develop that messaging and support their sales teams was the launching pad for Craig’s next career move—founding Mainstay with the mission of helping companies quantify and communicate the true business value of technology. Venky Lakshminarayanan followed a similar career path. A couple decades ago, he was fortunate enough to find himself at the intersection of business and technology in Silicon Valley, which had become the epicenter of massive technology-led business transformations. He cut his teeth at PwC, working on large, multiyear projects involving ERP, supply chain, and customer relationship management (CRM) software solutions. Back then, enterprise technology was all about selling product features— purely functional capabilities that we often referred to as “speeds and feeds.” “It seemed like good customer testimonials were the only way to demonstrate business value,” Venky says. “As I shifted into sales roles, I often wondered what that single factor is that could help us consistently win deals.” While Venky and his colleagues won a lot of deals, they also lost some. After one promising sale escaped their grasp, a CIO told him, “Your solution was probably the best, but we couldn’t articulate its business value to our CFO.” That was Venky’s lightbulb moment. “I realized then that business value is the real currency—the driving force—of the tech industry. That’s what led me to join Mainstay,” he recalls. Although the practice of value management was by and large a novelty when he arrived at Mainstay in 2010, the boutique consulting company was already breaking new ground in value management, evolving it into a science with predictable business outcomes. “I had the chance to work with global technology providers and their customers to understand and articulate the ROI of their investments,” he says. Later, while at ServiceNow—a Fortune 500 company that’s been named one of the world’s most innovative companies—Venky worked with an incredible team to build a companywide value management program that boosted pipeline, revenue, renewals, and customer expansion. Now, as chief revenue officer and president at Cron AI, a pioneer in autonomous technology, he is once again pushing the boundaries of what’s possible with a value-based selling approach. “Quantifying and communicating value is still at the heart of everything we do,” he says. “I believe value management is essential for every customer-facing function.”
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: AI-Driven Value Management
نظرات کاربران