- عنوان کتاب: AGAINST PLATFORMS: SURVIVING DIGITAL UTOPIA
- نویسنده: Walt Whitman
- حوزه: تحول دیجیتال
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 202
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.33 مگابایت
یک مترونوم منفرد در یک انبار عمدتاً خالی کلیک می کند. یک دستگاه پخش ضبط شروع به چرخش می کند. «همه چیزی که همیشه به تو نیاز دارم» نوشته سانی و چر در حالی پخش میشود که نورافکنها روشن میشوند و نشان میدهند که انبار شامل گروه بزرگی از ابزارهای هنرمند است. سپس صدای خرخر را می شنویم و یک پرس هیدرولیک به اندازه اتاق به آرامی پایین آمدن خود را آغاز می کند. ابتدا یک ماشین آرکید ویدیویی را خرد می کند. همانطور که پایین می آید، به قوطی های رنگ با رنگ های مختلف می رسد و رنگ را روی پیانویی می پاشد که نیم ثانیه بعد له می شود. ما دوباره مترونوم را می بینیم، اما به سرعت توسط وزن پرس محو می شود. لحظه ای قبل از فشرده شدن بیش از حد قابل تشخیص، نیم تنه کلاسیک سفالی را می بینیم. یک میز پیش نویس پودر شده است. قلم موها، گیتارها و لنزهای دوربین صاف شده اند. در انتهای سکانس، توپهای شکلکهای واقعی را میبینیم که با آخرین فشار مطبوعات به صورت پودر در میآیند. آخرین پف هوا کل حمله را از بین می برد. صدایی مداخله میکند: «قویترین آیپد تا کنون باریکترین هم است». این صحنه دلخراش ویدئویی برای آخرین آی پد اپل بود. استراتژی مطمئناً جسورانه بود. چرا بسیاری از اشیاء گرانبها نابود شدند؟ چه پیامی با چنین نمایش تهاجمی ارسال می شود؟ همه چیزهایی که زمانی برای ایجاد، کاوش و معنا بخشیدن به جهان استفاده میکردید، روی یک پلتفرم جمع شده و اکنون در یک دستگاه قابل دسترسی است. به نظر خوب می رسد، با این حال تصویر کمی بیش از حد تحت اللفظی است. برای چندین دهه، اپل چیزی شبیه به یک هژمون فرهنگی و اقتصادی بوده است. دستگاه های آنها انقلاب موبایل را آغاز کردند. فروشگاه اپلیکیشن آنها میزبان برخی از این نمادینترین و بدنامترین شبکههای اجتماعی و استارتآپهای دیجیتال در قرنهای اخیر است. دستگاههایی که اپل اختراع کرده است، پیشرو در سیمکشی اعتیادآور زندگی اجتماعی و فکری ما بودهاند. آنها اولین چیزهایی هستند که وقتی صبح از خواب بیدار می شویم و آخرین چیزهایی هستند که قبل از خواب می بینیم.
A solitary metronome clicks back and forth in a mostly empty warehouse. A record player starts to spin. “All I Ever Need Is You” by Sonny and Cher plays as floodlights flicker on to reveal that the warehouse contains a large grouping of artist tools. Then we hear a whirring, and a room-sized hydraulic press slowly starts its descent. First it crushes a video arcade machine. As it lowers, it reaches paint cans of various colors, splattering paint over a piano that is crushed a half second later. We see the metronome again, but it’s quickly obliterated by the weight of the press. We catch a glimpse of a clay classical bust a moment before it is compressed beyond recognition. A drafting table is pulverized. Paintbrushes, guitars, and camera lenses are flattened. At the very end of the sequence, we see lifelike emoji balls squished into powder by the press’s last push. A final puff of air caps off the entire assault. A voice interjects: “The most powerful iPad ever is also the thinnest.” This harrowing scene was a video for Apple’s latest iPad. The strategy was certainly bold. Why were so many precious objects destroyed? What message is being sent with such an aggressive display? Everything you once used to create, explore, and make meaning in the world has collapsed onto a single platform and is now accessible on a single device. Seems nice, however the imagery is a bit too literal. For decades, Apple has been something of a cultural and economic hegemon. Their devices started the mobile revolution; their app store hosts some of this young centuries most iconic—and infamous—social media and digital start-ups. The devices Apple has invented have been in the vanguard of the addictive rewiring of our social and intellectual lives; they are the first things we see when we wake in the morning and the last things we see before bed.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران