- عنوان کتاب: Advances In The History Of Mathematics Education
- نویسنده: Ton-Kloks,-Mingyu-Xiao
- حوزه: آموزش ریاضی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 262
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.59 مگابایت
کتابی که به خواننده ارائه میشود از مطالب ارائه شده در گروه مطالعه موضوعی «تاریخ آموزش و یادگیری ریاضیات» (TSG) در چهاردهمین کنگره بینالمللی آموزش ریاضیات شکل گرفت. این کتاب، البته، مجموعات آن کنفرانس را نشان نمیدهد: به دور از همه ارائهها در اینجا ارائه شدهاند، و آنهایی که ارائه میشوند بهطور قابلتوجهی با مواردی که در کنفرانس شنیده میشوند متفاوت هستند، حتی به این دلیل که اندازه آنها چندین برابر بیشتر است. از سوی دیگر، جلد حاضر و ارائههای TSG مستقل از یکدیگر نیستند، بلکه مربوط به همان مطالعات در حال انجام هستند. این کتاب بر اساس همان اصول مجموعه فورینگتی و کارپ (2018) که پس از سیزدهمین کنگره بین المللی آموزش ریاضی منتشر شد، تنظیم شده است. به دلیل بیماری همه گیر، به جای چهار سال متعارف، 5 سال بین کنفرانس ها گذشت و این عدد نسبتاً گرد به ما فرصتی می دهد تا درباره آنچه که در این فاصله زمانی برای رشته علمی تاریخ آموزش ریاضیات رخ داده است، تأمل کنیم. شاید به یاد بیاوریم که در طول این 5 سال، دو کنفرانس دیگر در مورد تاریخ ریاضیات برگزار شد و متعاقباً مجموعهای از مقالات ارائه شده در این کنفرانسها منتشر شد (Bjarnadottir et al. 2019; Barbin et al. 2020). . همچنین ممکن است کتابهای دیگری در این زمینه که منتشر شدهاند، چه بهعنوان بخشی از مجموعه ویرایششده توسط الکساندر کارپ و گرت شوبرینگ، که کتاب حاضر نیز به آنها تعلق دارد، و چه کتابهایی که در جای دیگر (مثلاً بهعنوان بخشی از مجموعه ویرایششده) منتشر شدهاند، فهرست کنیم. توسط McKenzie A. (Ken) Clements و Nerida Ellerton). ممکن است توجه داشته باشید که در سال 2019 مدال فرودنتال، یکی از بالاترین افتخارات در زمینه آموزش ریاضی، به گرت شوبرینگ اعطا شد، قبل از هر چیز به دلیل فعالیت او در زمینه تاریخ آموزش ریاضیات، که می توان آن را نشانه ای دانست. به رسمیت شناختن اهمیت این رشته به عنوان یک کل.
The book being offered to the reader’s attention grew out of materials presented at “The history of the teaching and the learning of mathematics” Topic Study Group (TSG) at the Fourteenth International Congress on Mathematics Education. This book, of course, does not represent the proceedings of that conference: far from all presentations are represented here,1 and those that are represented are notably different from those heard at the conference, if only because they are many times greater in size. On the other hand, the present volume and the presentations of the TSG are not independent of one another, but pertain to the same ongoing studies. This book is structured on the same principles as the collection by Furinghetti and Karp (2018), which was published after the Thirteenth International Congress on Mathematics Education. Because of the pandemic, 5 years passed between the conferences, instead of the customary four, and this relatively round number gives us occasion to reflect on what has happened to the scholarly field of the history of mathematics education over the intervening time. One may recall that in the course of these 5 years, two other conferences on the history of mathematics have taken place, and subsequently collections of the papers presented at these conferences have been published (Bjarnadottir et al. 2019; Barbin et al. 2020). One may also list other books on the subject that have been published, both as part of the series edited by Alexander Karp and Gert Schubring, to which the present book also belongs, and those published elsewhere (for example, as part of the series edited by McKenzie A. (Ken) Clements and Nerida Ellerton). One may note that in 2019 the Freudenthal medal, one of the highest honors in the field of mathematics education, was awarded to Gert Schubring, first and foremost for his work in the field of the history of mathematics education, which may be considered a sign of the recognition of the significance of this field as a whole.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران