- عنوان کتاب: 37Things One Architect Knows About IT Transformation
- نویسنده: Gregor Hohpe
- سال انتشار: 2020
- حوزه: رسانه اجتماعی
- تعداد صفحه: 287
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.05 مگابایت
بسیاری از شرکتهای بزرگ با فشار دیجیتالی شدن سریع جهان مواجه هستند: «اختلالکنندگان دیجیتال» به طور غیرمنتظرهای با مدلهای تجاری کاملاً جدید حمله میکنند. “نسل فیس بوک” انتظارات کاربران را به طور چشمگیری متفاوت می کند. و فناوری های جدید در فضای ابری برای همه با کارت اعتباری در دسترس قرار گرفته است. این برای شرکتهایی که بسیار موفق بودهاند و هنوز هم هستند، اما حول فناوری سنتی و ساختارهای سازمانی ساخته شدهاند، سخت است. «چرخش تانکر»، همانطور که نیاز به تبدیل اغلب توصیف میشود، به موضوعی در سطح اتاق هیئت مدیره در اکثر شرکتهای سنتی تبدیل شده است: «ما به محصولات دیجیتال جدید نیاز داریم!»، «ما باید پشته فناوری خود را تجدید کنیم!»، «ما باید سازمان خود را لایه برداری کنیم!»، «ما باید چابک شویم!»، «ما باید دیجیتال شویم!» فریادهای جنگی هستند که اغلب از اتاق هیئت مدیره بیرون می آیند. به این راحتی که گفته شد انجام نمی شود. معماران ارشد فناوری اطلاعات و مدیران ارشد فناوری اطلاعات نقشی کلیدی در چنین تلاشی برای تحول دیجیتال دارند. آنها مهارتهای فنی، ارتباطی و سازمانی را با هم ترکیب میکنند تا بفهمند که چگونه یک بهروزرسانی پشته فناوری میتواند واقعاً برای کسبوکار مفید باشد، «چابک بودن» و «DevOps» واقعاً به چه معناست و کدام زیرساخت فناوری میتواند کیفیت را در حالی که سریعتر حرکت میکند، بهبود بخشد. با این حال، کار آنها آسان نیست: آنها باید در سازمانی مانور دهند که در آن فناوری اطلاعات اغلب به عنوان یک مرکز هزینه در نظر گرفته می شود، جایی که عملیات به معنای «اجرا» به جای «تغییر» است، و جایی که مدیریت میانسال به آن تبدیل شده است. نه درک استراتژی کسب و کار و نه فناوری اساسی. پس جای تعجب نیست که معماران نرم افزار / فناوری اطلاعات به برخی از پرطرفدارترین متخصصان فناوری اطلاعات در سراسر جهان تبدیل شده اند.
Many large enterprises are facing pressure from the rapid digitalization of the world: “digital disruptors” attack unexpectedly with brand-new business models; the “FaceBook generation” sets dramatically different user expectations; and new technologies have become available in the cloud to everyone with a credit card. This is tough stuff for enterprises that have been, and still are, very successful, but are built around traditional technology and organizational structures. “Turning the tanker”, as the need to transform is often described, has become a board room-level topic in most traditional enterprises: “we need new digital products!”, “we need to renew our tech stack!”, “we need to de-layer our organization!”, “we need to become agile!”, “we need to become digital!” are the battle cries that often emerge out of the board room. Not as easily done as said. Senior IT Architects and CTOs play a key role in such a digital transformation endeavor. They combine the technical, communication, and organizational skill to understand how a tech stack refresh can actually benefit the business, what “being agile” and “DevOps” really mean, and which technology infrastructure can improve quality while moving faster. Their job is not an easy one, though: they must maneuver in an organization where IT is often still seen as a cost center, where operations means “run”as opposed to “change”, and where middle-aged middle-management has become cozy neither understanding the business strategy nor the underlying technology. It’s no surprise then that software / IT architects have become some of the most sought-after IT professionals around the globe.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: 37 Things One Architect Knows About IT Transformation
نظرات کاربران