مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب UX برای کسب و کار – نحوه طراحی شرکت های دیجیتال ارزشمند

بازدید 812
  • عنوان کتاب: UX for Business / How to Design Valuable Digital Companies
  • نویسنده: Joel Marsh
  • حوزه: مدیریت شرکت, طراحی شرکت
  • سال انتشار: 2018
  • تعداد صفحه: 350
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 6.42  مگابایت

تصور کنید روی یک موتورسیکلت نشسته اید و به یک سطح شیب دار بزرگ نگاه می کنید. جمعیت منتظر است. موتور بین زانوهای شما غرش می کند. ممکن است لباس زیرتان را خراب کنید یا نکنید. در عرض چند ثانیه همه از شما انتظار دارند که آن موتور سیکلت را به طرف دیگر بپرید. برای اولین شغل خود به عنوان یک راننده بدلکاری به شما تبریک می گویم! مستحقش هستی! پس از خواندن همه کتاب‌ها، انجام همه کمپ‌های بوت، تماشای همه ویدیوهای YouTube، و تغییر نمایه X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) به Aspiring Stunt Driver، بالاخره اینجا هستید. اما به دلایلی، اکنون که اینجا هستید، احساس آمادگی نمی کنید. سطح شیب دار بزرگتر از آن چیزی است که تصور می کردید. جمعیت حواسش را پرت می کند. موتورسیکلت همان موتورسیکلت موجود در کتاب نیست، و همه اعضای تیم شما در مورد نحوه رانندگی شما نظر دارند. مکانیک ها همه یک موتورسیکلت سبک تر می خواستند، اما مروجین یک موتورسیکلت با صدای بلندتر می خواستند. شما در حال رانندگی موتورسیکلتی هستید که برای همه در جلسه برنامه ریزی «به اندازه کافی خوب» بود. همانطور که به سطح شیب دار خیره می شوید و شروع به وحشت می کنید، از مربی خود برای کمک نگاه می کنید. او لبخند می زند و فریاد می زند: «ما برنامه ای داریم که باید نگه داریم. فقط بپر! نگران نباشید، مدلی که ما ساختیم می گوید که شما خوب باشید!» به دلایلی، این باعث نمی شود که شما احساس بهتری داشته باشید. مدل‌ها به شما کمک نمی‌کنند تا از یک موتورسیکلت واقعی بپرید تا اینکه دوره طراحی تجربه کاربری (UX) به شما در حل مشکلات واقعی برای کاربران واقعی کمک می‌کند. یک مدل از کار UX UX واقعی نیست. اگر تعادل خود را در نیمه راه از سطح شیب دار از دست بدهید، همچنان در مشکل هستید. مهم نیست چگونه باید کار کند. مهم این است که چگونه کار می کند. در طول چند ماه اول کار واقعی UX، در جلسه‌ای خواهید بود که ناگهان احساس می‌کنید می‌خواهید از موتورسیکلت بپرید. این مشکلی است که امروزه طراحان UX دارند. و چرا این کتاب وجود دارد. همه دوست دارند در مورد نحوه عملکرد UX صحبت کنند، اما تنها راه برای یادگیری نحوه عملکرد آن پریدن است. اما پس چرا این همه کتاب را خواندید و بوت کمپ انجام دادید و ویدیوها را تماشا کردید؟ درست به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟

Imagine you are sitting on a motorcycle looking up at a huge ramp. The crowd is waiting. The engine is roaring between your knees. You may or may not ruin your underwear. In a few seconds, everyone expects you to jump that motorcycle to the other side. Congratulations on getting your first job as a stunt driver! You earned it! After reading all the books, doing all the boot camps, watching all the YouTube videos, and changing your X (formerly known as Twitter) profile to Aspiring Stunt Driver, you’re finally here. But for some reason, now that you are here, you don’t feel ready. The ramp is bigger than you imagined. The crowd is distracting. The motorcycle isn’t the one from the book, and everybody on your team has opinions about how you should drive it. The mechanics all wanted a lighter motorcycle, but the promoters wanted a louder motorcycle. You’re driving the motorcycle that was “good enough” for everyone in the planning meeting. As you stare at the ramp and start to panic, you look to your coach for help. He smiles and yells, “We have a schedule to keep; just jump! Don’t worry, the model we made says you should be fine!” For some reason, that doesn’t make you feel any better. Models won’t help you jump a real motorcycle any more than a user experience (UX) design course will help you solve real problems for real users. A model of UX work isn’t real UX. If you lose your balance halfway up the ramp, you’re still fu…in trouble. It doesn’t matter how it should work. What matters is how it does work. During your first few months of real UX work, you will be in a meeting that suddenly feels like you’re about to jump a motorcycle. That’s the problem that UX designers have today. And why this book exists. Everybody loves talking about how UX should work, but the only way to learn how it does work is to jump. But then, why did you read all of those books and do the boot camps and watch the videos? That doesn’t seem right, does it?

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: UX for Business

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید