مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب تئوری و عمل مطالعه پذیرش

بازدید 497
  • عنوان کتاب: The Theory and Practice of Reception Study
  • نویسنده: Philip Goldstein
  • حوزه: آمریکا
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 218
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 3.08 مگابایت

به خوبی شناخته شده است که رمان های مارک تواین، ویلیام فاکنر، رالف الیسون و تونی موریسون به شدت قراردادهای نژادی و جنسی را که مشخصه فرهنگ آمریکای جنوبی و معاصر در قرن نوزدهم و بیستم است، تضعیف می کند. این رمان‌ها کلیشه‌های نژادی و جنسیتی را که در آن دوران حاکم بود، به چالش می‌کشند. همانطور که نظریه پردازان انتقادی نژاد پیشنهاد کرده اند، نژاد و جنسیت مفاهیم ذات گرایانه ای نیستند که ویژگی های فیزیولوژیکی افراد را توصیف کنند. آنها ساختارهای اجتماعی هستند که تقاطع آنها هویت یک فرد را توضیح می دهد (نگاه کنید به رابرت چانگ، 1-5). آثاری که این مطالعه به روش‌های بسیار متفاوتی مورد بررسی قرار می‌دهد: ماجراهای سر پود ویلسون مارک تواین و دیگر رمان‌های پلیسی او، نور ویلیام فاکنر در ماه اوت، مرد نامرئی رالف الیسون و سه روز قبل از تیراندازی، و معشوق تونی موریسون و A. رحمت – این ساختارهای نژادی و جنسیتی را تضعیف کنید. بیشتر از دیگر داستان‌های پلیسی تواین و همچنین رمان‌های دیگر او، ماجراهای Pudd’nHead Wilson، قراردادهای نژادی و جنسی جنوب را تضعیف می‌کند، از جمله تقسیم مطلق سیاه و سفید و تحقیر زنان سیاه‌پوست. نور در آگوست مانند صدا و خشم یا ابشالوم، ابسالوم!، روایت‌های چندصدایی را به کار می‌گیرد که واکنش‌های ذهنی آن، دانایی ممتاز رئالیسم سنتی و شایستگی طبقه متوسط ​​را زیر و رو می‌کند. با این حال، لایت در آگوست، قوی تر از دیگر رمان های فاکنر، تقسیمات نژادی و جنسیتی در شهر جنوبی را مورد نقد قرار می دهد و مفاهیم متعارف تفاوت های نژادی، جنسیتی و طبقاتی را که شهرهای جدا شده جنوبی به عنوان مطلق تلقی می کردند، تضعیف می کند. Invisible Man تجربیاتی را بیان می کند که باعث شد Invisible جنوب را ترک کند، به دانشگاه، دنیای تجارت، جامعه و حزب کمونیست بپیوندد و آن را رد کند و در زیر زمین زندگی کند. این تجربیات به شدت کوری نظام و انحطاط سیاهان را آشکار می کند. سه روز قبل از تیراندازی، رمان پس از مرگ الیسون، تجربیات تقسیمات نژادی در زندگی اجتماعی شخصیت ها را نیز آشکار می کند. با این حال، برای نشان دادن شخصیت آمریکایی ادبیات سیاه‌پوست یا آرمان‌های دموکراتیک ادبیات آمریکایی، الیسون در برابر مدرنیسم مستقر مقاومت می‌کند و زیبایی‌شناسی سیاه‌پوست را مورد خطا قرار می‌دهد. اگرچه منتقدان و منتقدان این دفاع از ادبیات دموکراتیک آمریکایی و همچنین مدرنیسم فاکنری او را مورد توجه قرار داده‌اند، اما تأثیر چنین شرایط نهادی در حال تغییر را کاملاً تأیید نمی‌کنند یا به نام انتقاد عمومی، آنها را به‌کلی رد نمی‌کنند. مانند فاکنر و الیسون، موریسون در محبوب (1988) به جای رئالیسم لیبرال تواین، روایت مدرنیستی ذهنی را پذیرفته است. با این حال، Beloved تاریخ دردناک برده‌داری را بررسی می‌کند، آن را با استفاده از حافظه راویان، یا، به قول موریسون، «خاطره»، یادآوری ناگهانی تجربیات آزاردهنده‌ای که در زمان حال ظاهر می‌شوند، اما از گذشته‌های دور می‌آیند، درمان می‌کند. علاوه بر این، موریسون قد و قواره‌ای با ابهت عمومی پیدا کرده است که به آثار او امکان می‌دهد هم برای منتقدان ادبی و هم برای خوانندگان عادی که روی فرهنگ عامه «بدون تقاضا» سرمایه‌گذاری می‌کنند، جذاب باشد. برخلاف مدرنیسم فاکنر یا الیسون که فرهنگ عامه و موفق تجاری را تحقیر می‌کند و از استقلال و فردیت هنر عالی دفاع می‌کند، Beloved هنر عالی و داستان عامه‌پسند را به شیوه‌ای پست مدرن گرد هم می‌آورد. A Mercy رویه‌های روایی پسامدرن Beloved را به اشتراک می‌گذارد. با این حال، موریسون رمان را در اوایل قرن هجدهم آمریکا قرار می دهد و نه در جامعه آفریقایی-آمریکایی یا تاریخ آن. در حالی که A Mercy دیدگاه‌های مخالف و افکار خودآگاه و همچنین احساسات عمیق‌تر یا پنهان شخصیت‌های اصلی و فرعی را توسعه می‌دهد، رمان دیدگاه تاریخی و نقد مردسالاری را در بهشت، معشوق و دیگر رمان‌های قبلی شرح می‌دهد.

It is well known that the novels of Mark Twain, William Faulkner, Ralph Ellison, and Toni Morrison forcefully undermine the racial and sexual conventions characterizing both the South and contemporary American culture in the nineteenth and twentieth centuries. These novels challenge the stereotypes of race and gender prevailing in those times. As critical race theorists have suggested, race and gender are not essentialist notions describing the physiological characteristics of individuals; they are social constructs whose intersections explain an individual’s identity (see Robert Chang, 1–5). In very different ways, the works which this study examines – Mark Twain’s The Adventures of Pudd’nHead Wilson and his other detective novels, William Faulkner’s Light in August, Ralph Ellison’s Invisible Man and Three Days Before the Shooting, and Toni Morrison’s Beloved and A Mercy – undermine these constructs of race and gender. More so than Twain’s other detective fction as well as his other novels, The Adventures of Pudd’nHead Wilson undermines the South’s racial and sexual conventions, including its absolute division of black and white and its denigration of black females. Like The Sound and the Fury or Absalom, Absalom!, Light in August adopts the multivoiced narratives whose subjective reactions subvert traditional realism’s privileged omniscience and middle-class propriety; however, more forcefully than Faulkner’s other novels, Light in August critiques the racial and gender divisions of the Southern town, undermining the conventional notions of racial, gender, and class differences which the segregated Southern towns treated as absolute. Invisible Man relates the experiences which led Invisible to leave the South, join and reject the university, the business world, the community, and the communist party, and live underground. These experiences forcefully expose the blindnesses of the establishment and the degradation of blacks. Three days Before the Shooting, Ellison’s posthumous novel, also reveals the experiences of the racial divisions in the characters’ social life; however, to show black literature’s American character or American literature’s democratic ideals, Ellison resists the established modernism and faults the black aesthetic. Although reviewers and critics have noted this defense of a democratic American literature as well as his Faulknerian modernism, they do not fully acknowledge the infuence of such changing institutional conditions or, in the name of a public criticism, dismiss them altogether. Like Faulkner and Ellison, Morrison adopts in Beloved (1988) a subjective modernist narrative, rather than the liberal realism of Twain. However, Beloved examines the painful history of slavery, treating it by means of the narrators’ memory, or, as Morrison says, “rememory” the sudden recollection of disturbing experiences appearing in the present but coming from the distant past. Moreover, Morrison has acquired an imposing public stature which enables her work to appeal to both literary critics and ordinary readers invested in “undemanding” popular culture. Unlike the modernism of Faulkner or Ellison, which denigrates commercially successful, popular culture and defends the autonomy and individuality of high art, Beloved brings together high art and popular fction in a postmodern fashion. A Mercy shares the postmodern narrative practices of Beloved; however, Morrison sets the novel in early eighteenth-century America before slavery legitimated racial prejudice rather than in the African American community or its history. While A Mercy develops the contrary perspectives and self-conscious thoughts as well as the deeper or hidden feelings of major and minor characters, the novel elaborates the historical perspective and the critique of patriarchy in Paradise, Beloved, and other previous novels.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: The Theory and Practice of Reception Study

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید