- عنوان کتاب: THE STRATEGIST BE THE LEADER YOUR BUSINESS NEEDS
- نویسنده: Cynthia A. Montgomery
- حوزه: هدایت و رهبری
- سال انتشار: 2012
- تعداد صفحه: 183
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.33 مگابایت
شما در حال دریافت دیدگاه تجدیدنظرطلبانه از استراتژی هستید. این طور نیست که آنچه یاد گرفته اید نادرست باشد. این است که ناقص است. استراتژی تقریباً در هر مدرسه تجاری در جهان یک دوره اساسی است. بیش از سی سال است که این افتخار را داشته ام که انواع آن را آموزش دهم – ابتدا در دانشگاه میشیگان، سپس در مدرسه کلوگ در شمال غربی، و برای بیست و چند سال گذشته در مدرسه بازرگانی هاروارد. بیشتر آن زمان با دانشجویان MBA کار میکردم، تا اینکه مرکز تدریس من به سمت آموزش اجرایی رفت. این تجربه، به ویژه یک دوره پنج ساله در برنامه کارآفرین، مالک، رئیس دانشگاه هاروارد (EOP) بود که الهامبخش این کتاب شد. نه تنها اینکه چگونه استراتژی را آموزش می دهم، بلکه اساساً چگونه در مورد آن فکر می کنم. این تجربه باعث شد تا برخی از دستورات اساسی استراتژی را به چالش بکشم و در نهایت فرهنگ و ذهنیتی را که در اطراف آن رشد کرده اند زیر سوال ببرم. مهمتر از آن، آموزش در EOP من را وادار کرد تا با نحوه ساخت استراتژی در بیشتر مشاغل و توسط چه کسی روبرو شوم. همه اینها مرا متقاعد کرد که زمان تغییر فرا رسیده است. زمان برای رویکرد متفاوت به استراتژی و زمان برای تبدیل فرآیند از یک فعالیت مکانیکی و تحلیلی به چیزی عمیق تر، معنادارتر و به مراتب بیشتر برای یک رهبر است.
YOU’RE ABOUT TO get a revisionist view of strategy. It’s not that what you’ve learned is incorrect. It’s that it’s incomplete. Strategy is a fundamental course at nearly every business school in the world. I have been privileged to teach variations of it for more than thirty years—first at the University of Michigan, then at the Kellogg School at Northwestern, and for the last twenty-plus years at the Harvard Business School. For most of that time I worked with MBA students, until the center of my teaching shifted to executive education. It was this experience, particularly a five-year stint in Harvard’s Entrepreneur, Owner, President program (EOP), that inspired this book.1 Working intimately with leaders from nearly every industry and nation as they confronted their own real-world strategic issues changed not only how I teach strategy, but, more fundamentally, how I think about it. The experience led me to challenge some of strategy’s basic precepts, and ultimately to question both the culture and mind-set that have grown up around it. Even more important, teaching in EOP forced me to confront how strategy is really made in most businesses, and by whom. All of this convinced me that it is time for a change. Time to approach strategy in a different way and time to transform the process from a mechanical, analytical activity to something deeper, more meaningful, and far more rewarding for a leader.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران