- عنوان کتاب: The Philosophy of Authentic Leadership
- نویسنده: Spencer Shaw
- حوزه: هدایت و رهبری
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 234
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.22 مگابایت
مربیان کسب و کار که به دنبال توضیح چگونگی تناسب تغییر و نوآوری در باورهای شرکت هستند، شروع به استفاده از بینش های فلسفی برای سازماندهی مجدد و دیدگاه های خود کرده اند، هرچند غرق در اصطلاحات باطنی و آکادمیک. این ممکن است دلیلی باشد که چرا رابطه بین رهبران کسب و کار و فلسفه در نگاه اول باعث ایجاد همراهان عجیب و غریب می شود. یکی که به طور عملی گرا است، از تکنیک های مدیریت، حقوق ذینفعان، سازمان ها، سبک های رهبری و حاشیه سود صحبت می کند. تجاری و مادی گرایانه، جاه طلبی و موفقیت را روی یک پایه قرار می دهد. دیگری، نظری، اخلاقی، زبانی، پرسش هایی از درست و نادرست می پرسد، مبانی را بررسی می کند و در وهله اول درباره آنچه در اسم بهشت در اینجا انجام می دهیم، می اندیشد. اگرچه فلسفه ظاهراً نسبت به دسیسههای تجاری بیتفاوت است، اما با این وجود شروع به نفوذ متمایز به بازار دیوانهوار، و بهطور اساسی در حوزههایی کرده است که مایه حیات آن هستند: خلاقیت، نوآوری، تغییر و اصالت.
آن روزهایی که فیلسوفان به فعالیت های تجاری به عنوان مزدور نگاه می کردند، به پایان رسیده است. فلسفه تجارت را در سطح خرد لمس می کند. فعالیت فردی، رفتار عملی، مربی به عنوان مرشد، مشاور فلسفی و در سطح کلان؛ از نظر ایدئولوژیک، استراتژیک، سیاسی و معنوی. به عنوان یک بردار مستقل از خرد عمل می کند:
به هر حال، فلسفه جستجوی دانش درباره اساسی ترین اصول واقعیت است. بالاترین وفاداری آن به آرمان حقیقت است، بدون تردید خود را در خدمت نیروهای دیگری قرار نمی دهد که به هیچ وجه تحقق هدفش را تهدید می کنند… تمام بحث های جاری در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت، سهامداران، پایداری، ارزش مشترک، دستمزدهای زندگی. و مصرف اخلاقی، از سپرده حکمتی که فیلسوفان بزرگ گذشته برای ما به ارث گذاشته اند، متکی است.
Business gurus who look to explain just how change and innovation fit into the cor¬porate credo have begun to use philosophical insights for their reorganisation and visions, albeit, steeped in esoteric, academic jargon. This may account for why the relationship between business leaders and philosophy at first sight makes for strange bedfellows. The one, practically oriented, speaks of management techniques, stake¬holder rights, organisations, leadership styles and profit margins. Commercial and materialistic, it puts ambition and success on a pedestal. The other, theoretical, ethi¬cal, linguistic, asks questions of right and wrong, explores foundations and ponders over what in heavens name we are doing here in the first place. Though apparently indifferent to commercial intrigue, philosophy has nonetheless begun to make dis¬tinct inroads into the frenzied market place, and crucially into those areas which are its very lifeblood: creativity, innovation, change and authenticity.
Those days when philosophers looked down on business activities as mercenary are over. Philosophy touches business on the micro level; individual activity, practi¬cal conduct, the mentor as guru, philosophical adviser, and on the macro level; ideologically, strategically, politically and spiritually. It acts as an independent vec¬tor of wisdom:
Philosophy, after all, is the quest for knowledge about the most fundamental principles of reality. Its highest loyalty being to the cause of truth, it does not unhesitatingly render itself the servant of other forces that in any way threaten the fulfilment of its objective…All the current discussion about corporate social responsibility, stakeholders, sustainability, shared value, living wages, and ethical consumption, draws upon the deposit of wisdom bequeathed to us by the great philosophers of the past.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: The Philosophy of Authentic Leadership
نظرات کاربران