- عنوان: The King of Madison Avenue
- نویسنده: RYOHGO NARITA
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 209
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.55 مگابایت
خیابان مدیسون برای تبلیغات مانند هالیوود برای فیلمها یا فلیت استریت برای روزنامههای لندن است، به همان اندازه که یک مکان است. تصاویری از کت و شلوار فلانل خاکستری و ناهار دو مارتینی را تداعی می کند. خیابان مدیسون سالها آدرس بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی بود. حتی با وجود اینکه بیشتر آنها از آن زمان به فضای اداری ارزانتر فرار کردهاند، «خیابان مدیسون» هنوز مختصر تبلیغات آمریکایی است. جنگ جهانی دوم تنها سه سال تمام شده بود که دیوید اوگیلوی 39 ساله، یک مهاجر انگلیسی که تقریباً هیچ تجربه ای در زمینه تبلیغات نداشت، در سال 1948 به طرز غیرقابل قبولی مغازه باز کرد. اگرچه دفاتر او در واقع در خیابان مدیسون، حاکمان قلمرو بود. در آن زمان هیچ دلیلی برای توجه به او نداشت. در عرض چند سال اوگیلوی به عنوان یکی از آنها به حساب آمد. در سال 1953، مجله تجاری Printer’s Ink آماده بود تا اعلام کند که اوگیلوی “به یکباره وجدان و عامل کاتالیزور خیابان مدیسون شده است.” در سال 1958، او را با عباراتی بینفس توصیف میکردند: «در 50 سال گذشته هیچ چهرهای در افق تبلیغاتی آمریکا نیامده است که این تصور هیجانانگیز را ایجاد کند که دیوید اوگیلوی بریتانیایی چهلساله و چهلساله دارد. تنها در تجارت آژانس در اینجا نه سال، اوگیلوی رنگارنگ، عملاً شخصیتی خارج از دیکنز، بیشترین بحث و تبلیغ در یک نسل بوده است.
Madison Avenue is to advertising as Hollywood is to movies or Fleet Street is to London newspapers, as much an identity as a place. It conjures images of gray flannel suits and two-martini lunches. For many years, Madison Avenue was the address of many advertising agencies. Even though most have since fled to less expensive office space, “Madison Avenue” is still shorthand for American advertising. World War II had been over for only three years when 39-yearold David Ogilvy, an English emigre with almost no experience in advertising, implausibly opened shop in 1948. Although his offices were, in fact, on Madison Avenue, the rulers of the realm at the time had no reason to take notice of him. Within a few years Ogilvy was counted as one of them. By 1953, the trade magazine Printer’s Ink was ready to declare that Ogilvy had “become at once the conscience and catalytic agent of Madison Avenue.” By 1958, he was being described in breathless terms: “No single figure has come across the American advertising horizon in the past 50 years who has created the sensational impression which the puckish, fortyish Britisher, David Ogilvy, has. Only in the agency business here nine years, the colorful Ogilvy, practically a character out of Dickens, has been the most discussed and publicized ad-man in a generation.”
این رمان را از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید.
Download: The King of Madison Avenue
نظرات کاربران