مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب انقلاب یونان و تولد خشونت آمیز ملی گرایی

  • عنوان کتاب: The Greek Revolution and the Violent Birth of Nationalism
  • نویسنده: YANNI KOTSONIS
  • حوزه: یونان
  • سال انتشار: 2025
  • تعداد صفحه: 393
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 7.35 مگابایت

تئودور کولوکوترونیس موضوع این کتاب نیست اما روش خوبی برای معرفی آن است. کولوکوترونیس در جریان انقلاب یونان فرمانده نیروهای مسیحی بود و امروزه از او به عنوان یک قهرمان ملی یاد می شود. درست است: او احتمالاً با استعدادترین استراتژیست دوران انقلابی یونان بود که تنها دشمنش ابراهیم پاشا مصر رقیب او بود. او نام خود را به خیابان های بی شماری در سراسر یونان وام می دهد و مجسمه اش مشرف به میدان های شهر است. او به عنوان یک مجسمه دائمی و اجتناب ناپذیر است، مانند مجسمه های بسیاری که بر میادین در سراسر جهان نظارت می کنند. اخم مصممی دارد. او می داند به کجا می رود، به سمت استقلال یونان، و با انگشت یا شمشیر دراز راه را نشان می دهد، یا با یک پا به جلو هدایت می کند. او بیشتر از این در کار بود. او تماماً در مورد حرکت، انتخاب ها، عدم قطعیت ها و شگفتی هایی بود که با آنها سازگار شد، تا اینکه تحول نهایی را ایجاد کرد: او امپراتوری هایی را که بیشتر عمرش در خدمتش بود را رها کرد و در دولت ملی یونان یونانی شد. او خود تغییر بود.1 در بیشتر عمر خود کولوکوترونیس به نام تئودور کوچک (تودوراکیس) شناخته می شد. تودورکیس آشنا و دوست داشتنی است. این یک تصویر کوچک است که چیزی از محیط قبل از انقلاب قبیله‌ها، دوستی‌ها، وفاداری‌ها، مشتری‌داری، نفرت، و توطئه‌هایی را که از دانش و صمیمیت شخصی ناشی می‌شود، نشان می‌دهد. او بسیار مرد مورا (پلوپونز امروز) بود، به ویژه در ساحل غربی آن. دوستان و همدستان او هم مسیحی و هم مسلمان بودند و دشمنانش هم همینطور. او در سال 1821 از شبکه‌های قبیله و منطقه خود برای اجرای انقلاب و کمک به ایجاد یک دولت ملتی استفاده کرد که جایگزین شبکه‌های قبیله و منطقه شد و به اسلام در منطقه پایان داد. از آن زمان او به تئودور (تئودوروس) تبدیل شد، ترجمه رسمی نام او که شایسته مردی بود که تبدیل به مجسمه می شد، رهبر ملتی که به محض ایجاد آن جاودانه به نظر می رسید. و بنابراین او مانند تئودور در کتاب‌های تاریخ، سکه‌ها، تمبرها، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و بازی‌های رومیزی ثابت شد. زندگی او با انتخاب ها و خطرات از دست می رود. شرایط و شرایطی که یونان را ساخته است نیز از بین رفته است. هدف این کتاب بازیابی عدم قطعیتی است که قبل از انقلاب یونان و انقلاب، و یونان، شگفت‌انگیز بود. کولوکوترونیس در سال 1770 تبعه عثمانی به دنیا آمد. کولوکوترونیس مانند پدر و پدربزرگش قبل از او راهزنی برای اجاره در مورای عثمانی بود و برای مسیحیان و مسلمانان به طور یکسان کار می کرد. او مرد منطقه خود بود و همچنین موجودی شاهنشاهی بود که به راحتی از کارفرما به کارفرما می رفت. این عصر امپراتوری ها بود و هیچ شرم یا خیانت در تغییر حامیان وجود نداشت. این در بدترین حالت، نقض قرارداد بود.

theodore kolokotronis is not the subject of this book but he is a good way to introduce it. Kolokotronis was a commander of the Christian forces during the Greek Revolution, and today he is celebrated as a national hero. Rightly so: he was prob ably the most talented strategist of the Greek revolutionary era, rivaled only by his nemesis, Ibrahim pasha of Egypt. He lends his name to countless streets across Greece and his statue overlooks town squares. As a statue he is permanent and inevitable, like so many statues that oversee squares the world over. He has a determined frown. He knows where he is going, to Greek independence, and he points the way with an extended fin ger or sword, or leads with one foot forward. He was more in ter est ing than that. He was all about motion, choices, uncertainties, and surprises to which he adjusted, until he made the final transformation: he abandoned the empires he had served most of his life and became a Greek in the nationstate of Greece. He was change itself.1 For most of his life Kolokotronis was known as Little Theodore (Thodorakis). Thodorakis is familiar and afectionate. It is a diminutive that captures something of the prerevolutionary setting of clans, friendships, loyalties, clientelism, loathing, and conspiracy that come from personal knowledge and intimacy. He was very much a man of the Morea ( today the Peloponnese), specifically its western coast. His friends and collaborators were both Christians and Muslims, and so were his enemies. In 1821 he used his networks of clan and region to carry out the Revolution and help create a nation- state that superseded the networks of clan and region and put an end to Islam in the region. From that time he became Theodore (Theodoros), the formal rendering of his name that befitted a man who would become a statue, the leader of a nation that seemed eternal as soon as it was created. And so he was fixed, as Theodore, in the history books, coins, stamps, coloring books, and board games. His life of choices and risks is lost; the circumstances and conjunctures that made Greece are also lost. This book aims to recover the uncertainty that preceded the Greek Revolution and made the Revolution, and Greece, a surprise. Kolokotronis was born an Ottoman subject in 1770. Like his father and grand father before him, Kolokotronis was a bandit for hire in the Ottoman Morea, working for Christians and Muslims alike. He was a man of his region and he was also an imperial creature, traveling easily from employer to employer. This was an age of empires, and there was no shame or treason in changing patrons. It was, at worst, a breach of contract.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: The Greek Revolution and the Violent Birth of Nationalism

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

آموزش نقاشی سیاه قلم کانال واتساپ