- عنوان کتاب: The Essential Guide to HTML5 / Using Games to Learn HTML5 and JavaScript
- نویسنده: Jeanine Meyer
- حوزه: جاوا اسکریپت, html5
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 500
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.48 مگابایت
هنگامی که برای اولین بار منتشر شد، اشتیاق قابل توجهی در مورد قابلیت های جدید HTML5 وجود داشت و حتی پیشنهاداتی مبنی بر اینکه هیچ فناوری یا محصول دیگری برای تولید وب سایت های پویا، جذاب و تعاملی لازم نیست وجود داشت. هیجان از بین نرفته است و ویژگی های جدید هنوز هیجان انگیز هستند. HTML HTML5 است. اکنون فقط با استفاده از HTML، Cascading Style Sheets و جاوا اسکریپت می توان خطوط، کمان ها، دایره ها و بیضی ها را روی صفحه ترسیم کرد و رویدادها و مدیریت رویداد را برای تولید انیمیشن و پاسخ به اقدامات کاربر مشخص کرد. میتوانید با کنترلهای استاندارد، ویدیو و صدا را در وبسایت خود قرار دهید، و میتوانید ویدیو یا صدا را دقیقاً در زمان و مکان مورد نیاز در برنامه خود قرار دهید. میتوانید فرمهایی ایجاد کنید که ورودی را تأیید میکند و بازخورد فوری را به کاربران ارائه میکند. میتوانید از امکاناتی مشابه کوکیها برای ذخیره اطلاعات در رایانه مشتری استفاده کنید. و می توانید از عناصر جدید مانند سرصفحه ها و پاورقی ها برای کمک به ساختار اسناد خود استفاده کنید. HTML، CSS و جاوا اسکریپت با هم کار می کنند. شما می توانید از جاوا اسکریپت برای ایجاد عناصر جدید HTML استفاده کنید، و این کار با آنچه می توان با CSS انجام داد کمک می کند. این کتاب بر اساس شیوه های تدریس و نوشته های گذشته من است. کاوش در ویژگی های یک فناوری یا مفاهیم کلی برنامه نویسی زمانی انجام می شود که نیاز و زمینه ای وجود داشته باشد. بازیها، بهویژه بازیهای آشنا و ساده، زمینه و در نتیجه انگیزه و بسیاری از توضیحات را فراهم میکنند. هنگام یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید، یکی از اولین قدم های من برنامه نویسی بازی craps است. همچنین اگر بتوانم با انیمیشن شبیه سازی بالستیک مانند بازی تیرکمان بچه گانه بسازم و زمانی که شرایط خاصی پیش آمد یک کلیپ ویدیویی یا صوتی پخش کنم، خوشحال می شوم. اگر بتوانم پیچ و خم دیوارهای خود را بسازم، راه هایی را برای ارائه بازخورد بصری و متنی تعیین کنم و اطلاعات را در رایانه بازیکن ذخیره کنم، به وجد می آیم. این کاری است که ما در این کتاب انجام خواهیم داد. همانطور که یاد می گیرید چگونه این بازی های ساده را بسازید، تخصص خود را نیز ایجاد خواهید کرد. امیدوارم در ادامه برنامه های هیجان انگیز و جذاب خود را بسازید. هدف این کتاب که با کمک قابل توجه کارکنان Apress و داوران فنی تهیه شده است، آشنایی شما با برنامه نویسی است، با انگیزه پیاده سازی وب سایت های تعاملی برای به اشتراک گذاری با دیگران.
When it was first released, there was considerable enthusiasm about the new capabilities of HTML5, and even suggestions that no other technologies or products are necessary to produce dynamic, engrossing, interactive websites. The excitement has not gone away, and the new features are still exciting. HTML is HTML5. It now is possible, using just HTML, Cascading Style Sheets, and JavaScript, to draw lines, arcs, circles, and ovals on the screen and specify events and event handling to produce animation and respond to user actions. You can include video and audio on your website with standard controls, and you can include the video or audio in your application exactly when and where needed. You can create forms that validate the input and provide immediate feedback to users. You can use a facility similar to cookies to store information on the client computer. And you can use new elements, such as headers and footers, to help structure your documents. HTML, CSS, and JavaScript work together. You can use JavaScript to create new HTML elements, and this is helped by what can be done with CSS. This book is based on my teaching practices and past writings. Delving into the features of a technology or general programming concepts is best done when there is a need and a context. Games, especially familiar and simple ones, supply the context and thus the motivation and much of the explanation. When learning a new programming language, one of my first steps is to program the game of craps. Also, if I can build a ballistics simulation with animation, such as the slingshot game, and make a video or audio clip play when a specific condition occurs, I am happy. If I can construct my own maze of walls, determine ways to provide visual as well as text feedback, and store information on the player’s computer, I am ecstatic. That’s what we will do in this book. As you learn how to build these simple games, you’ll build your expertise as well. I hope you go on to make your own exciting, compelling applications. This goal of this book, developed with considerable help from the Apress staff and the technical reviewers, is to introduce you to programming, with the motivation of implementing interactive websites to share with others.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: The Essential Guide to HTML5
نظرات کاربران