- عنوان کتاب: STUTTERING Foundations and Clinical Applications
- نویسنده: Ehud Yairi
- حوزه: لکنت زبان
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 489
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 11.3 مگابایت
ما در ابتدا این کتاب را نوشتیم و از آن به بعد این امتیاز را داشتیم که دو بار آن را بازبینی و به روز کنیم، با هدف ارائه یک متن اصلی واحد برای دوره های آموزشی لکنت که اطلاعات کلی در مورد ماهیت لکنت (مانند بروز و توسعه) را در بر می گیرد. بررسی توضیحات/دیدگاههای نظری آن، و راهنمای بالینی «چگونگی» برای ارزیابی و مدیریت اختلال در سنین مختلف. اگرچه تعداد زیادی کتاب در مورد لکنت عمدتاً به یک یا دو مورد از این موضوعات اختصاص داده شده است، تنها تعداد کمی از آنها به هر سه آنها به شکلی متعادل پرداخته اند. ما معتقدیم که کتاب درسی ما منعکس کننده نوع تعادل سالم است که برای پزشک متخصص گفتار مهم است. در حالی که پزشکان باید در دیدگاه های گسترده و همچنین مراحل دقیق روش های درمانی به خوبی آشنا باشند، ما مطالب بالینی فراوانی را گنجانده ایم. با این حال، پزشکان خوب همچنین باید بدانند که چرا کاری را که انجام میدهند انجام میدهند و قادر به برقراری ارتباط با مراجعان، و/یا خانوادههای مراجعان، و سایر متخصصان و همچنین درک منطق رویکردهای خود و در صورت وجود، حمایت علمی برای آنها باشند. درمان های آنها علاوه بر این، مراجع و خانوادههایشان سؤالاتی میپرسند و/یا با پزشکان با آنچه در مورد لکنت باور دارند یا شنیدهاند مواجه میشوند (مثلاً «آیا این درست است که لکنت ناشی از آسیب مغزی است؟»؛ «آیا درست است که لکنت روانی است؟»). بنابراین، پزشکان باید به اندازه کافی با توضیحات کلی این اختلال و یافته های علمی اخیر آشنا باشند تا بتوانند به صورت حرفه ای پاسخ دهند. با در نظر گرفتن چنین مسئولیت بالینی، ما فضای معقولی را به این موضوعات اختصاص می دهیم و پیشرفت های قابل توجه در دانش در مورد لکنت را طی دوره 7 ساله گذشته بین نسخه های قبلی و فعلی برجسته می کنیم. در این راستا، این نسخه با نظرات اضافی تعداد زیادی از متخصصان در این زمینه و همچنین با بهره مندی از نظرات دانشجویان تهیه شده است. مدرسانی که از نسخههای قبلی این کتاب برای هر دو سطح کلاس کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کردهاند، باید نسخه حاضر را حتی برای این مکان مناسبتر بدانند. در این راستا، ما به دنبال سبک نوشتاری بودیم که حتی در هنگام پرداختن به مفاهیم و اطلاعات علمی راحتتر از آن پیروی کرد. امیدواریم که مطالعه این کتاب، دانش شما را افزایش دهد، همانطور که در نوشتن آن اطلاعات ما را دارد.
We initially wrote this book, and since then have been privileged to twice revise and update it, with the aim of presenting a single main text for courses on stuttering that incorporate general information on the nature of stuttering (e.g., incidence and development), a review of its explanations/theoretical perspectives, and a substantial clinical “how to” guide for evaluating and managing the disorder at different ages. Although a good number of books on stuttering are dedicated primarily to one or two of these subjects, only a few address all three of them in an adequately balanced fashion. We believe that our textbook reflects the type of healthy balance that is important for the practicing speech clinician par excellence. Whereas clinicians must be well-versed in the broad perspectives, as well as detailed steps, of therapeutic methods, we have included abundant clinical material. Yet, good clinicians must also understand why they do what they do and be able to communicate with their clients, and/or clients’ families, and other professionals as well as understand the rationale for their approaches and, if available, the scientific support for their treatments. Furthermore, clients and their families ask questions and/or confront clinicians with what they believe or have heard about stuttering (e.g., “Is it true that stuttering results from brain damage?”; “Is it true that stuttering is psychological?”). Therefore, clinicians need to be sufficiently familiar with general explanations of the disorder and with recent scientific findings to be able to respond professionally. Keeping in mind such clinical responsibility, we devote reasonable space to these topics, highlighting the noteworthy advancements in knowledge about stuttering during the past 7-year period between the previous and present editions. Toward these ends, this edition was prepared with extra input from a good number of experts in the field as well as with the benefit of students’ feedback. Instructors who have used past editions of this book for both undergraduate and graduate class levels should find the present edition even more amenable for this accommodation. In this respect, we aimed for a written style that was easier to follow even when dealing with scientific concepts and information. We hope that reading this book enhances your knowledge, as it has ours in writing it.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
نظرات کاربران