- عنوان کتاب: Strategic Writing for UX -Drive Engagement, Conversion, and Retention with Every Word – 2nd Edition
- نویسنده: Torrey Podmajersky
- حوزه: واسط کاربری
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 281
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.19 مگابایت
هر روز، هزاران تصمیم میگیریم: خرید بلیط برای رویدادها، انجام یک بازی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی. در حالت ایدهآل، ما آنقدر در طول این فرآیند به طور یکپارچه هدایت میشویم که به سختی متوجه میشویم که اصلاً در حال تصمیمگیری هستیم. این تصمیمات تحت تأثیر زبانی است که برای کمک به شما در این زمینه نوشته شده است: طراحی محتوا.
طراحی محتوا فرآیند ایجاد کلمات در تجربه کاربری (UX): عناوین، دکمهها، برچسبها، دستورالعملها، توضیحات، اعلانها، هشدارها و کنترلهایی است که افراد میبینند. همچنین اطلاعات راهاندازی، تجربه اولیه و محتوای آموزشی است که به افراد اعتماد به نفس میدهد تا قدم بعدی را بردارند.
وقتی سازمانی به انجام رفتارهای خاص توسط انسانها مانند خرید بلیط برای رویدادها، انجام یک بازی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وابسته است، کلمات همه جا حاضر هستند و باید مؤثر باشند. کلمات را میتوان روی صفحه نمایشها، تابلوها، پوسترها و مقالات دید و همچنین از دستگاهها و ویدیوها شنید. متن میتواند مینیمال باشد، اما بسیار ارزشمند است.
اما این کلمات چه کاری انجام میدهند، چگونه آنها را انتخاب میکنیم و چگونه میدانیم چه زمانی کار میکنند؟ این کتاب استراتژیهایی را برای استفاده از طراحی محتوا ارائه میدهد تا به دستیابی به اهداف افراد کمک کند و در عین حال سازمانهای ما را به سمت تبدیل، تعامل، پشتیبانی و جذب مجدد آن افراد سوق دهد. برای دستیابی به این اهداف، ما صدای خود را در سراسر محتوا ساختار میدهیم تا برند برای مخاطبانش قابل تشخیص باشد. ما از الگوهای رایج متن UX برای سهولت و دموکراتیک کردن کار نوشتن، ارزیابی میزان اثربخشی محتوای UX و تکرار بر اساس یافتههای خود استفاده میکنیم. این کتاب برای هر کسی که علاقهمند به ایجاد، تبلیغ، ارزیابی یا درک اهمیت استراتژیک محتوای ایجاد شده برای تجربیات تعاملی است، مناسب است.
اگر علاوه بر شغل معمول خود نیاز به نوشتن محتوای UX دارید، این کتاب برای کمک به شما طراحی شده است. شما ممکن است یک متخصص بازاریابی، نویسنده فنی، طراح UX، مالک محصول یا مهندس نرمافزار باشید. این کتاب شما را با دانش در مورد اهدافی که محتوای UX میتواند به آنها دست یابد، چارچوبهایی برای نوشتن آن و روشهای تحقیق در مورد آن، مجهز میکند. اگر شما یک طراح محتوا هستید یا خواهید بود (به یادداشت مربوط به عناوین شغلی در صفحه 11 مراجعه کنید)، یا اگر مدیر یا رهبری هستید که میخواهید از یک طراح محتوا در تیم خود پشتیبانی کنید، این کتاب همچنین روشهایی را برای نشان دادن ارزش طراحی محتوا و تأثیر آن به شما ارائه میدهد. در این کتاب، فرآیندها و ابزارهایی را برای انجام کار نوشتن و کار همکاری با بخشهای طراحی، کسبوکار، حقوقی، مهندسی، محصول و سایر ذینفعان به صورت عاقلانه، خلاقانه و مقیاسپذیر خواهید یافت.
Every day, we make thousands of decisions: buying tickets for events, playing a game, or riding public transit. Ideally, we are guided so seamlessly through the process that we barely register that we’re making decisions at all. Those decisions are influenced by the language written to help you with that: the content design.
Content design is the process of creating the words in user experiences (UX): the titles, buttons, labels, instructions, descriptions, notifications, warnings, and controls that people see. It’s also the setup information, first-run experience, and how-to content that gives people confidence to take the next step.
When an organization depends on individual humans performing specific behaviors like buying tickets for events, playing a game, or riding public transit, words are ubiquitous and need to be effective. Words can be seen on screens, signs, posters, and articles, as well as heard from devices and videos. The text can be minimal, but is very valuable.
But what do those words do, how do we choose them, and how do we know when they work? This book provides strategies for using content design to help meet people’s goals while advancing our organizations toward converting, engaging, supporting, and reattracting those people. To meet these goals, we structure our voice throughout the content so that the brand is recognizable to its audience. We apply common UX text patterns to ease and democratize the task of writing, assess how effective the UX content is, and iterate based on our findings. This book is for anyone interested in creating, promoting, evaluating or understanding the strategic importance of content created for interactive experiences.
If you need to write UX content on top of your usual job, this book is designed to help you. You might be a marketing professional, technical writer, UX designer, product owner, or software engineer. This book equips you with knowledge about what goals the UX content can accomplish, frameworks for writing it, and methods to research it.
If you are or will be a content designer (see note about job titles on page xi), or if you’re a manager or leader who wants to support a content designer on your team, this book also gives you methods to demonstrate the value of content design and the impact it makes. In this book, you’ll find processes and tools to do the work of writing and the work of partnering with design, business, legal, engineering, product, and other stakeholders sanely, creatively, and scalably.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Strategic Writing for UX
نظرات کاربران