- عنوان: Sonic Interactions in Virtual Environments
- نویسنده: Michele-Geronazzo,-Stefania-Serafin
- حوزه: تعاملات ماشینی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 437
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 10.1 مگابایت
Sonic InteractionDesign (SID) مطالعه و بهره برداری از صدا است که یکی از کانال های اصلی انتقال اطلاعات، معنا، کیفیت های زیبایی شناختی و احساسی در زمینه های تعاملی است. حوزه تعاملات صوتی در محیط های مجازی (SIVE) SID را به رسانه های غوطه ور، یعنی واقعیت مجازی/افزوده/مختلط (XR) گسترش می دهد. با در نظر گرفتن یک پیوستار مجازی، این کتاب عمدتاً بر روی واقعیت مجازی (VR) متمرکز شده است که گاهی اوقات با تنظیمات واقعیت ترکیبی و ترکیبی روبرو می شود. اساسی ترین و بدیهی ترین فرضی که این حجم را تحریک می کند این است: زندگی در دنیای بدون صدا سخت است و در محیط های مجازی (VE) نیز سخت است. VR بدون صداهای قابل قبول و قانع کننده برای کاربران غیر طبیعی است. اطلاعات شنیداری یک منبع قدرتمند یادگیری همه جانبه برای تعامل ما در محیط های واقعی و مجازی است. خبر خوب این کتاب این است که VR در نهایت قابل قبول به نظر می رسد. پیشرفتها در چندین زمینه اکنون میتوانند یک تجربه شنیداری فراگیر را ارائه دهند که از نظر ادراکی غیرقابل تشخیص از واقعیت است، به این معنی که صداهای فراگیر میتوانند تعامل را ذاتاً طبیعی کنند. فن آوری های شنیداری و صوتی فضایی نقش اساسی در ارائه غوطه وری و حضور در برنامه های VR در سطح بی سابقه ای دارند. ترکیبی از پیشرفتهای اخیر در هدستهای واقعیت مجازی و گوشوارهها اعتبار ادراکی محیطها و تجربیات مجازی چندوجهی را بیشتر تقویت میکند. بنابراین ما میتوانیم یک طراحی واقعی صدا محور و اول صدا را برای VR با سطوحی از واقعگرایی و غوطهوری که حتی میتواند از همتای بصری پیشی بگیرد، تبلیغ کنیم. تصاویر بصری، اگرچه به درستی توسط بسیاری از مطالعات و محصولات مورد تاکید قرار گرفته اند، اغلب به طور موثری توسط صدا تقویت و تقویت نمی شوند. نتیجه نهایی تضعیف یکپارچگی چندحسی و پتانسیل های VR مربوطه است که به شدت کیفیت و دوام تجربه را تعیین می کند.
Sonic InteractionDesign (SID) is the study and exploitation of sound being one of the principal channels conveying information, meaning, esthetic, and emotional qualities in interactive contexts. The field of Sonic Interactions in Virtual Environments (SIVE) extends SID to immersivemedia, i.e., virtual/augmented/mixed reality (XR). Considering a virtuality continuum, this book mainly focused on virtual reality (VR) also facing occasionally mixed and hybrid reality settings. The basic and most obvious assumption that motivates this volume is: it is hard to live in a world without sound and it is hard in virtual environments (VE) too. VR without plausible and convincing sounds feels unnatural to users. Auditory information is a powerful omnidirectional source of learning for our interaction in real and virtual environments. The good news brought by this book is that VR finally sounds plausible. Advances in several fields are now able to provide an immersive listening experience that is perceptually indistinguishable from reality which means that immersive sounds could make interaction intrinsically natural. Auralization and spatial audio technologies play a fundamental role in providing immersion and presence in VR applications at an unprecedented level. The combination of recent developments in VR headsets and earables further strengthens the perceptual validity of multimodal virtual environments and experiences. We can therefore promote a true audio-centered and audio-first design for VR with levels of realism and immersiveness that can even surpass the visual counterpart. Visuals, although rightly emphasized by many studies and products, are often not very effectively enhanced and strengthened by sound. The final result is a weakening of multisensory integration and the correspondingVRpotentials that strongly determine the quality and durability of the experience.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
نظرات کاربران