- عنوان کتاب: Road Vehicle Automation 9
- نویسنده/انتشارات: Gereon-Meyer
- حوزه: وسایل نقلیه جاده ای
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 187
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 12.7 مگابایت
پس از بیش از یک دهه تحقیق و توسعه از زمانی که شرکتهای معروف سیلیکون ولی درگیر حملونقل جادهای خودکار شدهاند، به نظر میرسد این زمینه در یک دوراهی قرار دارد: گزینههای فناوری روی میز هستند. و، تظاهرات و پروژههای آزمایشی متعددی در سرتاسر جهان اجرا شدهاند که فرصتهای جابهجایی خودکار را برای بسیاری از کاربردها به نمایش میگذارند: کامیونهای بزرگراه، تحویل کالاهای شهری، شاتلهای مسافری مشترک، و رباتاکسیهای فردی و برای گسترش دامنه حملونقل عمومی در سراسر جهان. آخرین مایل با این حال، برای تبدیل این چشماندازها به محصولات و خدمات قابل فروش، برخی از انتخابهای فنی اساسی باید انجام شوند، به عنوان مثال. این که آیا قابلیت های تصمیم گیری در لبه سیستم های کنترل الکترونیکی خودرو قرار می گیرد، یا اینکه آیا اینها به نوعی هوش بیشتر در فضای ابری نیاز دارند یا شاید ترکیبی از هر دو. اینکه کدام راه را انتخاب کنید کمتر مربوط به درست یا نادرستی است، بلکه صرفاً مربوط به سطح مطلوب، پوشش و قابلیت اطمینان عملکرد خودکار است، همانطور که در دامنه طراحی عملیاتی بیان شده است. و تأثیر فوقالعادهای بر الزامات معماری کنترل الکترونیکی و نرمافزاری خودرو، پهنای باند و تأخیر ارتباط داده با زیرساخت دیجیتال و کیفیت فرآیند تصمیمگیری خواهد داشت. از این رو، درسهای آموختهشده از آزمایشها و نمایشها در مورد نیازهای اجتماعی، ارتباط بازار، امکانسنجی قانونی، انتظارات کاربر، و بله، بلوغ فناوری برای ایجاد مشترک مسیرهای فناوری مرتبط ضروری است. با توجه به اختلالات زنجیره تامین در سراسر جهان، به ویژه برای تامین مواد خام و ساخت تراشه های نیمه هادی، حفظ و دستیابی به این تصمیمات عاقلانه، به موقع و به شیوه ای هماهنگ برای حاکمیت تکنولوژیکی از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. در غیر این صورت، حملونقل جادهای خودکار ممکن است به دلیل ناهماهنگی بین فرصتهای پیشبینیشده و چالشهای قریبالوقوع، با خطر شکست مواجه شود یا فقط به قیمت مصالحههای دردناک از نظر ارزشهای دموکراتیک ایمنی، دسترسی عادلانه و حریم خصوصی دادهها در دسترس باشد. بنابراین، گفتگوی جامع و جهانی بین همه بازیگران اکوسیستم حملونقل جادهای خودکار، از جمله فنآوران، برنامهریزان، اپراتورها، قانونگذاران، و آخرین اما نه کماهمیتترین شهروندان، به همان اندازه مهم است که هرگز قبلاً نبوده است.
After more than a decade of research and development since famous Silicon Valley companies got engaged in automated road transportation, the field seems at a crossroads: The technology options are on the table. And, numerous demonstrations and pilot projects have been running all around the globe, showcasing the opportunities of automated mobility for a multitude of applications: highway trucks, urban goods delivery, shared passenger shuttles, and individual robotaxi and for extending the range of public transport over the last mile. Yet, to turn these prospects into marketable products and service offerings, some fundamental technical choices have to be made, e.g. whether the decision-making capabilities will be located at the edge of a car’s electronic control systems, or whether these require some kind of greater intelligence in the cloud, or maybe a mixture of both. Which way to choose is less a question of right or wrong, but merely of the desired level, coverage and reliability of the automated function, as expressed in the Operational Design Domain. And, it will have tremendous impact on the requirements for the vehicle’s electronic and software control architecture, the bandwidth and latency of the data communication with the digital infrastructure and the quality of the decision-making process. Hence, the lessons learned from pilots and demonstrations on societal needs, market relevance, legal feasibility, user expectations, and yes, also technology maturity are essential to co-create the relevant technology paths. Not least in view of the disruptions of worldwide supply chains, most notably for raw materials sourcing and semiconductor chip making, it is of high strategic importance for the technological sovereignty to keep and reach these decisions wisely, timely, and in a coordinated way. Otherwise, automated road transportation may even risk to fail due to inconsistencies between projected opportunities and imminent challenges, or be available only at the cost of painful compromises in terms of the democratic values of safety, equitable access, and data privacy. The comprehensive and worldwide dialogue among all players of the automated road transportation ecosystem including technologists, planners, operators, legislators, and last but not least citizens, therefore, is as important as never before.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Road Vehicle Automation 9
نظرات کاربران