مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب طراحی پرسشنامه – نحوه برنامه ریزی، ساختار و نوشتن مطالب نظرسنجی برای تحقیقات بازار موثر

بازدید 419
  • عنوان: Questionnaire Design / How To Plan, Structure And Write Survey Material For Effective Market Research
  • نویسنده: Kate Bolton, Ian Brace
  • حوزه: طراحی پرسشنامه
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 345
  • زبان اصلی انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 3.21 مگابایت

گاهی اوقات به نظر می رسد که همه در حال نوشتن پرسشنامه هستند. کسانی که می خواهند به سوالات پاسخ دهند متنوع و متنوع هستند. برخی از آنها بازیگران بزرگی هستند، به عنوان مثال شرکت های چند ملیتی که به اطلاعات برای توسعه استراتژی های تجاری نیاز دارند، یا دولت ها برای اطلاع رسانی سیاست ها. سایر محرک‌های درخواست‌ها نهادهای بسیار کوچک‌تری هستند، مانند مدرسه‌ای که سعی می‌کند بفهمد چگونه والدین را به بهترین نحو در آموزش فرزندشان مشارکت دهد، یا افرادی مانند دانش‌آموزانی که برای پایان‌نامه مدرک جمع‌آوری می‌کنند. فن‌آوری‌های جدید همچنین به افزایش راه‌ها – و فوریت – برای ارائه درخواست نظرسنجی ادامه می‌دهند، به عنوان مثال ظاهر شدن در طول فعالیت‌های روزمره مانند مشاهده یک وب‌سایت. سوال پرسیدن ممکن است تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز باشد – زیرا از طریق هیچ منبع دیگری در دسترس نیست – یا ممکن است از نظر هزینه و زمان عملی ترین راه باشد. اما اطلاعات جمع‌آوری‌شده فقط به اندازه سؤالاتی است که پرسیده می‌شود. سوال نویس با طیف وسیعی از چالش ها مواجه است که می تواند ارزش پرسشنامه را تضعیف کند. در سطح کلی، باید تصمیماتی در مورد اینکه چه موضوعات سوالی شامل و حذف شوند – با فشار برای کوتاه نگه داشتن مصاحبه تا حد امکان برای تشویق مشارکت و جلب توجه، اتخاذ شود. آنها باید تصمیم بگیرند که به چه ترتیب سؤالات را بپرسند و برای هر سؤال جداگانه باید نوع سؤال مناسب را انتخاب کنند، جمله بندی را انتخاب کنند، دستورالعمل ها را اضافه کنند و طرح بصری را در نظر بگیرند. تصمیماتی که آنها در هر نقطه می گیرند بر پاسخ های داده شده تأثیر خواهد داشت.

At times it can seem as if everyone is writing questionnaires. Those wanting answers to questions are varied and diverse. Some are big players, eg multinational companies needing information to develop commercial strategies, or governments to inform policies. Other instigators of requests are much smaller entities, like a school trying to understand how best to involve parents in their child’s education, or individuals such as students collecting evidence for a thesis. New technologies also continue to increase the ways – and immediacy – of delivering a survey request, eg popping up during everyday activities like viewing a website. Asking questions may be the only way of getting the information that is needed – because it is not available via any other source – or it may be the most feasible way in terms of cost and time. But the information gathered is only as good as the questions that are asked. The question writer faces a wide range of challenges that can undermine the value of the questionnaire. At an overall level, decisions need to be made about what question topics to include and exclude – with pressure to keep the interview as short as possible to encourage participation and hold attention. They need to decide in what order to ask the questions and for each individual question they will need to choose an appropriate question type, select wording, add instructions and consider the visual layout. The decisions they make at every point will have an impact on the answers given.

این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.

Download: Questionnaire Design

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.