به نظر می رسد موسیقی و نویز متقابل هستند. موسیقی عموماً بهعنوان چیدمان منظمی از صداهای خوشایند و سر و صدا به عنوان مخالف آن در نظر گرفته میشود: آشفته، زشت، تهاجمی، گاهی اوقات حتی کرکننده. هنگامی که نویز در یک زمینه موسیقایی ارسال می شود، بنابراین می تواند به عنوان ابزاری برای بیان مقاومت در برابر ارزش های فرهنگی غالب، در برابر جامعه یا ساختارهای اجتماعی-اقتصادی (از جمله ساختارهای صنعت موسیقی) عمل کند. موضع مخالف، مفاهیم کنونی نویز را به عنوان چیزی مخرب تأیید می کند، اعتقادی که نه تنها توسط گروه های راک سرسخت مورد توجه قرار می گیرد، بلکه مهندسان و شرکت هایی که در حال توسعه دستگاه هایی برای سرکوب یا کاهش نویز در محیط روزانه ما هستند نیز به اشتراک گذاشته می شود.
برخلاف نظرات رایج در مورد نویز که توضیح داده شد، این جلد به دنبال کشف پتانسیل سازنده نویز در شیوه های موسیقی معاصر است. هدف این جلد بهجای تلقی نویز بهعنوان یک «نقص»، بررسی پتانسیل زیباییشناختی و فرهنگی آن است.
در زمینه مطالعه موسیقی نویز، بیشتر نشریات اخیر بر روی ژانرهای فرعی مانند سایکدلیک پست راک، صنعتی، هاردکور پانک، ترش یا ریو تمرکز می کنند، همانطور که از موسیقی راک و عامه پسند توسعه یافته اند. این کتاب شامل کارهایی در زمینه موسیقی آوانگارد است که در حوزه موسیقی کلاسیک نیز توسعه یافته است. این جلد علاوه بر دیدگاههای تاریخی و زیباییشناختی (اجتماعی) تثبیتشدهای درباره موسیقی نویز و نویز، مشارکتهای تحلیلگران موسیقی را ارائه میکند.
Music and noise seem to be mutually exclusive. Music is generally c onsidered as an ordered arrangement of sounds pleasing to the ear and noise as its opposite: chaotic, ugly, aggressive, sometimes even deafening. When pre-sented in a musical context, noise can thus act as a tool to express resistance to predominant cultural values, to society or to socioeconomic structures (including those of the music industry). The oppositional stance confirms current notions of noise as something which is destructive, a belief not only cherished by hard-core rock bands but also shared by engineers and compa-nies developing devices to suppress or reduce noise in our daily environment.
In contrast to the common opinions on noise just described, this volume seeks to explore the constructive potential of noise in contemporary musical practices. Rather than viewing noise as a ‘defect’, this volume aims at stud-ying its aesthetic and cultural potential.
Within the noise music study field, most recent publications focus on sub-genres such as psychedelic post-rock, industrial, hard-core punk, trash or rave, as they developed from rock and popular music. This book includes work on avant-garde music developed in the domain of classical music as well. In addition to already well-established (social) historical and aesthet-ical perspectives on noise and noise music, this volume offers contributions by music analysts.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Noise as a Constructive Element in Music
نظرات کاربران