- عنوان کتاب: Mathematics For 7
- نویسنده: Abraham Arcavi
- سال انتشار: 2022
- حوزه: مبانی رباضی
- تعداد صفحه: 322
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 9.47 مگابایت
چارچوب برنامه درسی ایالت آندرا پرادش (APSCF-2011) توصیه می کند که زندگی کودکان در مدارس باید با زندگی آنها در خارج از مدرسه مرتبط باشد. قانون حق تحصیل (RTE-2009) درک میکند که هر کودکی که وارد مدرسه میشود باید مهارتهای لازم را که در هر سطح تجویز شده تا سن 14 سالگی کسب کند. استانداردهای آکادمیک در هر حوزه موضوعی بر این اساس برای حفظ کیفیت در آموزش تدوین شد. برنامه های درسی و کتاب های درسی که بر اساس چارچوب برنامه درسی ملی 2005 و APSCF-2011 تهیه شده اند، نشان دهنده تلاشی برای اجرای این ایده اساسی است. کودکان پس از اتمام دوره ابتدایی وارد مرحله ابتدایی می شوند. این مرحله پیوندی حیاتی برای ادامه تحصیلات متوسطه کودکان است. ما می دانیم که با توجه به فضا، زمان و آزادی، کودکان با کاوش در اطلاعاتی که توسط بزرگسالان به آنها منتقل می شود، دانش جدیدی تولید می کنند. القای خلاقیت و شروع تحقیق در صورتی امکان پذیر است که کودکان را به عنوان شرکت کننده در یادگیری و نه به عنوان گیرنده منفعل درک کنیم و با آنها رفتار کنیم. کودکان در این مرحله دارای ویژگی هایی مانند کنجکاوی، علاقه، پرسش، استدلال، اصرار بر اثبات، پذیرش چالش ها و غیره هستند، بنابراین نیاز به مفهوم سازی آموزش ریاضی است که به کودکان اجازه می دهد مفاهیم را کشف کنند و همچنین راه های خود را برای حل مسائل در یک برنامه توسعه دهند. راه شادی آور ما روند توسعه برنامهای را آغاز کردهایم که به کودکان کمک میکند ماهیت انتزاعی ریاضیات را درک کنند و در عین حال توانایی ساختن مفاهیم خود را در آنها پرورش میدهند. مفاهیم حوزههای اصلی ریاضیات مانند سیستم اعداد، حساب، جبر، هندسه، اندازهگیری و آمار در مرحله اولیه ابتدایی ارائه میشوند. آموزش موضوعات مرتبط با این حوزه ها باعث رشد مهارت های مقرر در استانداردهای تحصیلی مانند حل مسئله، تفکر منطقی، بیان حقایق به زبان ریاضی، نمایش داده ها به اشکال مختلف، استفاده از ریاضیات در موقعیت های زندگی روزمره می شود. کتابهای درسی تلاش میکنند با دادن اولویت و فضای بیشتر به فرصتهایی برای تفکر و تعجب، بحث در گروههای کوچک و فعالیتهای مورد نیاز برای تجربه عملی در قالب «این کار را انجام بده»، «این را امتحان کن» و «پروژهها»، این تلاش را تقویت کنند. حمایت معلمان در تنظیم موقعیت های کلاس مورد نیاز است. ما همچنین سعی کردیم نمونه ها و فرصت های متنوعی را برای کودکان در نظر بگیریم تا مشکلات را تعیین کنند. این کتاب سعی می کند ذهن کودک را به طور فعال درگیر کند و فرصت هایی را برای استفاده از مفاهیم و توسعه ساختارهای خود به جای مبارزه با اصطلاحات و اعداد پیچیده غیر ضروری فراهم می کند. فصلها به گونهای تنظیم شدهاند که به معلمان کمک میکنند تا هر حوزه از یادگیری را برای درک پیشرفت یادگیری کودکان و مطابق با ارزشیابی جامع مستمر (CCE) ارزیابی کنند. تیم مرتبط با تهیه کتاب های درسی متشکل از معلمان زیادی است که با تجربه هستند و دیدگاه های کودک و مدرسه را با خود آورده اند. همچنین افرادی داشتیم که در زمینه یادگیری ریاضیات تحقیق کرده اند و کسانی که سال ها کتاب درسی می نویسند. تیم تلاش کرد تا با ارائه موضوعات، ترس از ریاضیات را از ذهن کودکان حذف کند. مایلم از کارشناسان ملی، معلمان دانشگاه، پژوهشگران، سازمانهای غیردولتی، دانشگاهیان، نویسندگان، طراحان گرافیک و چاپخانههایی که در ارائه این کتاب درسی به شکل کنونی نقش داشتند، تشکر کنم. امیدوارم معلمان برای اجرای برنامه درسی با روح واقعی خود و رسیدن به استانداردهای علمی در مرحله تلاش جدی کنند. روند توسعه مواد یک روند مداوم است و ما امیدواریم که این کتاب را بهتر کنیم. به عنوان یک سازمان متعهد به اصلاحات سیستماتیک و بهبود مستمر کیفیت محصولات خود، SCERT، A.P. از نظرات و پیشنهاداتی استقبال می کند که ما را قادر می سازد تا اصلاحات و اصلاحات بیشتری را انجام دهیم.
Andhra Pradesh State Curriculum Frame Work (APSCF-2011) recommends that childrens’ life at schools must be linked to their life outside the school. The Right To Education Act (RTE-2009) perceives that every child who enters the school should acquire the necessary skills prescribed at each level upto the age of 14 years. Academic standards were developed in each subject area accordingly to maintain the quality in education. The syllabi and text books developed on the basis of National Curriculum Frame work 2005 and APSCF-2011 signify an attempt to implement this basic idea. Children after completion of Primary Education enter into the Upper Primary stage. This stage is a crucial link for the children to continue their secondary education. We recognise that, given space, time and freedom, children generate new knowledge by exploring the information passed on to them by the adults. Inculcating creativity and initiating enquiry is possible if we perceive and treat children as participants in learning and not as passive receivers. The children at this stage possess characteristics like curiosity, interest, questioning, reasoning, insisting proof, accepting the challenges etc., Therefore the need for conceptualizing mathematics teaching that allows children to explore concepts as well as develop their own ways of solving problems in a joyful way. We have begun the process of developing a programme which helps children understand the abstract nature of mathematics while developing in them the ability to construct own concepts. The concepts from the major areas of Mathematics like Number System, Arithmetic, Algebra, Geometry, Mensuration and Statistics are provided at the upper primary stage. Teaching of the topics related to these areas will develop the skills prescribed in academic standards such as problem solving, logical thinking, expressing the facts in mathemati- cal language, representing data in various forms, using mathematics in daily life situations. The textbooks attempt to enhance this endeavor by giving higher priority and space to opportunities for contemplation and wondering, discussion in small groups and activities required for hands on experience in the form of ‘Do This’ , ‘Try This’ and ‘Projects’. Teachers support is needed in setting of the situations in the classroom. We also tried to include a variety of examples and opportunities for children to set problems. The book attempts to engage the mind of a child actively and provides opportunities to use concepts and develop their own structures rather than struggling with unnecessarily complicated terms and numbers. The chapters are arranged in such a way that they help the Teachers to evaluate every area of learning to comperehend the learning progress of children and in accordance with Continuous Comprehensive Evaluation (CCE). The team associated in developing the textbooks consists of many teachers who are experienced and brought with them view points of the child and the school. We also had people who have done research in learning mathematics and those who have been writing textbooks for many years. The team tried to make an effort to remove fear of mathematics from the minds of children through their presentation of topics. I wish to thank the national experts, university teachers, research scholars, NGOs, academicians, writers, graphic designers and printers who are instrumental to bring out this textbook in present form. I hope the teachers will make earnest effort to implement the syllabus in its true spirit and to achieve academic standards at the stage. The process of developing materials is a continuous one and we hope to make this book better. As an organization committed to systematic reform and continuous improvement in quality of its products, SCERT, A.P., welcomes comments and suggestions which will enable us to undertake further revision and refinement.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Mathematics For 7
نظرات کاربران