- عنوان کتاب: MATH ADVENTURES WITH PYTHON
- نویسنده: PETER FARRELL
- حوزه: برنامه نویسی پایتون
- سال انتشار: 2019
- تعداد صفحه: 347
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 17.4 مگابایت
کدام رویکرد نشان داده شده در شکل 1 را ترجیح می دهید؟ در سمت چپ، نمونه ای از رویکرد سنتی برای آموزش ریاضی را مشاهده می کنید که شامل تعاریف، گزاره ها و برهان ها می شود. این روش نیاز به خواندن و علامت های عجیب و غریب زیادی دارد. شما هرگز حدس نمی زنید که این ربطی به اشکال هندسی داشته باشد. در واقع، این متن توضیح می دهد که چگونه می توان مرکز یا مرکز یک مثلث را پیدا کرد. اما رویکردهای سنتی مانند این به ما نمیگویند که چرا باید در وهله اول به یافتن مرکز یک مثلث علاقه مند باشیم. در کنار این متن، تصویری از یک طرح پویا با صدها مثلث در حال چرخش را مشاهده می کنید. این یک پروژه برنامه نویسی چالش برانگیز است، و اگر می خواهید به درستی بچرخد (و جذاب به نظر برسد)، باید مرکز مثلث را پیدا کنید. در بسیاری از موقعیت ها، برای مثال، بدون دانستن ریاضیات پشت هندسه، ساخت گرافیک جالب تقریبا غیرممکن است. همانطور که در این کتاب خواهید دید، دانستن کمی از ریاضیات پشت مثلث ها، مانند مرکز، ساخت آثار هنری ما را آسان می کند. دانشآموزی که ریاضی میداند و میتواند طرحهای جالبی ایجاد کند، احتمالاً کمی هندسه را بررسی میکند و چند ریشه مربع یا یک یا دو تابع ماشه را تحمل میکند. دانش آموزی که هیچ نتیجه ای نمی بیند و فقط تکالیف خود را از روی کتاب درسی انجام می دهد، احتمالاً انگیزه زیادی برای یادگیری هندسه ندارد. در هشت سال تجربه خود به عنوان معلم ریاضی و سه سال تجربه به عنوان معلم علوم کامپیوتر، بسیاری از یادگیرندگان ریاضی را ملاقات کردم که رویکرد بصری را به رویکرد آکادمیک ترجیح می دهند. در فرآیند ایجاد یک چیز جالب، متوجه می شوید که ریاضی فقط دنبال کردن مراحل برای حل یک معادله نیست. می بینید که کاوش در ریاضیات با برنامه نویسی، راه های زیادی را برای حل مسائل جالب، با بسیاری از اشتباهات پیش بینی نشده و فرصت هایی برای بهبود در طول مسیر، امکان پذیر می کند.
Which approach shown in Figure 1 would you prefer? On the left, you see an example of a traditional approach to teaching math, involving definitions, propositions, and proofs. This method requires a lot of reading and odd symbols. You’d never guess this had anything to do with geometric figures. In fact, this text explains how to find the centroid, or the center, of a triangle. But traditional approaches like this don’t tell us why we should be interested in finding the center of a triangle in the first place. Next to this text, you see a picture of a dynamic sketch with a hundred or so rotating triangles. It’s a challenging programming project, and if you want it to rotate the right way (and look cool), you have to find the centroid of the triangle. In many situations, making cool graphics is nearly impossible without knowing the math behind geometry, for example. As you’ll see in this book, knowing a little of the math behind triangles, like the centroid, will make it easy to create our artworks. A student who knows math and can create cool designs is more likely to delve into a little geometry and put up with a few square roots or a trig function or two. A student who doesn’t see any outcome, and is only doing homework from a textbook, probably doesn’t have much motivation to learn geometry. In my eight years of experience as a math teacher and three years of experience as a computer science teacher, I’ve met many more math learners who prefer the visual approach to the academic one. In the process of creating something interesting, you come to understand that math is not just following steps to solve an equation. You see that exploring math with programming allows for many ways to solve interesting problems, with many unforeseen mistakes and opportunities for improvements along the way.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: MATH ADVENTURES WITH PYTHON
نظرات کاربران