- عنوان کتاب: Learning Google Analytics
- نویسنده: Mark Edmondson
- حوزه: گوگل
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 364
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 13.6 مگابایت
گوگل سالها قبل از اعلام عمومی GA4 در حال برنامهریزی برای انتشار آن بود. از زمان انتشار، گوگل آنالیتیکس به محبوبترین سیستم تجزیه و تحلیل وب تبدیل شده است، اما تا سال 2021 طراحی آن همچنان اهداف طراحی 15 سال قبل را منعکس میکند. اگرچه این پلتفرم طی سالها توسط تیم اختصاصی Google Analytics بهبود یافته است، برخی از چالشهای مدرن وجود داشت که حل آنها دشوارتر بود: کاربران به جای اینکه نیاز به ارسال دادهها به دو ویژگی جداگانه داشته باشند، از بازدیدهای تک مشتری برای برنامههای وب و موبایل درخواست میکردند. Google Cloud پیشرو در فناوریهای یادگیری ماشینی بود، اما یادگیری ماشینی برای ادغام با مدل داده GA ساده نبود. و حفظ حریم خصوصی کاربر یک نگرانی فزاینده بود که خواستار کنترل شدیدتر در محل جریان داده های تحلیلی بود. هنگامی که برای اولین بار در سال 2005 راه اندازی شد، Google Analytics صنعت تجزیه و تحلیل را با ارائه یک نسخه کاملاً رایگان از آنچه قبلاً فقط در محصولات شرکت پولی موجود بود، مختل کرد. با توجه به اینکه هر چه وب مسترها بیشتر در مورد ترافیک خود بدانند، احتمال سرمایهگذاری در AdWords (اکنون Google Ads) بیشتر میشود، گوگل آنالیتیکس یک سرمایهگذاری برد-برد بود که به همگان اجازه میداد هنگام مرور وبسایت خود به صدای کاربران خود دسترسی داشته باشند.
Google had been planning the release of GA4 for many years before its public announcement. Since its release, Google Analytics had risen to become the most popular web analytics system yet by 2021 its design still reflected the design goals of 15 years before. Although the platform has been enhanced over the years by the dedicated Google Analytics team there were some modern challenges that were more difficult to solve: users were asking for single customer views for web and mobile apps rather than needing to send data to two separate properties; Google Cloud was a leader in machine learning technologies yet machine learning was not simple to integrate with the GA data model; and user privacy was a growing concern which asked for tighter control on where analytics data flowed. When it was first launched in 2005, Google Analytics disrupted the analytics industry by offering a fully featured free version of what had previously only been available in paid enterprise products. Recognising that the more webmasters knew about their traffic the more likely they were to invest in AdWords (now Google Ads), Google Analytics was a win-win investment that gave everyone access to the voice of their users as they browsed their website.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Learning Google Analytics
نظرات کاربران