این کتاب درباره تجربیات کودکان یهودی است که در جریان جنگ جهانی دوم و هولوکاست در گروههای پارتیزان مسلح در اروپای شرقی عضویت داشتند. نقش کودکان را به عنوان فعال، عامل و تصمیم گیرنده در موقعیتی با خطر و استرس فوق العاده توصیف و تحلیل می کند. بچه های این کتاب مثل طعمه شکار شدند و برای جان خود دویدند. آنها با فرار به جنگل ها و باتلاق های اروپای شرقی و پیوستن به گروه های پارتیزانی ضد آلمان زنده ماندند. اکثریت قریب به اتفاق این کودکان نوجوانان بین سنین یازده تا هجده سال بودند، اگرچه برخی از آنها جوانتر بودند. آنها با هر تعریفی، بچه سرباز بودند و این دلیلی است که آنها زندگی می کردند تا قصه هایشان را تعریف کنند. این کتاب مورد توجه مخاطبان عمومی و دانشگاهی خواهد بود. همچنین علاقه زیادی به کودکان و دوران کودکی در رشته های تاریخ و علوم اجتماعی وجود دارد. احتمالاً بحث و علاقه قابل توجهی را برانگیخته است، زیرا استدلال آن در تضاد با حکمت پذیرفته شده عمومی است که کودکان سربازان را باید قبل از هر چیز قربانیان سربازگیری خود دانست. استدلال این کتاب این است که زمان، مکان، و زمینه نقش کلیدی در درک ما از مشارکت کودکان در جنگ دارند و در برخی زمینهها، کودکان زیر اسلحه باید به عنوان استفاده از حق ذاتی دفاع از خود تلقی شوند.این کتاب درباره تجربیات کودکان یهودی است که در جریان جنگ جهانی دوم و هولوکاست در گروههای پارتیزان مسلح در اروپای شرقی عضویت داشتند. نقش کودکان را به عنوان فعال، عامل و تصمیم گیرنده در موقعیتی با خطر و استرس فوق العاده توصیف و تحلیل می کند. بچه های این کتاب مثل طعمه شکار شدند و برای جان خود دویدند. آنها با فرار به جنگل ها و باتلاق های اروپای شرقی و پیوستن به گروه های پارتیزانی ضد آلمان زنده ماندند. اکثریت قریب به اتفاق این کودکان نوجوانان بین سنین یازده تا هجده سال بودند، اگرچه برخی از آنها جوانتر بودند. آنها با هر تعریفی، بچه سرباز بودند و این دلیلی است که آنها زندگی می کردند تا قصه هایشان را تعریف کنند. این کتاب مورد توجه مخاطبان عمومی و دانشگاهی خواهد بود. همچنین علاقه زیادی به کودکان و دوران کودکی در رشته های تاریخ و علوم اجتماعی وجود دارد. احتمالاً بحث و علاقه قابل توجهی را برانگیخته است، زیرا استدلال آن در تضاد با حکمت پذیرفته شده عمومی است که کودکان سربازان را باید قبل از هر چیز قربانیان سربازگیری خود دانست. استدلال این کتاب این است که زمان، مکان، و زمینه نقش کلیدی در درک ما از مشارکت کودکان در جنگ دارند و در برخی زمینهها، کودکان زیر اسلحه باید به عنوان استفاده از حق ذاتی دفاع از خود تلقی شوند.
This book is about the experiences of Jewish children who were members of armed partisan groups in Eastern Europe during World War II and the Holocaust. It describes and analyzes the role of children as activists, agents, and decision makers in a situation of extraordinary danger and stress. The children in this book were hunted like prey and ran for their lives. They survived by fleeing into the forests and swamps of Eastern Europe and joining anti-German partisan groups. The vast majority of these children were teenagers between ages eleven and eighteen, although some were younger. They were, by any definition, child soldiers, and that is the reason they lived to tell their tales. The book will be of interest to general and academic audiences. There is also great interest in children and childhood across the disciplines of history and the social sciences. It is likely to spark considerable debate and interest, since its argument runs counter to the generally accepted wisdom that child soldiers must first and foremost be seen as victims of their recruiters. The argument of this book is that time, place, and context play a key role in our understanding of children’s involvement in war and that in some contexts children under arms must be seen as exercising an inherent right of self-defense.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران