- عنوان کتاب: Inclusive Screenwriting for Film and Television
- نویسنده: Jess-King
- حوزه: فیلمنامه
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 163
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 2.15 مگابایت
این کتاب با تجزیه ساختارهای سنتی فیلمنامهها به شیوهای نوآورانه و پیشروانه، ضمن بررسی روشهایی که فیلمنامهها بهطور سنتی گفته میشوند، بررسی میکند که چگونه میتوان فیلمنامهها را برای بازتاب تجربیات متنوع زندگی افراد واقعی نوشت. نویسنده جس کینگ به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه پارادایم های موجود فیلمنامه ها اغلب افرادی را که امروزه فیلم و تلویزیون تماشا می کنند حذف می کنند. کینگ با در نظر گرفتن جنبه هایی مانند شخصیت پردازی، ساختار فیلمنامه و ساختن جهان، راه هایی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که فیلمنامه های شما جامع هستند و امکان شنیدن داستان هر فرد را فراهم می کنند. علاوه بر نمونههایی از «متاسفم تا شما را آزار میدهم» تا «پرتره بانوی در آتش»، چهار مطالعه موردی در مورد «کشتن حوا»، «سنس8»، «من میتوانم تو را نابود کنم» و «ویدا» کار نظری را در کاربرد عملی قرار دادند. این کتاب راههایی را برجسته میکند که در آن فیلمنامهها میتوانند تجربیات زندگی افرادی را که اغلب از روایت کنار گذاشته میشوند، مانند جامعه LGBTQIA+، زنان و رنگینپوستان، بازنمایی و ارتقا دهند. این کتاب به تقاضای کنونی برای بازنمایی فراگیرتر و پیشروندهتر در فیلم و تلویزیون میپردازد و فیلمنامهنویسان را با ابزارهایی مجهز میکند تا اطمینان حاصل شود که فیلمنامههایشان داستانهای معتبری را روایت میکنند، و راههای نوآورانهای برای تجسم مجدد شیوههای فیلمنامهنویسی فعلی به سمت برابری و شمول رادیکال ارائه میدهد. این کتابی به موقع و ضروری است که لنزهای انتقادی مطالعات جنسیتی، نظریه عجیب و غریب، و مطالعات انتقادی نژادی را برای اعمال فیلمنامه نویسی به ارمغان می آورد، که برای دانشجویان فیلمنامه نویسی، فیلمنامه نویسان مشتاق و متخصصان صنعت به طور یکسان ایده آل است.
Breaking down the traditional structures of screenplays in an innovative and progressive way, while also investigating the ways in which screenplays have been traditionally told, this book interrogates how screenplays can be written to reflect the diverse life experiences of real people. Author Jess King explores how existing paradigms of screenplays often exclude the very people watching films and TV today. Taking aspects such as characterization, screenplay structure, and world- building, King offers ways to ensure your screenplays are inclusive and allow for every person’s story to be heard. In addition to examples ranging from Sorry to Bother You to Portrait of a Lady on Fire, four case studies on Killing Eve, Sense8, I May Destroy You, and Vida ground the theoretical work in practical application. The book highlights the ways in which screenplays can authentically represent and uplift the lived experiences of those so often left out of the narrative, such as the LGBTQIA+ community, women, and people of color. The book addresses a current demand for more inclusive and progressive representation in film and TV and equips screenwriters with the tools to ensure their screenplays tell authentic stories, offering innovative ways to reimagine current screenwriting practice towards radical equity and inclusion. This is a timely and necessary book that brings the critical lenses of gender studies, queer theory, and critical race studies to bear on the practice of screenwriting, ideal for students of screenwriting, aspiring screenwriters, and industry professionals alike.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران