- عنوان کتاب: Inclusive Education in China
- نویسنده/انتشارات: Wangqian Fu
- حوزه: آموزش زبان چینی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 237
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.95 مگابایت
این کتاب با اتخاذ رویکردی تطبیقی، به بررسی فلسفه، سیاست، شیوهها و چالشهای آموزش فراگیر در زمینههای چینی میپردازد و تأثیرات فرهنگ چینی مانند کنفوسیوسیسم، جمعگرایی و خانوادهگرایی را تشخیص میدهد. در دهه 1980، دولت چین سیاستی به نام «یادگیری در کلاس های معمولی» را برای تضمین حقوق آموزشی برای کودکان دارای معلولیت ترویج کرد که متعاقباً به یک برنامه آموزشی فراگیر در معنای غربی تبدیل شد. با شروع از این نقطه، سیاست و عملکرد آموزش فراگیر توسعه فوق العاده ای یافته است. برای تسهیل تفکر و توسعه آینده، این آخرین و جامع ترین تلاش برای درک وضعیت موجود آموزش فراگیر در چین از دیدگاه های مختلف است: از دوران کودکی تا آموزش عالی، از خانواده تا مدارس و جوامع، از همسالان تا معلمان و والدین. همچنین فلسفه منحصر به فرد چینی آموزش فراگیر را تجزیه و تحلیل کرد و با لنز چینی به بحث های جاری افزود. این کتاب برای دانشگاهیان، دانشآموزان و شاغلان در رشتههایی مانند آموزش، مطالعات دوران کودکی، جامعهشناسی، مددکاری اجتماعی، سیاستهای اجتماعی، مطالعات معلولیت و مطالعات جوانان جذاب خواهد بود.
By adopting a comparative approach, this book investigates the philosophy, policy, practices, and challenges of inclusive education in the Chinese contexts, recognizing influences of Chinese culture such as Confucianism, collectivism, and familism. In the 1980s, the Chinese government promoted a policy named “Learning in Regular Classroom” to ensure educational rights for children with disabilities, which subsequently turned into an inclusive education program in the western sense. Starting from this point, the policy and practice of inclusive education have developed tremendously. To facilitate reflection and future development, this is the latest and most comprehensive attempt at understanding the status quo of inclusive education in China from a variety of perspectives: from early childhood to higher education, from family to schools and communities, from peers to teachers and parents. It also analyzed the unique Chinese philosophy of inclusive education, adding to current debates with a Chinese lens. This book will appeal to academics, students, and practitioners in disciplines such as education, early childhood studies, sociology, social work, social policy, disability studies, and youth studies.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Inclusive Education in China
نظرات کاربران