- عنوان کتاب: Identity, Nationhood and Bangladesh Independent Cinema
- نویسنده: Fahmidul Haq, Brian Shoesmith
- حوزه: سینما
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 213
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.58 مگابایت
این کتاب تجزیه و تحلیل می کند که چگونه فیلمسازان مستقل از بنگلادش هویت ملی را در فیلم های خود بازنمایی کرده اند. تمرکز این کتاب بر فیلمسازان مستقل و هنری و نقش حیاتی سینما در ساخت هویت ملی و فرهنگی است. نویسندگان فیلمهای پس از سال 2000 را بررسی میکنند که عمدتاً به مسائل هویت ملی میپردازند و نشان میدهند که چگونه با مسائل هویت ملی برخورد میکنند. بنگلادش به ظاهر کشوری همگن است که 98 درصد بنگالی و 90 درصد آن مسلمان هستند. این گروه اکثریت دارای دو هویت غالب است – بنگالی بودن (هویت قومی-زبانی) و مسلمانی (هویت مذهبی). بنگالی به عنوان سکولار-مدرن تلقی می شود در حالی که مسلمانی به عنوان سنتی و محافظه کار تلقی می شود. با این حال، فیلمسازان مستقل و هنری بنگلادشی، ملیت این کشور را با شور و نشاطی فراتر از این دو دسته به تصویر میکشند. علاوه بر این دستهبندیها، نویسندگان دو بعد دیگر به رویکرد بحث درباره هویت اضافه میکنند: دین عامه و تحول. این مطالعه استدلال میکند که این مقولههای هویتی در فیلمها نشان داده میشوند و هم گفتمانهای غالب ملیگرایی را بازتولید میکنند و هم به چالش میکشند. این کتاب با ارائه افزودنی جدیدی به گفتمان هویت ملی معاصر، برای محققانی که مطالعات بینالمللی فیلم و رسانه، مطالعات مستقل سینما، سینمای آسیا و فرهنگ، سیاست و سیاست هویت آسیای جنوبی را مطالعه میکنند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
This book analyses how independent filmmakers from Bangladesh have represented national identity in their films. The focus of this book is on independent and art-house filmmakers and how cinema plays a vital role in constructing national and cultural identity. The authors examine post-2000 films that predominantly deal with issues of national identity and demonstrate how they tackle questions of national identity. Bangladesh is seemingly a homogenous country consisting 98% of Bengali and 90% of Muslim. This majority group has two dominant identities – Bengaliness (the ethno-linguistic identity) and Muslimness (the religious identity). Bengaliness is perceived as secular-modern whereas Muslimness is perceived as traditional and conservative. However, Bangladeshi independent and art-house filmmakers portray the nationhood of the country with an enthusiasm and liveliness that exceeds these two categories. In addition to these categories, the authors add two more dimensions to the approach to discuss identity: Popular Religion and Transformation. The study argues that these identity categories are represented in the films and that they both reproduce and challenge dominant discourses of nationalism. Providing a new addition to the discourse of contemporary national identity, the book will be of interest to researchers studying international film and media studies, independent cinema studies, Asian cinema, and South Asian culture, politics and identity politics.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Identity, Nationhood and Bangladesh Independent Cinema
نظرات کاربران