- عنوان کتاب: GOD’S GIFT OF THE UNIVERSE
- نویسنده: Paul O’Callaghan
- حوزه: مسیحیت
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 420
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.72 مگابایت
این کتاب درباره الهیات خلقت آخرین کتاب از یک سه گانه است که همگی توسط انتشارات دانشگاه کاتولیک آمریکا منتشر شده است. اولین مورد، که در سال 2011 منتشر شد، در مورد معاد شناسی مسیحی، به آینده اشاره می کند، و به ویژه بر فضیلت مسیحی امید متمرکز است، که به نوبه خود توسط عیسی مسیح، خداوند و نجات دهنده ما تعیین می شود – از نظر محتوا و معنا. و قاضی معاد. بنابراین عنوان اثر، مسیح امید ماست.1 جلد دوم که در سال 2016 منتشر شد، به زمان حال اشاره دارد و به انسانشناسی الهیاتی، زندگی مسیح در مؤمن موجه میپردازد. این واقعیت دوباره و حاصل فیض مسیحی را در نظر می گیرد، که وجود و زندگی ما را به عنوان هدیه ای از خداوند آشکار می کند، و بنابراین نور قدرتمندی را بر شخص انسانی می افکند که توسط عشق ساخته شده و عاشق شده است. شايد فضيلت كليدي كه در اينجا دخيل است، فضيلت القا شده احسان است، موتور واقعي وجود مسيحي، آنچه به جسمانيت، آزادي، اجتماعي بودن معنا و بيان مي دهد. عنوان کتاب فرزندان خدا در جهان است. جلد حاضر تلاش میکند تا عملی را که خداوند به وسیله آن جهان را خلق کرد، چه مادی و چه معنوی، مورد بررسی قرار دهد. بدیهی است که اشاره به گذشته دارد. علاوه بر این، این بر اساس ایمان مسیحی به خدای سه گانه است و عنوان هدیه خدا از جهان است. خواننده ممکن است متوجه شود که به نظر می رسد ارائه زمانی این متون در جهت اشتباهی حرکت می کند. به درستی ما باید از خلقت شروع کنیم، سپس به انسان شناسی بپردازیم و کار را با معادشناسی به پایان برسانیم. این سیستم کلاسیک است. اما انجام این کار مستلزم غفلت از عناصر اصلی الهیات خلقت و انسان شناسی الهیاتی است. درست است، ما اطلاعات کمی در مورد آنچه در زندگی بعدی و در پایان جهان رخ خواهد داد، داریم. ما باید تخیل آخرت شناختی خود را با دقت به کار ببریم. اما ما با ایمان و امید می دانیم که جهان و انسان ها آینده ای قطعی خواهند داشت. ما فقط درک تقریبی و خیالی از زندگی ابدی، قضاوت و رستاخیز نهایی داریم، اما آینده مؤمن با قدرت و وعده خدا تضمین می شود. ایمانداران مسیحی فقط بی هدف در آینده ای نامعلوم سرگردان نمی شوند و برای همیشه در محافل عقیم قدم می زنند. بلکه آنها در اعماق قلب خود مطمئن هستند که خدا برای آنها “آسمان جدید و زمین جدیدی که در آن عدالت ساکن است” آماده می کند (دوم پت 3:13)، که مسیح رفته است “تا جایی برای ما آماده کند.” (یوحنا 14: 2)، که «روح و عروس می گویند بیا» (روح 22: 17). امید ما قطعی است، گرچه مشخصات دقیق آن هنوز ناشناخته است: “آنچه را که چشمی ندیده و گوش نشنیده است، و دل انسان نفهمیده است، آنچه خدا برای دوستدارانش آماده کرده است” (اول قرنتیان 2: 9). و البته آگاهی از سرنوشت آینده ما همه تفاوت ها را برای درک درست انسان شناسی و خلقت ایجاد می کند. ما بدون قدردانی از سرنوشت ابدی آن، نه معنا و نه حیثیت اساسی زندگی انسان را درک نمی کنیم. در واقع بدون وعده جاودانگی وجود انسان بی معنا خواهد بود. شخصیت واقعی، یک رویای ناپاک.3 اما در سطحی عمیق تر، همین را می توان در مورد خلقت گفت. زیرا مسیحیان نه تنها می پرسند که جهان چیست یا چگونه کار می کند، بلکه می پرسند که چرا در وهله اول خلق شده است، هدف آن چیست، سرنوشت آن چیست. گفته می شود که علت نهایی (دلیل ساختن چیزها یا انجام اعمال) اول در نیت و آخر در اجراست.4 بدون هدف یا هدف نهایی برای جهان، بهترین توضیحی که می توانستیم برای وجود آن ارائه کنیم، احتمالا بازگشت ابدی باشد: جهان و همه چیزهایی که در آن وجود دارد فقط به صورت دایرهای، بیپایان، برای همیشه و بدون هدف نهایی میچرخند.5 اینکه جهان یک هدف نهایی دارد، توسط مسیحیان به یک خدای قادر مطلق، پدر نسبت داده میشود. ، پسر و روح القدس که عالمی را رؤیای خود می بیند، عاشقانه آن را در هستی قرار می دهد، حیات فراوانی به آن می بخشد و با قدرت و ماهرانه آن را می کشاند تا بتواند به غایت نهایی خود برسد. این ایده – که جهان ساخته شده توسط خدا به خدا باز خواهد گشت – بارها و بارها در سراسر متن مطرح خواهد شد، همانطور که چهار عنصر زیر نیز وجود دارد. اول،
This book on creation theology is the last of a trilogy, all published by the Catholic University of America Press. The first, which came out in 2011, on Christian eschatology, points to the future, and is centered especially on the Christian virtue of hope, which in turn is determined—content- and meaning-wise—by Jesus Christ, our Lord and Savior and eschatological judge. Thus the title of the work, Christ Our Hope.1 The second volume, published in 2016, refers to the present moment and deals with theological anthropology, the life of Christ in the justified believer. It considers the re-ality and outworkings of Christian grace, which reveals our existence and life as a gift of God, and thus sheds a powerful light on the human person who is made by love and made to love. Perhaps the key virtue involved here is the infused virtue of charity, the true motor of Christian existence, what gives meaning and expression to corporeity, freedom, sociality. The book is entitled Children of God in the World.2 The present volume will attempt to consider the act by which God created the world, both material and spiritual. Obviously, it refers to the past. Besides, it is based on Chris-tian faith in the triune God, and is entitled God’s Gift of the Universe. The reader may notice that the chronological presentation of these texts seems to be moving in the wrong direction. By right we should start with creation, then pass on to anthropology, and finish off with eschatol-ogy. This is the classical system. But doing so would involve neglecting central elements of both creation theology and theological anthropology. True, we know little about what will take place in the next life and at the end of the world; we should apply our eschatological imagination with care. But we know, through faith and hope, that the world and human persons will have a definitive future. We have but an approximative and imaginary understanding of what eternal life, judgment, and final resurrection will involve, but the future of the believer is guaranteed by God’s power and promise. Christian believers will not just wander aimlessly into an unknown future and walk around forever in sterile circles. Rather they are sure, in the depth of their hearts, that God is preparing for them “a new heavens and a new earth in which justice dwells” (2 Pt 3:13), that Christ has gone “to prepare a place for us” ( Jn 14:2), that “the Spirit and the Bride say ‘Come’ ” (Rv 22:17). Our hope is certain, although its exact profile is as yet unknown: “What no eye has seen, nor ear heard, nor the heart of man conceived, what God has prepared for those who love him” (1 Cor 2:9). And of course the knowledge of our future destiny makes all the differ-ence for a proper understanding of anthropology and creation. We would perceive neither the meaning nor the underlying dignity of human life with-out an appreciation of its eternal destiny. Indeed without the promise of immortality human existence would be senseless; true personhood, a pipe dream.3 But at a deeper level the same may be said of creation. For Chris-tians not only ask what the world is or how it works, but why it was created in the first place, what it is meant to achieve, what is its destiny. It is said that the final cause (the reason why things are made or actions are carried out) is first in intention but last in execution.4 Without an ultimate purpose or aim for the world the best explanation we could give for its existence would probably be that of the eternal return: the world and all it contains would just keep going around in circles, endlessly, forever, with no ultimate purpose.5 That the universe has an ultimate purpose is attributed by Chris-tians to an omnipotent deity, Father, Son, and Holy Spirit, who dreams up a universe, lovingly places it in existence, blesses it abundantly with life, and draws it along powerfully and skillfully so that it can achieve its ultimate end. This idea—that the world made by God will go back to God—will arise time and again throughout the text, as will the following four elements. First,
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: GOD’S GIFT OF THE UNIVERSE
نظرات کاربران