- عنوان کتاب: From Product Manager to Product Leader
- نویسنده/انتشارات: ProductPlan
- حوزه: مدیریت محصول
- سال انتشار: 2020
- تعداد صفحه: 100
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.24 مگابایت
به هر حال رهبر محصول دقیقاً چیست؟ از هر کسی که تیمی از مدیران محصول را مدیریت می کند بخواهید کارهایی که انجام می دهند را شرح دهد و هر بار پاسخ کمی متفاوت دریافت خواهید کرد. حتی در سادهترین حالت، تغییرات زیادی در نحوه توصیف رهبران محصول نقش خود وجود دارد. اما علیرغم داشتن راههای مختلف برای برقراری ارتباط در مورد کاری که هر روز انجام میدهند، اکثر رهبران محصول یک هدف مشترک دارند: کمک به تیمها، محصولات، سازمانها و مشتریان خود برای موفقیت امروز و فردا. رهبران واقعی محصول با نفوذ رهبری می کنند. آنها به تیم خود الهام می بخشند، قدرت می بخشند و به آنها خدمت می کنند. رهبران واقعی محصول بر روی تأثیر و نتایج بیش از خروجی تمرکز میکنند و هر کاری که از دستشان بر میآید انجام میدهند تا به تیمهایشان کمک کنند که اینطور فکر کنند. رهبران محصول قوی می دانند که نمی توانند هر تصمیمی را خودشان بگیرند. آنها میدانند که بهترین استراتژیها با خرد جمعی از یک تیم درجه یک ایجاد میشوند، نه یک «مغز استراتژیک» که در یک دفتر گوشه پنهان شده است. رهبران موثر محصول، به جای اینکه اصولاً به محصولات فکر کنند، وقت خود را صرف تفکر استراتژیک در مورد افراد و سیستم هایی می کنند که آنها را ایجاد می کنند. قویترین رهبران میدانند که حتی بهترین برنامههای استراتژیک در غیاب افراد، فرآیندها و مشارکتهای مورد نیاز برای تحقق آن برنامهها بیارزش هستند. آنها همچنین می دانند که خود استراتژی فقط به خوبی تیم پشت آن است. بنابراین، آنها مأموریت خود را برای کمک به موفقیت تیم با دادن زمینه، استقلال، ابزارها و فرآیندهایی که برای ساختن محصولات بهتر با هم نیاز دارند، می دانند. رهبران محصول موثر تیمهای توانمند را استخدام و آموزش میدهند، سیستمها و فرآیندهایی را ایجاد میکنند که به آنها کمک میکند تا به طور منسجم کار کنند و زمینه لازم را برای تصمیمگیری هوشمند فراهم کنند. به عنوان مثال، آنها راهنمایی های سطح بالا در مورد اهداف تجاری و چشم انداز محصول را به اشتراک می گذارند. اما رهبران تاثیرگذار محصول، جزئیات استراتژی را به کسانی میسپارند که برای تصمیمگیری مناسب هستند: تیمهایشان.
What exactly is a product leader, anyway? Ask anyone who manages a team of product managers to describe what they do and you’ll get a slightly different answer each time. Even at its simplest, there’s a number of variations to how product leaders describe their role. But despite having different ways to communicate about what they do every day, most product leaders share the same common goal: To help their teams, products, organizations, and customers be successful today and tomorrow. True product leaders lead by influence. They inspire, empower, and serve their teams. True product leaders focus on impact and outcomes over output, and they do what they can to help their teams think this way too. Strong product leaders know they cannot make every single decision themselves. They know that the best strategies are created with the collective wisdom from a top-notch team, rather than a single “strategic mastermind” hidden away in a corner office. Rather than thinking primarily about products, effective product leaders spend their time thinking strategically about the people and systems that create them. The strongest leaders know that even the best strategic plans are worthless in the absence of people, processes, and partnerships needed to make those plans a reality. They also know the strategy itself is only as good as the team behind it. So, they make it their mission to help that team succeed by giving them the context, autonomy, tools, and processes they need to build better products together. Effective product leaders hire and train capable teams, establish systems and processes that help them work cohesively, and provide the necessary context to make smart decisions. For instance, they share high-level guidance about business objectives and product vision. But influential product leaders leave the details of the strategy with those who are best-suited to make those decisions: their teams.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: From Product Manager to Product Leader
نظرات کاربران