مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب از داده های بزرگ تا داده های هوشمند

بازدید 763
  • عنوان کتاب: From Big Data to Smart Data
  • نویسنده: Fernando Iafrate
  • حوزه: کلان داده
  • سال انتشار: 2015
  • تعداد صفحه: 89
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 1.89 مگابایت

این کتاب سفری را در میان «فضا-زمان» اطلاعاتی جدید ارائه می‌کند که انقلابی در نگاه ما به اطلاعات از طریق مطالعه داده‌های بزرگ و هوشمند برای جهانی مرتبط با تأخیر صفر است، که در آن توانایی عمل یا واکنش (در یک راه مناسب و دائمی)، بدون توجه به زمینه مکانی و زمانی جهان دیجیتالی و متصل ما، کلیدی می شود. داده ها (ذرات اولیه اطلاعات) دائما در حال حرکت هستند (اینترنت هرگز نمی خوابد) و پس از فیلتر، مرتب سازی، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، ارائه و غیره، چرخه مستمری از تصمیم گیری و اقدامات را تغذیه می کند. برای این امر، روابط بین داده ها (ویژگی ها، قالب، زمانی و غیره) و ارزش آنها (توانایی تجزیه و تحلیل و ادغام آن ها در چرخه عملیاتی تصمیم گیری و اقدامات) مهم است، خواه توسط “انسان” نظارت شود. ” یا یک فرآیند “خودکار” (از طریق عوامل نرم افزاری و سایر موتورهای توصیه). جهان در حال حرکت است و با سرعت فزاینده‌ای به حرکت خود ادامه خواهد داد. کسب‌وکارها باید از این حرکت عقب نمانند (رقابت‌پذیری آنها به آن بستگی دارد): کلید انجام این کار درک و متخصص شدن در مورد محیط اقتصادی است که از زمان ظهور اینترنت جهانی شده است. Big Data نسبتاً اخیراً (کمتر از پنج سال پیش) ایجاد شده است و در حال حاضر به همان روشی که هوش تجاری (روش‌های فنی و انسانی برای مدیریت داده‌های کسب و کار داخلی و خارجی برای بهبود رقابت، نظارت و غیره) در ابتدا خود را تثبیت کرده است. از هزاره جدید اشتهای زیاد برای Big Data (که در واقع تحولی در هوش تجاری است و نمی توان آن را از آن جدا کرد) به این دلیل است که کسب و کارها با پیاده سازی راه حل های هوش تجاری و سازمان ها در استفاده و ارزش گذاری خود بسیار ماهر شده اند. داده ها، خواه برای اهداف استراتژیک یا عملیاتی باشد. ظهور «رایانش ابری» (ظرفیتی که امکان حل مشکلات تکنولوژیک توسط شخص ثالث را فراهم می‌کند) به کسب‌وکارها (کسب و کارهای کوچک و متوسط هم اکنون به این ابزارها دسترسی دارند، در حالی که قبلاً ذخیره شرکت‌های بزرگی بودند که می‌توانستند). برای تسهیل و تسریع اجرای Big Data. پس از گسترش سریع خود در اوایل دهه 2000، هوش تجاری به دنبال اختراع مجدد خود بوده است. کلان داده در حال تثبیت خود در این جهان به عنوان یک بردار مهم برای رشد است. با “دیجیتالی شدن” نمایی (از طریق اینترنت) دنیای ما، حجم داده های موجود از سقف عبور می کند (داده های ناوبری، داده های رفتاری، ترجیحات مشتری و غیره). برای کسانی که می دانند چگونه از آن استفاده کنند، این داده ها نشان دهنده ارزش است و یک مزیت واقعی برای یک قدم جلوتر از رقبا است.

This book offers a journey through the new informational “space–time” that is revolutionizing the way we look at information through the study of Big and Smart Data for a zero-latency-connected world, in which the ability to act or react (in a pertinent and permanent way), regardless of the spatiotemporal context of our digitized and connected universe, becomes key. Data (elementary particles of information) are constantly in motion (the Internet never sleeps), and once it is filtered, sorted, organized, analyzed, presented, etc., it feeds a continuous cycle of decision-making and actions. Crucial for this are the relationships between the data (their characteristics, format, temporality, etc.) and their value (ability to analyze and integrate it into an operational cycle of decision-making and actions), whether it is monitored by a “human” or an “automated” process (via software agents and other recommendation engines). The world is in motion, and it will continue to move at an increasingly faster pace. Businesses must keep up with this movement and not fall behind (their competitiveness depends on it): the key to doing so is understanding and becoming an expert on the economic environment, which since the advent of the internet has become global. Big Data was created relatively recently (less than five years ago) and is currently establishing itself in the same way Business Intelligence (technical and human methods for managing internal and external business data to improve competiveness, monitoring, etc.) established itself at the beginning of the new millennium. The huge appetite for Big Data (which is, in fact, an evolution of Business Intelligence and cannot be dissociated from it) is due to the fact that businesses, by implementing Business Intelligence solutions and organizations, have become very skilled at using and valuing their data, whether it is for strategic or operational ends. The advent of “cloud computing” (capacity enabling technological problems to be resolved by a third party) enables businesses (small- and medium-sized businesses now also have access to these tools, whereas they were previously the reserve of the large companies that could afford them) to facilitate and accelerate the implementation of Big Data. Following its rapid expansion in the early 2000s, Business Intelligence has been looking to reinvent itself; Big Data is establishing itself in this world as an important vector for growth. With the exponential “digitization” (via the Internet) of our world, the volume of available data is going through the roof (navigation data, behavioral data, customer preferences, etc.). For those who know how to use it, this data represents value and is a real advantage for getting one step ahead of the competition.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: From Big Data to Smart Data

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید