مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب پویایی خانواده در طول دوره زندگی

بازدید 665
  • عنوان کتاب: Family Dynamics over the Life Course
  • نویسنده: Janeen Baxter
  • حوزه: خانواده
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 328
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 8.92 مگابایت

خانواده ها نقطه شروع سفرهای دوره زندگی هستند و همه خانواده ها می خواهند بهترین شروع ممکن را در زندگی فرزندانشان داشته باشند. با بزرگتر شدن کودکان و گذر از مراحل کلیدی زندگی، مانند تحصیل، ورود به بازار کار، شکل گیری روابط و والدین، خانواده ها همچنان به شکل دادن به تجربیات و نتایج ادامه می دهند. شواهد فراوانی در بسیاری از مطالعات مبنی بر دسترسی طولانی به پیشینه خانوادگی در مورد فرصت‌ها و نتایج تا بزرگسالی و بین نسل‌ها وجود دارد (برادبری و همکاران، 2015؛ دانکن و مورنان، 2011؛ ​​ارمیش و همکاران، 2012؛ هوانگ و همکاران. .، 2021؛ لرش و باکستر، 2021). اما خانواده ها تا چه حد می توانند منابع، مهارت ها و محیط هایی را فراهم کنند که کودکان و جوانان را قادر می سازد به رویاهای خود برسند، متفاوت هستند. درک اینکه این تفاوت ها چیستند، چگونه آنها در گروه های اجتماعی متفاوت هستند و چگونه توسط نهادهای اجتماعی کلیدی و در زمینه های مختلف اجتماعی حمایت یا مانع می شوند، تمرکز این کتاب است.
رویکرد ما با دیدگاه دوره زندگی هدایت می شود. نظریه دوره زندگی یک دیدگاه چند رشته‌ای است که اهمیت زمان‌بندی و توالی رویدادهای کلیدی زندگی، تغییرات در طول زمان و زمینه، ارتباط بین افراد از طریق زندگی‌های مرتبط و عاملیت برای درک تغییرات در مسیرها و نتایج را پیش‌زمینه می‌کند (Elder & Giele, 2009; مایر، 2009). همانطور که در فصل بحث شد. 2، رشته‌های مختلف بر جنبه‌های مختلف تئوری دوره زندگی تأکید دارند، اما محور همه رویکردها، مفهوم ارتباطات در طول زمان است، زیرا افراد در مراحل تعریف‌شده فرهنگی و تاریخی تحت تأثیر تجربیات، رویدادها و شرایط گذشته حرکت می‌کنند. رویکرد دوره زندگی توجه را به عوامل فردی در سطح خرد مانند شناخت، شخصیت و زیست شناسی و همچنین نیروهای اجتماعی و فرهنگی در سطح کلان، مانند سیستم های آموزشی، بازار کار و ارزش های اجتماعی و فرهنگی جلب می کند. برای ما مهم است که رویکرد دوره زندگی بر روابط خانوادگی و منابع به عنوان کلیدی برای درک چگونگی توسعه و اجرای بیوگرافی های فردی در طول زمان در کوتاه مدت و بلندمدت تأکید دارد.
سفرهای دوره زندگی همیشه تا حدودی منحصر به فرد هستند. این بحث وجود دارد که آیا دوره های زندگی در طول زمان متغیرتر و کمتر استاندارد می شوند یا اینکه اکثر مردم از مسیرهای مشابه، البته متفاوت با نسل های قبلی، پیروی می کنند (مک میلان، 2005). برخی پیشنهاد کرده اند که افراد به طور فزاینده ای قادرند زندگی نامه فردی خود را فارغ از بسیاری از انتظارات و محدودیت های هنجاری تحمیل شده در زمان های گذشته دنبال کنند (بک و بک-گرنشیم، 1995). این ممکن است شامل به تعویق انداختن رویدادهای مهم زندگی، نادیده گرفتن برخی از آنها، افزودن رویدادهای جدید و سازماندهی مجدد زمان بندی و توالی سایر موارد باشد (مک میلان، 2005). از سوی دیگر، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد بیشتر مردم هنوز از مسیرهای هنجاری گسترده پیروی می‌کنند (بروکنر و مایر، 2005)، اگرچه با برخی از مراحل جدید اضافه شده، مانند ظهور بزرگسالی همانطور که در فصل بررسی شد. 8، زندگی مشترک قبل از ازدواج همانطور که در فصل بحث شد. 10 و مرحله جدید پس از بازنشستگی، اما قبل از پیری، که توسط Moen (2016) به عنوان “بزرگسالی پیشرو” نامیده می شود.
اندرو چرلین (2004، 2009) برخی از این ایده ها را در رابطه با تغییرات در زمان بندی و ترتیب ازدواج به زیبایی به تصویر کشیده است. همانطور که در فصل بحث شد. 10، چرلین استدلال کرد که بسیاری از هنجارهایی که زمانی ازدواج هدایت شده، تضعیف یا از بین رفته است، زیرا جوامع به طور فزاینده ای سکولار می شوند و نهادهای قانونی تنوع گونه های خانواده را به رسمیت می شناسند – فرآیندی که او از آن به عنوان «نهادسازی» ازدواج یاد می کند. اما درست همانطور که ازدواج از طریق غیرنهادسازی اهمیت عملی خود را از دست داده است، طبق گفته چرلین (2004) وضعیت نمادین جدیدی به خود گرفته است. او استدلال می‌کند که ازدواج اکنون چیزی است که باید جشن گرفته شود و به عنوان نقطه عطف زندگی فرد پس از دستیابی به اهداف دیگری مانند بچه‌دار شدن، خرید خانه، ایجاد شغل یا شغل ثابت به دست آید. به عقیده او ازدواج بنابراین از یک نشانه اولیه بزرگسالی به جایگاهی پرستیژ که سنگ بنای زندگی بزرگسالی است تغییر کرده است.

Families are the starting point for life course journeys and all families want to give their children the best possible start in life. As children grow older and transition through key life course stages, such as schooling, entry to the labour market, rela¬tionship formation and parenthood, families continue to shape experiences and out¬comes. There is ample evidence across many studies of the long reach of family background on opportunities and outcomes well into adulthood and across genera¬tions (Bradbury et al., 2015; Duncan & Murnane, 2011; Ermisch et al., 2012; Huang et al., 2021; Lersch & Baxter, 2021). But families vary in the extent to which they can provide the resources, skills and environments that enable children and young people to achieve their dreams. Understanding what these differences are, how they vary across social groups and how they are supported or impeded by key social institutions and across different social contexts is the focus of this book.
Our approach is guided by a life course perspective. Life course theory is a mul¬tidisciplinary perspective that foregrounds the importance of timing and sequencing of key life events, variations across time and context, connections between individu¬als through linked lives and agency for understanding variations in pathways and outcomes (Elder & Giele, 2009; Mayer, 2009). As discussed in Chap. 2, different disciplines emphasise different aspects of life course theory, but central to all approaches is the notion of connections over time as individuals move through cul¬turally and historically defined stages influenced by past experiences, events and circumstances. A life course approach draws attention to both micro-level individ¬ual factors such as cognition, personality and biology as well as social and cultural forces at the macro level, like education systems, labour markets and social and cultural values. Importantly for us, a life course approach emphasises family rela-tionships and resources as key to understanding how individual biographies develop and play out over time in both the short and long-term.
Life course journeys are always somewhat unique. There is debate about whether life courses are becoming more variable and less standardised over time or whether most people follow broadly similar, albeit different to previous generations, path¬ways (Macmillan, 2005). Some have suggested that individuals are increasingly able to pursue their own individual biographies free from many of the normative expectations and constraints imposed in previous times (Beck & Beck-Gernsheim, 1995). This may include delaying major life events, skipping some, adding new ones and reorganising the timing and sequencing of others (Macmillan, 2005). On the other hand, there is also evidence that most people still follow broadly normative pathways (Brückner & Mayer, 2005), although with some new stages added, such as emerging adulthood as examined in Chap. 8, cohabitation before marriage as discussed in Chap. 10 and a new stage following retirement but prior to old age, referred to by Moen (2016) as “encore adulthood.”
Andrew Cherlin (2004, 2009) elegantly captured some of these ideas in relation to changes in the timing and ordering of marriage. As discussed in Chap. 10, Cherlin argued that many of the norms that once guided marriage have been weakened or lost as societies become increasingly secular and legal institutions recognize a diversity of family types—a process he refers to as the “deinstitutionalization” of marriage. But just as marriage has lost much of its practical significance through deinstitutionalization, it has taken on a new symbolic status according to Cherlin (2004). Marriage he argues, is now something to be celebrated and achieved as the capstone to one’s life after other goals, such as having children, buying a house, establishing a career or steady employment, have been achieved. Marriage has thus shifted he argues, from being one early marker of adulthood to a prestige status that is a capstone of adult life.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Family Dynamics over the Life Course

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید