مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب پروژه های الکترون – بیش از 9 برنامه کاربردی دسکتاپ بین پلتفرمی را از ابتدا بسازید

بازدید 1102
  • عنوان کتاب: Electron Projects – Build over 9 cross-platform desktop applications from scratch
  • نویسنده: Denys Vuika
  • حوزه: جاوا اسکریپت
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 429
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 9.69 مگابایت

هدف این کتاب ارائه تجربه عملی به شما و راهنمایی شما در راه اندازی، پیکربندی، ساخت و توزیع برنامه های Electron است. شما می خواهید چندین پروژه بسازید، چالش ها و مشکلات رایج را برطرف کنید، و با چارچوب های جاوا اسکریپت مدرن و زنجیره های ابزار زیربنایی یکپارچه شوید. مخاطبین این کتاب توسعه دهندگان وب مبتدی یا با تجربه هستند. خوانندگان باید درک اولیه ای از HTML، CSS و جاوا اسکریپت داشته باشند. آشنایی با یکی از چارچوب ها و کتابخانه های مدرن وب مانند React، Angular و Vue.js توصیه می شود. برای شروع نیازی به دانش قبلی در مورد توسعه دسکتاپ نیست. فصل 1، ساختن اولین برنامه الکترونیکی شما، محیط را آماده می کند و شما را با توسعه Electron شروع می کند. فصل 2، ساختن یک ویرایشگر Markdown، شما را با بلوک های اصلی برنامه کاربردی مبتنی بر الکترون آشنا می کند. فصل 3، ادغام با Angular، React، و Vue، فریم ورک‌های جاوا اسکریپت مدرن frontend، مانند Angular، React.js، و Vue.js را پوشش می‌دهد و توضیح می‌دهد که چگونه آنها را با برنامه‌های Electron ادغام کنید تا برنامه‌های دسکتاپ بین پلتفرمی ایجاد کنید که می‌توانند به اشتراک بگذارند. پایه کد آنها با همتایان وب سایت خود. فصل 4، ساختن یک ابزار اسکرین شات، کار با API ثبت تصویر بومی در Electron، ادغام سینی سیستم و مدیریت صفحه کلید را پوشش می دهد. فصل 5، ساخت یک بازی دو بعدی، یکپارچه سازی موتور بازی مبتنی بر جاوا اسکریپت و مدیریت حلقه های بازی، بارگیری منابع خارجی و تمرین ارتباط بین فرآیندهای اصلی و رندر را پوشش می دهد. فصل 6، ساخت یک پخش کننده موسیقی، ساخت یک پخش کننده موسیقی دسکتاپ ساده با پشتیبانی از لیست پخش و هنر آلبوم سفارشی را پوشش می دهد. فصل 7، تجزیه و تحلیل، ردیابی اشکال و مجوز، اطلاعات ضروری را به توسعه دهندگانی می دهد که می خواهند برنامه Electron را در تولید نظارت کنند، خطاها و خرابی ها را ردیابی کنند، پایگاه کاربر بلادرنگ را تجزیه و تحلیل کنند، و موارد دیگر. فصل 8، ساخت یک برنامه چت گروهی با Firebase، ایجاد یک برنامه Electron با ویژگی های چت گروهی، ادغام با خدمات Google Firebase برای برنامه های تلفن همراه، پیکربندی Google Authentication و ذخیره داده های برنامه در فضای ابری را پوشش می دهد. فصل 9، ساخت یک ویرایشگر و تولیدکننده کتاب الکترونیکی، ایجاد یک ویرایشگر کتاب چند پلتفرمی ساده، استفاده از Docker برای تولید کتاب‌های PDF و ePub و پیش‌نمایش فایل‌های PDF حاصل در پنجره‌های Electron جداگانه را پوشش می‌دهد. فصل 10، ساخت یک کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ ها، توسعه یک برنامه کیف پول دیجیتال ساده را پوشش می دهد که با سرویس های خارجی ادغام می شود و به سرورهای در حال اجرا محلی متصل می شود.

The goal of this book is to provide you with practical experience and guide you through setting up, configuring, building, and distributing Electron applications. You are going to build multiple projects, address common challenges and pitfalls, and integrate with modern JavaScript frameworks and underlying toolchains. The target audience of this book is beginner or experienced web developers. Readers should have a basic understanding of HTML, CSS, and JavaScript. Familiarity with one of the modern web frameworks and libraries such as React, Angular and Vue.js is recommended. No prior knowledge of desktop development is required to get started. Chapter 1, Building Your First Electron Application, prepares the environment and gets you started with Electron development. Chapter 2, Building a Markdown Editor, gets you familiar with the main building blocks of the typical Electron-based application. Chapter 3, Integrating with Angular, React, and Vue, covers modern frontend Javascript frameworks, such as Angular, React.js, and Vue.js, and explains how to integrate them with Electron apps to build cross-platform desktop applications that can share their code base with their website counterparts. Chapter 4, Building a Screenshot Snipping Tool, covers working with the native image capturing API in Electron, system tray integration, and keyboard handling. Chapter 5, Making a 2D Game, covers integrating a JavaScript-based game engine and handling game loops, loading external resources, and practicing communication between Main and Renderer processes. Chapter 6, Building a Music Player, covers building a simple desktop music player with playlist support and custom album art. Chapter 7, Analytics, Bug Tracking, and Licensing, gives essential information for developers that want to monitor Electron application in production, track errors and crashes, analyze a real-time user base, and more. Chapter 8, Building a Group Chat Application with Firebase, covers creating an Electron application with group chat features, integrating with Google Firebase services for mobile apps, configuring Google Authentication, and storing application data in the cloud. Chapter 9, Building an eBook Editor and Generator, covers creating a simple cross-platform book editor, utilizing Docker to generate PDF and ePub books, and previewing the resulting PDF files in the separate Electron windows. Chapter 10, Building a Digital Wallet for Desktops, covers developing a simple digital wallet application that integrates with external services and connecting to locally running servers.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Electron Projects

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید