- عنوان کتاب: Digital Femininities
- نویسنده: Frankie-Rogan
- حوزه: فمینیسم
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 209
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.33 مگابایت
زنانگی دیجیتال: ساخت جنسیتی از هویتهای فرهنگی و سیاسی آنلاین به بررسی نقش فناوریهای رسانهای جدید در تولید هویتهای فرهنگی و سیاسی دختران میپردازد. این کتاب استدلال میکند که فضاهای متنوع و پیچیدهای که «رسانههای اجتماعی» ما را تشکیل میدهند، باید بهعنوان عرصههای مهمی در نظر گرفته شوند که ذهنیتهای نئولیبرالی و پست فمینیستی را میتوان هم بازتولید و هم برانداز کرد. در انجام این کار، این کتاب بسیاری از موضوعات کلیدی را بررسی میکند که زیربنای بحثهای جاری پیرامون سیاستهای جنسیتی و رسانههای دیجیتال، از جمله سیاستهای فضایی جنسیتی، دید، نظارت و مقررات، سیاستهای زیبایی، و مشارکت مدنی و سیاسی و کنشگری است.
در دهه گذشته، موقعیت دختران و زنان جوان در چشم انداز دیجیتال رسانه های اجتماعی موضوع بحث های زیادی بوده است. از یک سو، شیوههای رسانههای اجتماعی دختران بهعنوان یک سایت اصلی نگرانی ارائه میشود، جایی که گفته میشود فناوریهای دیجیتال جدید باعث تشدید هویتهای فردی، نئولیبرال و پست فمینیستی شدهاند. برعکس، دیگران از دسترسی جوانان به رسانههای اجتماعی به عنوان یک ابزار سیاسی مفید بالقوه دفاع کردهاند که به سوژههای سیاسی که قبلاً به حاشیه رانده شدهاند (مانند دختران) را قادر میسازد تا به فرهنگهای سیاسی جدید و هیجانانگیز دسترسی داشته باشند و در آن مشارکت کنند. این کتاب با قرار گرفتن خود در تقاطع این دو رویکرد، سهم تازهای به این بحثها ارائه میکند. بر اساس یافتههای گروههای متمرکز با دختران و زنان جوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در انگلستان، این کتاب تجزیه و تحلیل عمیقی از فرهنگهای دیجیتالی را ارائه میدهد که از این مطالعه پدید آمدهاند.
خواندن این کتاب به موقع برای هر کسی که به زنانگی و فمینیسم معاصر و نقش رسانه های دیجیتال در تولید هویت های فرهنگی، سیاسی و جنسیتی علاقه مند است ضروری خواهد بود.
Digital Femininities: The Gendered Construction of Cultural and Political Identities Online examines the role of new media technologies in the production of girls’ cultural and political identities. The book argues that the varied and complex spaces which make up our ‘social media’ should be conceptualised as important terrains upon which neoliberal and postfeminist subjectivities can be both reproduced and subverted. In doing so, the book explores many key issues underpinning current debates around gender politics and digital media, including gendered spatial politics, visibility, surveillance and regulation, beauty politics, and civic and political engagement and activism.
Over the last decade, the position of girls and young women within the digital landscape of social media has been a topic of much debate. On the one hand, girls’ social media practices are presented as a key site of concern, wherein new digital technologies are said to have produced an intensification of individualised, neoliberal and postfeminist identities. Conversely, others have championed access to social media for young people as a potentially useful political tool, enabling previously marginalised political subjects (such as girls) to access and participate within new and exciting political cultures. Locating itself at the intersection of these two approaches, this book offers a fresh contribution to these debates. Based upon the findings from focus groups with girls and young women aged between 12 and 18 in England, the book offers an in-depth analysis of the digital cultures that emerged from the study.
This timely book will be essential reading for anyone interested in contemporary femininity and feminism and the role of digital media in the production of cultural, political and gendered identities.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
Download: Digital Femininities
نظرات کاربران